bo
door bornsol Oct 15, 2010 om 20:19
Computers & telefonie

Simlock vrijmaken

hallo,wie heeft er voor mij een gratis programmaatje om mijn nokia 2310 simlockvrij te maken,na 1jaar lukt dat niet bij kpn gr Theo

8754 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2010 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bornsol,

Op internet gevonden:

de 2310 is een DCT4+ toestel
ga dus niet lopen spelen met unlockcodes die je op internet kan krijgen (of kopen voor 3 a 4 euro) deze zullen namelijk NIET werken

je enige oplossing is om even bij een UnlockShop langs te gaan, deze kunnen voor 10 a 15 euro de lock van het toestel verwijderen

nogmaals: dit gebeurt via een speciale servicebox en kun je NIET zelf doen

je kan uiteraard ook de code bij de provider kopen (tussen de 60 en 140 euro binnen een jaar) ;)

_________________
met dank aan: 123unlock.nl

Suc6

moeder56
door moeder56 - Oct 15, 2010 om 20:31
483 Antwoorden / 2 Vragen

http://kpn-mobiel.nl/Unlockcode-aanvragen-voor-mobiele-telefoons.htm

Dit invullen dan moet het lukken.

Succes

bo
door bornsol - Oct 15, 2010 om 20:34
133 Antwoorden / 35 Vragen

=edrick3 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 20:26: Hallo bornsol,

Op internet gevonden:

de 2310 is een DCT4+ toestel
ga dus niet lopen spelen met unlockcodes die je op internet kan krijgen (of kopen voor 3 a 4 euro) deze zullen namelijk NIET werken

je enige oplossing is om even bij een UnlockShop langs te gaan, deze kunnen voor 10 a 15 euro de lock van het toestel verwijderen

nogmaals: dit gebeurt via een speciale servicebox en kun je NIET zelf doen

je kan uiteraard ook de code bij de provider kopen (tussen de 60 en 140 euro binnen een jaar) ;)

_________________
met dank aan: 123unlock.nl

Suc6

bo
door bornsol - Oct 15, 2010 om 20:35
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=bornsol schreef op vrijdag 15 okt 2010, 20:19]hallo,wie heeft er voor mij een gratis programmaatje om mijn nokia 2310 simlockvrij te maken,na 1jaar lukt dat niet bij kpn gr Theobedankt voor de reactie,gr THEO

hagaman
door hagaman - Oct 15, 2010 om 21:03
107 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet waar je woont, in de zin van "woonplaats" maar bij ons in Den Haag doen ze zulke dingen bij elke Telecom shop ( belhuis/ internetcafé ) als je bij Den Haag HS uitstapt, even tegen over het station, daar vind je 2 winkeltjes de eerste zla die voor 5 euro doen ter plekke terwijl je wacht, 2de waarschijnlijk voor hetzelfde prijs, of uiterst voor 10 euro. Deze inderdaad DCT4 toestell kan je niet ulocken met gratis Nokia Calculator. Wel met codes online, maar meeste die je nu online kan vinden zijn oplichter pagina's, er zitten oplichters achter, die je uiteindelijk niets sturen of niet werkenden code sturen. Ik zal niemands reclame doen zoals de eerste schrijver, maar in de randstad (Rotterdam, den haag, utrecht, amsterdam) doen ze dit voor rond de 5 euro, even binnen lopen bij een van dei boelhuizen.

grindweg
door grindweg - Oct 15, 2010 om 21:51
2308 Antwoorden / 28 Vragen

op sommige markten voor 5 euro

ev
door evb49 - Oct 16, 2010 om 11:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

telefoon winkel is zo gebeurt kost 10 euro

gr
door grandad - Oct 18, 2010 om 13:22
15 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=bornsol schreef op vrijdag 15 okt 2010, 20:19]hallo,wie heeft er voor mij een gratis programmaatje om mijn nokia 2310 simlockvrij te maken,na 1jaar lukt dat niet bij kpn gr Theo

ieder telefoonmaatschappij MOET na een jaar deze unlockcode geven dit zonder kosten

tucker
door tucker - Oct 18, 2010 om 13:34
136 Antwoorden / 10 Vragen

Hier is het mij gelukt:

http://www.unlockme.co.uk/unlockme.html

pl
door plebpleb - Oct 18, 2010 om 13:40
113 Antwoorden / 60 Vragen

Als men ´n mobiel maar ´n jaar heeft, kan men geen gratis simlock aan- vragen bij KPN of HI...Er zijn altijd kosten aan verbonden...Bij een belwinkel kun je ook je mobiel simlock vrij krijgen @ 10 euro...Best duur, want 't duur nog eens geen minuut voor die handeling...Succes...

an
door annac - Oct 18, 2010 om 13:49
13 Antwoorden / 7 Vragen

HuH?

Ik had toch altijd gehoord c.q. gelezen dat ze dat gratis moeten doen na 1 jaar?

Hoe kan het dan dat zoiets niet gaat?

Annac

toolboy
door toolboy - Oct 18, 2010 om 13:50
965 Antwoorden / 40 Vragen

http://www.peters1.dk/unlock/nokia/code_calculator.php?sprog=nl

Deze werkt .

T

th
door theodor - Oct 18, 2010 om 13:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

na 12 maanden na aankoop toestel kan je gratis bij KPN je code krijgen om je simlock te verwijderen, op internet kan je het formulier invullen.

