re
door reneborst Feb 15, 2004 om 17:37
Computers & telefonie

Snelheid adsl

wij hebben sinds kort een adsl aansluiting van Fast-XS, vanaf het begin kunnen we niet downloaden. volgens Fast-XS zit het in onze pc, maar dit hebben we helemaal nagekeken en het is allemaal goed ingesteld. het is een pentium 4. volgens Fast-XS kon dit probleem niet in de modem zitten, omdat deze dan helemaal niks meer zou moeten doen.
er komt echter wel enig signaal de pc binnen, de downloadsnelheid is volgens een snelheidstest (www.nuria.nl) 2 kbps. de upload daarentegen is 250 kbps, dat is dus wel goed. we hebben namelijk een abbo van 512 down en 256 up. We hebben alle snoeren gecontroleerd en daar zit het niet in. Wie weet er een oplossing voor dit probleem, zou het misschien toch de modem kunnen zijn, en hoe kunnen we dat dan testen?
alvast bedankt voor u reactie.

met vriendelijke groet,
Rene Borst

702 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:41
402 Antwoorden / 0 Vragen
0

Begrijp ik het nou goed? U kan wel internetten maar niet downloaden?
En zo ja, wat kunt u dan precies niet downloaden? Want internetten op zich is eigenlijk ook downloaden.

re
door reneborst - Apr 16, 2004 om 12:41
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik kan wel alles downloaden, maar dit gaat veel te traag, uploaden doet ie daarentegen wel. bij KAZAA bijv is de downloadsnel hoogstens 0,2 kb maar de upload is ongeveer 3 a 4 kb. en naar mijns inziens moet de downloadssnelheid hoger zijn dan de uploadsnelheid. de snelheidstest heb ik niet via internet uitgevoerd, maar ergens anders gedownload met mijn telefoonverbinding. Zo heb ik vanaf mijn pc de snelheid getest.

mt
door mtl - Apr 16, 2004 om 12:41
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Misschien moet u eens uw browser instellingen controleren. Als u er niet uitkomt moet u op de restore defaults knop klikken.

wo
door wouter1990 - Apr 16, 2004 om 12:41
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

wat zegt hij dan als u iets wil downloaden

he
door helper - Apr 16, 2004 om 12:41
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je mischien een fire wall of virus contole programma aan staan?
Als de firewall verkeerd staat is het niet mogelijk om bestanden te downloaden.
ga eens naar speedtest.nl om de snelheid te controleren.

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 12:41
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeer vreemd verhaal, je kunt niet 'downloaden' maar wel op de pagina van voor een snelheid check kijken? Je browser download ook die pagina..... Proxy instellingen nog aan staan van oude provider? Virusscanners? Firewalls? 2x een router acther elkaar gezet? Sluit het anders even uit door direct 1 pc te testen op het modem. En sluit de pc uit door met een andere pc te testen in dezelfde situatie (direct op je modem). Dan weet je het zeker of je het bij de pc moet zoeken.

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 12:41
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog even vervolg: Op welke snelheid bouwt je modem een linesync op? (verbinding tussen modem en apparatuur in de telefoon centrale). Is dit netjes 512/256? En ook andere snelheids pagina's gecontroleerd? En wat precies 'kan je niet downloaden'?

jo
door johan37 - Apr 16, 2004 om 12:41
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

stel je vraag eens op dit forum, dit forum is er speciaal voor fast-xs abbonees.

http://s3.invisionfree.com/Fastxs/index.php?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer