yn
door ynna Oct 18, 2005 om 08:09
Computers & telefonie

SOFTWARE VAN COMPAQ

De pc van mijn zoon heeft een software probleem. Bij het opstarten verschijnt de boodschap NTLDR is missing, boot from cd. Navraag bij Compaq levert op dat hij de cd's zelf had moeten maken bij aankoop van zijn pc. Weleens iemand van 18 jaar een handleiding bij een pc zien lezen? Ik niet. Nieuwe software bestellen kost 79 euro. Nu heb ik zelf een notebook van Compaq, hierbij is wel al de software meegeleverd. Kan deze software ook gebruikt worden voor zijn desktop?

223 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat er geen diskette of cd in de stations zitten?

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, daar heb ik al gekeken, is leeg.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weleens iemand van 18 jaar een handleiding bij een pc zien lezen?

Hiervoor hoef je de gebruiksaanwijzing ook niet voor door te lezen, want elke keer als je de pc aanzet verschijnt deze mededeling, tot dat je aanvinkt dat je deze mededeling niet meer wilt zien.....

probeer eens te booten met de cd die u bij uw notebook hebt ontvangen, als die een complete (en dezelfde) XP versie is zou dit moeten lukken, en zou hij opnieuw geinstalleerd kunnen worden. Let er dan wel op dat u het serienummer van de pc gebruikt die op de zijkant van de pc staat. Hierna kunt u op:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareFamiDocIndex?product=89327&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&rule=58148

de benodigde drivers e.d. downloaden

S6

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het antwoord. Kijk dat vertelt zo'n knuppel niet dat hij die melding heeft gekregen. Maar in principe is het dus mogelijk om mijn XP op zijn pc te zetten zonder dat hij zijn gegevens kwijt is? Als de verkoper me morgen niet kan helpen ga ik dit zeker proberen.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zekerheid dat er helemaal geen gegevens verloren gaan heeft u natuurlijk nooit, in dat geval zou een 2e HDD oplossing kunnen bieden, zodat u op de nieuwe HDD XP installeerd

Een andere optie is om de ouwe HDD in een andere pc te installeren en de belangrijke gegevens veilig te stellen, door ze te copieeren naar een tijdelijk map

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eventueel kunt u met de herstelconsole van een windowsXP CDRom proberen de installatie te herstellen: FIXBOOT en FIXMBR