sitan
door sitan Feb 10, 2014 om 12:59
Computers & telefonie

Soms slechte internetverbinding

Mijn internet provider is KPN en tot nu toe ging dat prima. Sinds begin februari heb ik elke dag wel een tijdje last van dat ik geen internetverbinding heb. Ik heb KPN gebeld om te vragen of er een storing was rond mijn postcode maar dat was niet het geval. Toen met hulp van de KPN medewerkster geprobeerd dat op te lossen door de modem te resetten (ik ben een lichte leek ;-)). Leek eerst goed te gaan maar die storing kwam vlak daarna weer terug. Na een uurtje of zo was er niets meer aan de hand. En tot nu toe gebeurd dat nog elke dag zo en het is me opgevallen dat het door de weeks rond 18;00 begint. Het lijkt of dan heel veel mensen tegelijk gaan internetten en het net te overbelast is om een constante verbinding te hebben. Voordien had ik er nooit last van alleen in de beginperiode van het internetten, eeuwig geleden ;-)! Hebben meer mensen er last van sinds deze maand of is dit een teken dat mijn modem het binnenkort gaat begeven?

5785 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2014 om 15:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier geen problemen. Als de verbinding met kabeltjes is dan eens die controleren en vooral ook of pinnen van de stekkertjes bijv. geoxideerd zijn, zij het dat u het over een bepaalde tijd heeft waarop de verbinding slecht is.
Met gebruik van wifi kunt u een ander kanaal proberen. Als u een smartphone met android heeft kunt u klik hier downloaden om te controleren of uw wifikanaal steeds of rond 18.00 uur druk bezet is en hoe de stand van zaken is op het kanaal dat u gebruikt. Met die app kun je overigens niet het kanaal veranderen.
Anders af en toe resetten door de stroom een paar minuten van het modem af te halen of eventueel met iets puntigs in het gaatje van het modem te prikken.
Controleer anders ook of u een storend apparaat (sinds kort) in de buurt van het modem heeft staan of verander de stand van het modem eens of de antennes als die erop zitten.

sitan
door sitan - Feb 10, 2014 om 16:12
28 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mij is alles nog erg basic, wel ADSL, geen wifi, niet draadloos (behalve muis en toetsenbord), geen smartphone enz. Alle kabelaansluitingen eruit en erin gehad, stroom van de modem eraf gehad en dat was ongeveer een week geleden. Tot nu toe nog steeds elke dag rond 18;00 dezelfde storing behalve op zondag week de tijd wat af maar was er 2 x zo'n periode.

costnix
door costnix - Feb 11, 2014 om 00:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ADSL deelt men met een tiental mensen de zelfde kabel. Als er een aantal mensen tegelijk b.v. Grote bestanden gaat ophalen, start de snelheid dramatisch in. (Voor nadere uitleg klik hier)

je
door jelmer92 - Feb 13, 2014 om 15:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben het zelfde probleem maar dan al ruim 3 maanden. We hebben vaak contact gehad met telfort(onderdeel van KPN) maar na 3 maanden blijkt dat ze ons al die tijd aan het lijntje hebben gehouden. Ze hebben heel veel onwaarheden vertelt, maar om het kort te houden kwam het er op neer dat ze nooit verder gegaan zijn dan een modem reset of 3 keer een nieuwe modem opsturen, ondanks dat wij aangaven dat we vrij zeker waren dat het met de drukte op de lijn te maken had omdat het probleem voorspelbaar was en eigenlijk altijd rond het avond uur voor kwam. Meerdere malen hebben ze aangegeven een monteur aan te sturen, wat nooit gebeurde. Toen na 2 maanden telfort zei dat we overgezet werden op een nieuwe lijn, viel onze telefoon verbinding en internet verbinden geheel weg(telefoon hebben wij niet bij telfort) Toen wij die zelfde dag contact opnamen met telfort gaven zei aan dat zei niet verantwoordelijk zijn voor de telefoon lijn, dus die wilden ze dan ook niet repareren, terwijl ze overduidelijk het probleem met de telefoon lijn gecreërt hadden. Daarom hebben we toen maar contact opgenomen met Pretium(waar wij onze vaste telefoon bij hebben) en zei stuurden de zelfde dag nog een monteur aan. Deze monteur heeft aller eerst de telefoon lijn herstelt en daarna heeft hij nog naar het internet gekeken. Hij vertelde ons dan ook dat veel van deze problemen komen door een onstabiele lijn en dat hij een team kon aansturen om hierna te kijken, maar om dit te doen moet hij toestemming hebben van KPN. Dit hebben we natuurlijk doorgespeeld naar telfort, maar die ontkenden dit en stelden weer een modem reset voor. Na veel discussie heeft telfort uiteindelijk toch een monteur aangestuurd, maar deze kwam uiteindelijk niet en we werden enkele dagen later opgebeld met de boodschap, dat we kosteloos ons abonnement op konden zeggen en dat ze ons niet meer gingen helpen. Helpen hebben ze eigenlijk de volledige 3 maanden niet gedaan. Later hebben we weer contact opgenomen omdat we dit natuurlijk erg onredelijk vonden en het erg voelde alsof we steeds aan het lijntje gehouden werden, aangezien telfort niet naar onze klacht heeft geluisterd en ons alleen maar beloftes deed die nooit werden waargemaakt.

