mercedesbenz
door mercedesbenz Feb 5, 2013 om 15:09
Computers & telefonie

Sommige aps werken niet meer op tablet

mijn neefje heeft een tablet Xiron ultimated 10 android 2.3.
Nu werken sommige aps niet meer op zijn tablet n.l. die van angry birds.
Waar komt dit door.
Ook als hij sommige nieuwe apps wil downloaden lukt dit niet.
De aps van angry bird hebben het wel altijd gedaan.
Heeft dit soms te maken dat de tablet geupdate moet worden naar 4.0?

7620 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2013 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mercedesbenz,

Zou kunnen.

Kijk eens hier.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Feb 5, 2013 om 16:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Worden de apps wel ge-update? Je zou de niet- of slecht werkende apps kunnen verwijderen en vervolgens opnieuw downloaden/installeren.
Wat ook zou kunnen helpen is de Xiron uitzetten en na een paar minuten opnieuw aanzetten, mocht hij nooit of zelden helemaal uitgezet worden. Anders eventueel de accu er even uit halen.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2013 om 03:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: als je op Google Play kijkt zie je bij de verschillende apps altijd recensies van gebruikers staan. Daar vind je ook als er problemen mee zijn en welke.

an
door annamaria1956 - Feb 6, 2013 om 12:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb het zelfde probleem met mijn arnova en die is al 4.0. Bij google play staat het wel meer dat het niet lukt.

ha
door hanneke - Feb 6, 2013 om 13:02
321 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige apps hebben een bepaalde versie van Android nodig om op te kunnen draaien. Het kan zijn dat bij goedkope tablets (van bijvoorbeeld Kruidvat of Bart Smit / Intertoys) de Android-versie niet geüpdatet wordt. Een ander probleem kan zijn dat de hardware van de tablet het niet meer aankan (net zoals je ook eigenlijk geen Windows 8 kan draaien op de meeste pc's van 10 jaar oud, of de nieuwste spellen op een computer van 5 jaar oud; en bij tablets gaat die ontwikkeling nog veel sneller).
Deze twee problemen kunnen er onder andere toe leiden dat als je de nieuwste versie van de app downloadt (die bedoeld is voor de nieuwste versie van Android en snellere hardware), er problemen ontstaan.

jk
door jkoops - Feb 6, 2013 om 13:32
51 Antwoorden / 9 Vragen

Er is maar één oplossing :

U moet de nieuwste android versie 4.01 hebben.

Kijk maar ff bij instellingen.

Groet,

Jan

domantwoord
door domantwoord - Feb 6, 2013 om 14:51
192 Antwoorden / 0 Vragen

angry birds werk probleemloos op 2.3!!!

dr
door dragstar - Feb 6, 2013 om 17:18
35 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mercedesbenz,

Ook ik heb de ervaring gehad dat mijn Xiron Ultimate 10" bepaalde apps niet meer kon opstarten.
Ik ontdekte dat het apparaat eigenlijk dat dit kwam doordat het te weinig interne geheugen had, nl 1 GB en slechts 4 GB opslaggeheugen.
Na het een ander te hebben verwijderd werkten apps die het voordien niet deden weer prima opstarten.
De Xiron heb ik inmiddels aan mijn kleinzoon gegeven en ik heb een Samsung Tab2 10" aangeschaft en die heeft dit probleem niet omdat het een interne opslag heeft van 16 GB.
Dus mijn antwoord op uw vraag is ruim de apps op en schoon uw cache op en het zal wel weer redelijk goed draaien.

mi
door mimosa - Feb 7, 2013 om 23:26
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een cresta tablet waar bij ik telkens de melding krijg in de playstore, niet beschikbaar in uw land/taal. Voor mij werkt het dan om het via mijn pc op mijn tablet te zetten. De uitleg daar van is te vinden op de website, mijn cresta. onder howto guides. Misschien werkt het bij andere ook. Succes!

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2013 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb ook nog even gedacht om wat geheugen vrij te maken door bijv. niet gebruikte apps te verwijderen maar toen ik de specificaties van de Xiron opzocht leek mij het intern geheugen vrij redelijk. De tip van dragstar kun je dus ook nog proberen.
Ik ben wel benieuwd naar wat vraagsteller inmiddels heeft geprobeerd en of iets geholpen heeft en indien dat het geval is wat dan geholpen heeft....