door wijkjes Feb 16, 2009 om 14:34
Computers & telefonie

Snelheid.

Wat ik sinds enkele dagen heb weet ik niet, maar internet pagina's worden supertraag weergegeven. Heb power van upc, maar alles wordt met de dag trager!! Mijn andere programma's heb ik geen last hiermee, loopt allemaal prima, maar internet[ zelfs om bij dit forum te komen] is om te huilen. Ik heb helemaal niets veranderd.. Heb al gedefragmenteerd en van alles opgeruimd. Weet iemand misschien nog raad???

Bij voorbaat dank Tetje

702 10 Rapporteer

kiran
door kiran - Feb 16, 2009 om 14:47
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tetje

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Misschien de pc scannen? Wie weet heeft ie wel iets opgelopen. Na installeren, eerst laten zoeken naar laatste update.

Succes, m.vr.gr.

pe
door pedro01 - Feb 16, 2009 om 15:14
12 Antwoorden / 0 Vragen

upc knijpt (als je te veel download) je verbinding af, dit omdat je niet volgens de fair use policy werkt. dit geldt ook voor bellen gem 6 uur per maand bel je meer dan heb je kans dat je bijmoet betalen

gsm
door gsm - Feb 16, 2009 om 15:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

UPC is volgens mij de snelheid juist aan het opvoeren.
Daardoor kan de modem geen of een slechte verbinding hebben gekregen.
De UPC kabel-modem is meestal van het merk Arris en is herkenbaar aan de coax- of antennekabel die er op geschroefd is.

Zet de UPC kabel-modem eens een paar minuten uit. Doe daarna de stekker van de modem weer in het stopcontact.
Het duurt een tijdje voordat een voor een de vier meest belangrijke lampjes weer aan zijn. Telefoon (VOIP) duurt nog iets langer, voordat deze weer goed werkt. Als je een router hebt, dan hoef je die niet uit te zetten.

Goed kans dat je weer prima kan internetten, mogelijk met een verbinding die sneller is dan voorheen. Doe hier de test:  upc speedtest

gladdeharry
door gladdeharry - Feb 16, 2009 om 15:23
463 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer eens het programma TUNE UP Utillities 2009.Daarmee kun je je pc opschonen van alle overbodige rommel.Is een maand gratis te gebruiken en werkt super.

dirck
door dirck - Feb 16, 2009 om 15:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vermoed dat het door 1 van de beveiligings updates komt die voor IE7 zijn geinstalleerd een paar dagen geleden.
Niet iedereen heeft er last van maar er schijnen wel veel problemen te zijn met die updates.
Om dit uit te sluiten zou u ook Firefox eens kunnen proberen.
Ook zou u IE8 kunnen downloaden van de Microsoft site.

labswans
door labswans - Feb 16, 2009 om 16:16
1918 Antwoorden / 10 Vragen

upc knijpt (als je te veel download) je verbinding af, dit omdat je niet volgens de fair use policy werkt. dit geldt ook voor bellen gem 6 uur per maand bel je meer dan heb je kans dat je bijmoet betalen

klinklare nonsens !

Koppel alles los tot aan de modem en zet overal de spanning er van af

Daarna modem opstarten

Daarna eventueel router opstarten en aansluiten

Daarna pas de pc opstarten en aansluiten

Dan moet het wel weer werken

labswans

wi
door wijkjes - Feb 16, 2009 om 16:18
91 Antwoorden / 75 Vragen

Labswams  bedankt! Loopt al een stuk soepeler. Zal er voortaan aan denken dat je met die handelingen ook wat voor elkaar krijgt!

Tetje

pe
door pedro01 - Feb 16, 2009 om 16:26
12 Antwoorden / 0 Vragen

hoezo nonsens?

algemene voorwaarden UPC

UPC hanteert voor haar breedbandinternet abonnementen geen datalimiet.
Wel is een fair use policy hierop van toepassing. Meer informatie hierover kunt u lezen in de algemene voorwaarden.

Artikel 31 Welke gedragsregels gelden er?
31.1 Aan het gebruik van de breedbanddienst kan een datalimiet gekoppeld zijn. Dat is afhankelijk van de gekozen vorm. Als wij willen aantonen dat u de hoeveelheid dataverkeer overschrijdt, is de informatie uit de logfiles en administratie van UPC bepalend.
31.2 In aanvulling op de algemene voorwaarden kunnen we voor het gebruik van onze breedbanddiensten bindende gedragsregels hanteren. Deze vindt u op www.upc.nl. U bent verplicht zich aan deze gedragsregels te houden.

Artikel 28 Welke bepalingen gelden voor dataverkeer?
28.1 Wij spannen ons in om ook onze breedbanddienst zonder storing te leveren. Helaas kunnen wij niet garanderen dat u altijd gebruik kunt maken van onze breedbanddienst en van de beschikbaar gestelde capaciteit. Ook kunnen wij geen minimumsnelheid garanderen.
28.2 Wij mogen dataverkeer meten door uw netwerkgebruik en het verbruik van bandbreedte te controleren.
28.3 Wij kunnen helaas niet garanderen dat u dataverkeer via de breedbanddienst altijd binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat ontvangt.

dus het hoeft niet aan de de verbinding te liggen maar ik zou ook eens een keer speedtest op je pc loslaten

kenwel2
door kenwel2 - Feb 16, 2009 om 16:37
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@pedro01, ja, klinklare nonsens wat u verteld! Heb zelf als td medewerker gewerkt bij upc,(chello, cai,telefonie) en het woord dat u gebruikt als het 'knijpen' is klinklare onzin praat! Hou toch op! En geloof me, ik zat er dagelijks met mijn neus dik bovenop, upc is wel m'n ex-werkgever, maar ik laat geen onzin verhalen de revue passeren, wat nergens op slaat, echt niet. Al kom je met nog zoveel reglementen, NERGENS is uw uitspraak op onderbouwd...denk toch eens na, voordat je iets gaat neerschrijven man!

Groeten, Henri

pe
door pedro01 - Feb 16, 2009 om 17:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

is geen nonsens heb het zelf bij een kennis meegemaakt
hij downloadde teveel gb downloadsnelheid enwerd geknepen oftewel naar beneden bijgesteld
was te controleren door speedtest en later ook bevestigt door upc

de meeste providers geven van tevoren een mailtje als waarschuwing

maar daar is onze vraagsteller niet bij geholpen
ik zou eerst speedtest runnen dan kan je zien wat je download en uploadsnelheid is.
als dat goed is diverse spyware runners en event. virusscanner erover heen gooien