Rs3nl
door Rs3nl Jan 11, 2023 om 11:08
Computers & telefonie

Simpel verhoogt abonnement met 8,6%

Ik heb al jaren een abonnement bij simpel, van 10€. In augustus2022 moest ik het contract weer verlengen, dit heb ik gedaan voor jaar voor 10€ per maand. Nu krijg ik in januari een verhoging van mijn abonnement van 8,6%.Zij noemen dit een inflatiecorrectie, dit heb ik nog nooit gehad in alle jaren dat ik bij simpel zit.
Ook heb ik voor een 2e telefoon een abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal, dus nu al een verschil van 5€ dus een nieuwe abonnee betaalt dus veel minder dan een trouw abonnee.

2999 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2023 om 11:14
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Hierover werd al eerder een vraag gestelds en zie die hier met ook de daarop gegeven antwoorden: correctie (de eerdere link was niet goed) : https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/indexeren-o-b-v-algemene-voorwaarden-zonder-redelijke-opzegmogelijkheid?id=606081

hereistom
door hereistom - Jan 11, 2023 om 11:16
736 Antwoorden / 1 Vragen

Tja helaas doen veel bedrijven dat. Trouwe klanten zijn daarom vaak duurder uit dan nieuwe klanten.
Meestal staat er wel iets over in de kleine lettertjes.
Zodra uw abonnement afloopt overstappen naar ander bedrijf.

Naamloze
door Naamloze - Jan 11, 2023 om 11:43
9 Antwoorden / Vragen

Toen ik uw bericht las, ben ik meteen zelf gaan kijken in MijnSimpel, en bij mij blijft het wel gewoon 10 euro. Mijn contract loop nog tot ergens 2024. Ik sluit elke keer bij een leuke actie (zoals dubbele data) een nieuw meerjarig abonnement af bij simpel, dat kan vaak gewoon, ookal is je huidige contract nog lopende. Ik denk dat jouw contract inmiddels is afgelopen, en daarom de inflatiecorrectie toepassen? Misschien even inloggen en kijken wat er bij "abonnementen" staat.

Rs3nl
door Rs3nl Jan 12, 2023 om 19:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn abonnement in augustus verlengd voor 2 jaar. Bij deze verlenging hebben ze in de kleine letters de inflatiecorrectie toegevoegd.
Dus niet 2 jaar.lang 10€ per maand zoals vroeger, maar nu elk jaar een inflatiecorrectie erbij.
Uw abonnement(verlenging)is waarschijnlijk na september in dan geld de inflatie correctie niet.

Naamloze
door Naamloze Jan 13, 2023 om 00:01
9 Antwoorden / Vragen

Ik heb het inderdaad weer afgelopen november verlengt, maar ik ben wel al 5+ jaar klant bij ze, dus geen "nieuwe" klant. Ik vind het vreemd dat hier zoveel verschil is tussen ons. Niet erg netjes van ze in ieder geval.

PC
door PC van den Heuvel - Jan 12, 2023 om 15:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben gelukkig niet de eerste die zich hierover druk maakt. Het gaat mij nie tzozeer over de verhoging maar meer over het feit dat nieuwe klaten dit niet hoeven te betalen. Ik krijg steeds hetzelfde antwoord dat er een inflatiecorrectie is en dat ze er verder niks aan kunnen doen. Een inflatiecorrectie is toch voor indereen. De boodschappen worden duurder. Prima (of eigenlijk jammer maar het is zo) dan betalen we toch allemaal meer als we dezelfde boodschappen gaan halen bij dezelfde supermarkt. Nieuwe klanten betalen dan net zoveel als bestaande klanten.
Wat Simpel nu doet is wel erg raar. Trouwe klanten gaan opeens meer betalen. Inflatiecorrectie best maar dan wel voor iedereen.

marita5
door marita5 Jan 12, 2023 om 16:59
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Pc Van Den Heuvel , lees hier eens , https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie

rj
door rjw Jan 12, 2023 om 19:54
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wat nieuwe klanten betalen is totaal niet relevant. Ze zouden nieuwe klanten ook een abonnement voor 0 euro mogen geven (grote kans ook dat het product in de tussentijd is veranderd dus dan gaat de vergelijking al direct mank).

justmeagain
door justmeagain Jan 12, 2023 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nieuwe klanten nemen een contract voor 1 of 2 jaar. Gedurende die periode betaal je alleen bijvoorbeeld 10 euro. Als het contract daarna verlengd wordt ga je wel de inflatiecorrectie betalen. Wat ook vaak werkt is om vlak voor einde contract te verlengen en het abonnement iets te wijzigen. Dan heeft u ook weer een vast bedrag.

Sp
door Spaansejurk Feb 8, 2023 om 17:04
Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor ik heb 2 jaar vast en nu van 10 euro naar 10.86