le
door legion Jun 30, 2008 om 13:12
Computers & telefonie

Smash Brothers Brawl, Read Error

nieuws artikel van paar maandjes terug
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=diginieuws_artikel&no=3875603

Nu is Smash uit in Nederland en hebben veel mensen net als ik het zelfde probleem, op moment gooit nintendo TD het op dat ik me Wii moet op stuuren met aankoop bon.

Maar deze Wii's zijn al vanaf begin stuk, smash is de eerste game die dual layer dvd's gebruikt en dus komt nu pas dat probleem naar boven, in amerika en japan kwamen ze nog met verkapte smoes van het schoonmaken van de Wii's nauw als dat echt het probleem is gelieve een schoonmaake cd te stuuren of een verkapte schoonmaak actie zoals in japan en amerika ook maar hier doen.

Ik hat een van de eerste Wii's dus ik denk dat me garantie verlopen is maar zouw belachelijk zijn als mij dit geld gaad kosten.

663 6 Rapporteer

si
door sir - Aug 5, 2008 om 02:35
10 Antwoorden / 0 Vragen

Je garantie is niet verlopen omdat dit niets met garantie te maken heeft. Als ik het goed heb dan wordt naar alle waarschijnlijkheid je lens vervangen en dan is het probleem opgelost.

Tja als je een Mod-chip heb dan wordt het een ander verhaal maar ik mag toch hopen dat je die niet heb.

Het probleem is een constructie fout van Nintendo wat uitkomt op een ondeugdelijk product, zij geven nu te kennen dat het inderdaad hun fout is door een bericht naar buiten te sturen over dit probleem. Dus het kost jou geen geld

le
door legion - Aug 5, 2008 om 02:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je dacht toch niet dat ze je lens vervangen he?
Je hele Wii word vervangen, ik kan nu smash spelen maar ben al me save games kwijt.

Ze liegen tegen hun klanten met hun schoonmaak actie, je Wii word volledig vervangen ook te merken dat je binnen 2 a 3 werkdagen je vervangende Wii terug heb.

Ik weet het is productiefout maar ze geven het niet toe.

si
door sir - Aug 5, 2008 om 09:58
10 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ze je wii compleet vervangen is wel erg schandalig. Vooral omdat de "moderne" wii's een ander moederbord en chip hebben.

Maar je bent al je save games kwijt, die horen ze gewoon over te zetten en dat hebben ze niet gedaan?
En hoe zit het met je Virtual Console spellen,kanalen, moest je ook opnieuw je winkel account, insternet instellen en je Wiimotes connecten?

Ga anders naar wiisave.com daar kan je nog savegames vinden van spellen.

Ik heb zelf ook een van de eerste Wii's dus ik ga dan maar geen SSBB halen, dan blijf ik wel Melee spelen.

le
door legion - Aug 5, 2008 om 21:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan 1 tip geven, koop een ssd kaart die werkt op de Wii en kopier je save games.

Opstuuren kost zo een 8 euro met verzekering, of graties zonder verzekering.

Ze vragen je Smash mee te stuuren, maar goed wist dat de dvd werkte door het bij iemand anders te testen.

Ze liegde al in Amerika en Japan daar was het al ondekt.

Al me kanalen kwijt en gelukkig heb ik geen games gekocht via die kanalen.

mi
door miraltje - Aug 6, 2008 om 00:13
462 Antwoorden / 0 Vragen

het is normaal in computerland dat je zelf zorgt voor een backup van je systeem, daar is de fabricant niet voor verantwoordelijk.

ik heb zelf geen wii maar 5 minuten bladeren op de internett handleiding vertelt me dat ik dmv een sd kaart een backup kan maken van alle gegeven die ik relevant vind.

als je te "beroert"bent om regelmatig een backup te maken van je systeemgegevens dan is het toch je eigen  schuld.

dat het nu gaat om een "productie fout"doet daar niks aan af, het kan ook door andere oorzaken gebeuren dat het apparaat defect raakt

si
door sir - Aug 6, 2008 om 12:02
10 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik natuurlijk een SD kaart en maak ik regelmatig backups van mijn save games, maar er zijn ook savegames die niet te kopieren zijn naar je sd kaart bijvoorbeeld mario kart.

@Miraltje
Het mag dan wel "normaal" zijn in computer land dat je een backup maak, maar dit is een gameconsole. Nintendo belooft ook dat je gegevens bewaard zullen blijven en ik ken er genoeg die hun savegames behouden hebben. Daarnaast het iemand uitmaken voor te beroert zijn om een backup te maken is ook niet erg netjes en mijn inziens had je gewoon zin om ergens je antwoord achterte laten die totaal de plank misslaat.

Wil je een echte tip over hoe je je savegames kan behouden, gebruik Zelda. met de Twilight Hack, daarnaast het programma van Waninko om je savegames naar je sd kaart te kopieren zelfs diegene die niet gekopieerd kunnen worden.