Nu heb ik laatst weer gebeld met telfort voor compensatie, dit wilde ze ons geven maar niet het volledige bedrag(maar de helft) Ik heb toen aan de lijn gebluft en gezegd dat ik het raar vond dat telfort ADSL problemen niet meer wil oplossen. De gene die ik toen aan de lijn had gaf aan dat dit kwam omdat ADSL veroudert is en er vaak veelste veel mensen op 1 lijn zitten. Om dit te verhelpen kost het KPN veelste veel geld dus dit doen ze dan ook niet. In plaats hier van word je 3 maanden aan het lijntje gehouden totdat ze uiteindelijk zeggen, sorry meneer wij stellen voor dat u overstapt op glasvezel. Ik baal er echt van dat bedrijven met dit soort wangedrag er gewoon mee weg komen. Maar het enige dat ik kan hopen is dat hun slechte klantenservice ze uiteindelijk de das omdoet.

Mvg Jelmer

sitan
door sitan - Feb 13, 2014 om 16:48
28 Antwoorden / 4 Vragen

1 Voor 1 worden wijken voorzien van glasvezel, afhankelijk of er genoeg mensen zich ervoor aanmelden per wijk. Ik heb het wel kosteloos aan laten leggen maar wilde nog geen abonnement. Het zou toch te gek zijn als men je op die manier zou dwingen een glasvezel-abonnement te nemen!!
Ik hoop dat Kassa dit eens onderzoekt of dit inderdaad het geval is.....

br
door brui0929 - Feb 13, 2014 om 17:26
636 Antwoorden / 10 Vragen

Hebt u uw internet aansluiting al eens door KPN laten meten met en zonder experiabox?
Dan is dit het beste om even te doen bel KPN en vraag ze deze meting uit te voeren
uw aansluiting kan verkeerd zijn deze kan KPN herstellen zodat u weer internet heeft en kunt bellen.
Ook een nadeel van ADSL is dat de snelheid wordt gedeeld met andere gebruikers uw snelheid is dan tot
bijvoorbeeld 20 M.B. Hierdoor wordt het internet langzamer.

wpv
door wpv - Mar 3, 2014 om 14:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem. bij ons is de verbinding niet alleen traag, maar het grootste gedeelte van de dag kun je niet eens het internet gebruiken omdat je een foutmelding krijgt dat de server niet bereikbaar is. het vreemde is echter wel dat interactieve tv en downloaden via nieuwsgroeppen wel nog werkt. Afgelopen maand hebben we van de klantenservice eerst nieuwe homeplugs gekregen (we hebben in het aafgelopen jaar nl al 3x een monteur hiervoor over de vloeg gehad) . Afgelopen week hebben we een nieuw modem gekregen; echter dit had ook geen effect. Vandaag heeft een medewerker de drm gereset. over 2 dagen worden we gebeld omdat de server nu automatisch gaat bepalen welk protocol het meest geschikt zou zijn. ik moet zeggen ondanks dat ik toch behoorlijk wat verstand heb van computers en internet dat ik dit nog niet eerder gehoord heb bij de diverse klantenservices. De medewerker klok echt wel betrouwbaar. de meeste van deze klantenservice-pipo's komen niet veel verder dan roepen 'ja meneer maar we meten het modem door en daar is niks mis mee, het probleem is dus uw verantwoordelijkheid'. Ik moet zeggen dat ik toch echt graag eens aan dit soort medewerkers zou willen uitleggen dat het wel hun probleem is, een ontevreden klant is een klant die naar de concurent gaat.... wordt tijd dat ze dat eens in hun hoofd krijgen. maar goed.in ieder geval nog een tip beste mensen, mocht je KPN klantenservice bellen vraag of naar Frank Loorman of naar Joris Jakobsen. ( ik weet niet of het noemen van namen toegestaan is onder de regels van dit forum.....)

provideradvies
door provideradvies - Mar 11, 2014 om 12:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben erg nieuwsgierig of dit probleem al is opgelost!
Een storing precies om 6uur is erg interessant.
De gesuggereerde oorzaak dat de lijn overbelast is zou wel kunnen, maar lijkt me nog wel onwaarschijnlijk, omdat de snelheid dan lager wordt, maar niet helemaal zou weg moeten vallen zoals bij u het geval is.
Verder zei u ook iets interessants over glasvezel.
Je hoort vaker dat het ADSL netwerk verslechtert (misschien door nalatigheid???) wanneer glasvezel wordt aangelegd.

Ik hoor graag of er nog nieuws is over het probleem!

Mvg,
Marc [Edit redactie: commerciële activiteit]

ba
door barts16 - Apr 14, 2014 om 18:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een aantal weken heb ik ook iedere werkdag rond 18.00 uur problemen met Telfort. Het signaal van de interactieve tv valt dan weg. Zijn er al mensen die al een oplossing hebben??
gr. Bart

pi
door pieterwolters - Apr 14, 2014 om 20:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 11 feb 2014, 00:24]Bij ADSL deelt men met een tiental mensen de zelfde kabel. Als er een aantal mensen tegelijk b.v. Grote bestanden gaat ophalen, start de snelheid dramatisch in. (Voor nadere uitleg klik hier)

Bij ADSL heeft iedere klant een eigen kabel tot de dichtsbijzijnde exchange. Bij kabel wordt er juist meer gedeeld (vanaf de wijkkast gaat het over 1 lijn).

sitan
door sitan - Apr 14, 2014 om 23:36
28 Antwoorden / 4 Vragen

Wel een beetje laat maar ik wil toch even melden dat mijn storing vanzelf is overgegaan. Heel gek, ik had er nog een paar dagen tot een week last van en toen was alles gewoon weer zoals het normaal ging. Ik denk dat het te maken heeft gehad met het nieuw aangelegde glasvezelnet. Jammer dat ze je dan niet gewoon even waarschuwen dat dit mogelijk is voor korte duur.....