Henk

ra
door ragdolletje - Oct 18, 2010 om 14:08
30 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.123unlock.nl/unlockoverzicht

audb
door audb - Oct 18, 2010 om 16:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

maximaal 10 dagen kost het voor de kpn de unlock code opstuurt en ja dit en ze moeten ze doen als u kan aantonen dat u de telefoon al 1 jaar gebruikt.
Het unlocken bij shops en 123unlock u dief bent van u eigen geld.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/Kiezen_van_een_mobiele_aanbieder_en_overstappen/Basisinformatie/Wat_is_een_simlock

audb
door audb - Oct 18, 2010 om 16:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

even een leuk voorbeeld
de Samsung S5620 (monte) € 25,-
Deze is al voor 15 euro te unlocken bij een andere site :)
En een 2310 wordt gewoon via een code ge-unlockt en is heus echt zelf te doen scheeld dus ook weer 15 euro

bo
door bornsol - Oct 18, 2010 om 17:10
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 18 okt 2010, 16:59]even een leuk voorbeeld
de Samsung S5620 (monte) € 25,-
Deze is al voor 15 euro te unlocken bij een andere site :)
En een 2310 wordt gewoon via een code ge-unlockt en is heus echt zelf te doen scheeld dus ook weer 15 euro waar kan ik deze gratis code vinden gr Theo

bonjuk
door bonjuk - Oct 18, 2010 om 18:51
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zelf heb de code gekregen van de KPN ,naar de website en dan aanvragen na 10 dagen heb je het in de bus.kost niets .Bonjuk

tr
door trineke - Oct 23, 2010 om 14:10
65 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb ook problemen met het unlocken van mijn toestel door KPN. Ben maandenlang aan het lijntje gehouden. Het ligt aan de fabrikant werd er gezegd!
Aangezien ik daar niets mee te maken heb, stelde ik voor mij dan maar een ander seniorentoestel te geven. Dat hadden ze niet,ik moest maar een nieuw abonnement afsluiten met gratis telefoon. Na veel gepraat kreeg ik 2 maanden abonnementsgeld terug.Ik ben overgestapt op een andere provider en heb ook de vaste telefoon weggehaald bij KPN.
Ik weet dus niet of het ook op die andere manieren lukt om te unlocken. Ik denk dat het onmacht is van KPN. Mijns inziens kan dan ook een ander dat niet!
Probeer er toch nog wat uit te slepen bij KPN, want ze blijven in gebreke als ze na 1 jaar je toestel niet kunnen unlocken.
Succes!
Trineke

hagaman
door hagaman - Oct 23, 2010 om 14:52
107 Antwoorden / 5 Vragen

Even voor de duidelijkheid ;

1. Simlock is een code die providers op een telefoon instellen om deze tegen gebruik van andere providers te blokeren.

Om het zo duidelijk mogelijk te maken, zonder teveel technisch gepraat, Alla providers, maar dan ook echt alle providers die telefoons met abbonement of prepaid geven met simlock erop, hebben een speciale Interface (programma) die verbonden is met de centrale Database van alle simlock codes. Deze kunnen ze heel snel raadplegen, meestal word deze code gewoon afgebeeld op de scherm bij het openen van klant/simkaart gegevens.

2. De providers hebben een internet beleid alles doen om de klant zoveel mogelijk producten te laten afnemen.

Dit is echt bij elke provider zo! Ik spreek hierbij uit ervaring. familie van mij werkte bij 2 providers korte tijd, welke ga ik niet noemen.

Elke ochtend kregen ze planning voor de dag, of week of maand.
Meestal is dat dan het beleids uitleg, persoon waar ik het over heb, kreeg volgende opdrachten (ze zat bij afdeling- opzeggen die tijd) :
Als iemand belt om abonnement op te zeggen, mag je ophange tot 2 maal per dag op een klant, mag je express een ruzie uitlokken, mag je technische geluiden laten afspelen en de klant naar colelga's verwijzen die er niets mee kunnen, in vak taal in de loop gooien, dus dan blijft ie van de kast naar de muur gestuurd. op vrijdagen hadden ze het beste, want vaak bellen mensen 2-3 dagen voor de opzegtermijn verloopt, vooral dit soort klanten werden dan op een of andere manier niet geholpen, zodat het contract automatisch doorloopt.

Dus dit is de algemene bedrijfs politiek tegenwoordig. Nou stel voor u belt en vraagt naar simlock code, medewerkers van de provider weten dat dit nodig is om met diezelfde telefoon over te stappen naar andere provider. Dus weten ze alvast dat u weg gaat, of van plant bent om weg te gaan. Dus mogen ze alles doen, alles vertellen om u aan de lijn te houden.

dit gebeurt elke dag duizenden keren, en is geen geheim. veel medewerkers hebben dan ook last van, om klanten te naaien, maar ze moeten ook hun familie onderhouden huur betalen etc... dus doen ze het gewoon.

Zelfde gebeurt met verkoop van nieuwe abonnementen en producten, bij aanvraag van ISDN lijn bij KPN hebben ze bijvoorbeeld beleid van onnodige producten en extra diensten aansmeren, uit klanten groep weet ik dat.
Je belt naar KPN om zakelijk een ISDN lijn aan te sluiten, dan heb je pech als je er niet veel verstand van hebt, want dan krijg je in plaats van 1 NT kastjes ISDN lijn 30, met 4 onderliggende nummers, 1 Quatrofox, een ISDN lijn, 1 extra bel abonnement, 1 Internet Abonnement 99% plus bellen, en als je nog meer pech hebt, nog meer dingen die je niet vraagt.
Iemand die ISDN bestelt, hoeft all die dingen niet, die quatrofox kost 250 euro, bij meeste mensen ligt ie dan te rotten, omdat KPN het dan niet meer terug accepteert :) dus Dames en heren. Ik zou volgende keer stemmen op partij die ervoor zorgt dat in dit land wat minder de zogenaamde "marktwerking" groeit, en iemand die normen en waarden naar bedrijven toebrengt. Want dit is geen marktwerking dit is beroving, oplichting, etc... van de normale burger.