eeneigenhok
door eeneigenhok May 10, 2007 om 07:49
Computers & telefonie

Sluikreclame

Op ons forum wordt regelmatig een nieuw account aangemaakt, steeds met "naam"@vpspt.info

Deze zetten in het profiel een link naar een pornosite.
Deze accounts verwijder en verban ik steeds, maar ze blijven terug komen. Ze komen overal vandaan, USA, UK, Denemarken etc.

Nu heb ik deze naam eens opgezocht bij google en kwam zelfs gastenboeken tegen die vervuild waren door deze @vpspt.info
Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe je er vanaf komt?

329 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 08:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

het aanmaken van nieuwe accounts via toestemming van de forumbeheerder laten lopen! Dit is een fenomeen wat alle forumbeheerders handenvol extra werk bezorgt...

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het account aanmaken loopt via beheer, maar je moet een account eerst goedkeuren voor je die kan bekijken, dus eerst goedkeuren en meteen verbannen.
Je kan het vaak al aan de gebruikersnaam zien, maar het is nooit zeker dat het een fake is.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook nog in je aanmeldingsformulier een extra optie verwerken, dat degene die zich aanmeld een steedswisselende code moet intikken. Je hebt nu te maken met een bot, die zich op allerlei forums aanmeld, om aan mailadressen te komen. Deze bots kunnen de code niet "intikken" en op deze manier voorkom je dat er ongewenste zooi op je forum komt.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

sja, die staat ook al aan.... maar houdt deze dus niet tegen...