sn
door snafu Mar 19, 2012 om 23:16
Computers & telefonie

Sony tab s16 3.1 android: GEEN WIFI

In Amerika paar weken geleden Sony S16 tablet gekocht (dus sgpt111USA/s)
Daar wifi ontvangst en inloggen okay (behalve zwak hotel signaal dus zware download (als bvb android 3.2) onmogelijk/knalt eruit.

Hier in NL: NOOOOIT een connectie.
JA, hij speurt wel de namen op, maar zowel de gratis open wifi (van de MacDonalds of bibliotheken) als mijn router wifi (van wp2 beveiligd naar onbeveiligd) NIETS pikt het op.
Welhaast alle settings van mijn router geswitcht, niets helpt.Altijd eerst "making connection"dan "disabled".

nog een forum tip: android 3.2 zou het wel doen:
probleem: valt niet te downloaden via PC op een USB stick.
wtf??
Dus dit is een Catch 22 probleem!

Op SOny.nl website alleen melding over alle europese sgpt11GB,NL,RU etc versies...GEEN sgpt111US versie.

DIt is toch achterlijk ? Je moet toch met je tablet van waar dan ook in de wereld gekocht overal ter wereld terecht kunnen??
Urrgh.

aub. HELP !

1343 7 Rapporteer

macwouter
door macwouter - Mar 20, 2012 om 00:03
825 Antwoorden / 9 Vragen

Geen antwoord op jouw vraag en al die negativiteit wat betreft Apple daargelaten kan men wel reizen naar Amerika en dan thuis komen met het grootste brol wat er maar is.Dat is hetzelfde als een vette Mercedes rijden en bij de Aldi boodschappen doen.Maar ja je hebt nu ook een tablet en je vrienden zullen je bewonderen zeker als ze ook weten dat ie uit Amerika komt.

riekelt
door riekelt - Mar 20, 2012 om 09:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook stom. Met een telefoon uit de VS kun je hier niet bellen, aangezien ze daar CDMA ondersteunen en hier alleen UMTS. Hoe dan ook...

IK heb ook een Sony Tablet S, en onze tab heeft inderdaad een wifi bug. Maar dat die van jouw helemaal geen connectie kan maken slaat alles. Met mijn thuisnetwerk doet ie het gewoon, op school disconnect ie om de minuut, en in beide gevallen, als het scherm uitgaat disconnect ie, ookal vink je dat uit. (3.2 Fixt de bug ook niet btw)

Het is te hopen dat de sprong naar ICS de Wifi bug verhelpt, alleen niemand weet hoelang we daarop moetren wachten. En, heb je een smartphone? Ik heb op XDA verhalen gelezen dat als je via je smartphone tethert, het signaal heel sterk zou moeten zijn.

Verder snap ik niet waarom je de jouwe in de VS hebt gekocht, en ookal heeft ie een Wifi bugje, het blijft een mooi apparaat.

jo
door jorisw - Mar 20, 2012 om 10:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snafu schreef op maandag 19 mrt 2012, 23:16]
Op SOny.nl website alleen melding over alle europese sgpt11GB,NL,RU etc versies...GEEN sgpt111US versie.

DIt is toch achterlijk ? Je moet toch met je tablet van waar dan ook in de wereld gekocht overal ter wereld terecht kunnen??
Urrgh.

aub. HELP !

Sony Europa maakt kosten om hier hun producten te kunnen verkopen, en vervolgens kopen klanten het ergens anders maar verwachten wel (gratis) support. Zo werkt dat natuurlijk niet.

sn
door snafu - Mar 20, 2012 om 13:31
8 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=jorisw schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 10:26][quote=snafu schreef op maandag 19 mrt 2012, 23:16]
Op SOny.nl website alleen melding over alle europese sgpt11GB,NL,RU etc versies...GEEN sgpt111US versie.

DIt is toch achterlijk ? Je moet toch met je tablet van waar dan ook in de wereld gekocht overal ter wereld terecht kunnen??
Urrgh.

aub. HELP !

Sony Europa maakt kosten om hier hun producten te kunnen verkopen, en vervolgens kopen klanten het ergens anders maar verwachten wel (gratis) support. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Sony Europa bakt de tablets niet in NL in de oven opdat ze klachten kunnen ontvangen over tablet broodjes uit Amerika...

ALLE tablets komen uit 1 (een paar verschillende waarschijnlijk) fabriek in China.
Dus die vlieger gaat niet op.

Bovendien Sony support (ook niet meer dan een downloadbestandje online zetten..ze komen echt niet bij je op de koffie) in NL of in de USA moet capabel zijn om IEDERE Sony klant te woord te staan/oplossing aan te dragen/probleem kunnen bevatten.

Dus een amerikaan als toerist of zakenman op reis/resident in Amsterdam moet gewoon bij Sony NL (of DE of GB) terecht kunnen met zijn apparaat/klacht.
En vice versa voor andere wereldburgers in Amerika.

Enfin. de krux is of er een ander WiFi protocol/standaard is in USA en Europa dat een verklaring zou zijn.
Dan de vraag: WAAROM ?
Je wifi van je laptop bij de mediamarkt functioneert toch ook in de USA, Japan, Thailand ?(mijn oude Diamond Laptop in ieder geval wel).

En als er iets zit in de Sony tablet bios(?)setting dat anders werkt in de US tablet dan de NL (RU?, GB ?) versie..dan moet dat kunnen worden overschreven?
.

Lijkt me sterk dat Sony er mee zit dat ik geld naar Sony USA heb gebracht ipv Sony Benelux.

pffff.

sn
door snafu - Mar 20, 2012 om 13:52
8 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=riekelt schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 09:04]Het is ook stom. Met een telefoon uit de VS kun je hier niet bellen, aangezien ze daar CDMA ondersteunen en hier alleen UMTS. Hoe dan ook...

IK heb ook een Sony Tablet S, en onze tab heeft inderdaad een wifi bug. Maar dat die van jouw helemaal geen connectie kan maken slaat alles. Met mijn thuisnetwerk doet ie het gewoon, op school disconnect ie om de minuut, en in beide gevallen, als het scherm uitgaat disconnect ie, ookal vink je dat uit. (3.2 Fixt de bug ook niet btw)

Het is te hopen dat de sprong naar ICS de Wifi bug verhelpt, alleen niemand weet hoelang we daarop moetren wachten. En, heb je een smartphone? Ik heb op XDA verhalen gelezen dat als je via je smartphone tethert, het signaal heel sterk zou moeten zijn.

Verder snap ik niet waarom je de jouwe in de VS hebt gekocht, en ookal heeft ie een Wifi bugje, het blijft een mooi apparaat.

Ik was er op vakantie, mijn vrouw wilde een makkelijke lichte tablet (ipv een inmiddels relatief zware onhandige oude laptop), en de dollar prijs is goedkoper dan hier (en er was net 100USD afgegaan van retailprijs), en ik wilde per sé geen ipad (en ook de Samsung Tab had wat nadelen).

hier lijstje van sony eu:
http://www.sony.nl/support/nl/hub/SGPT1

sn
door snafu - Mar 26, 2012 om 13:34
8 Antwoorden / 4 Vragen

Oplossing inmiddels deze:

De factory reset activeren via het scherm commando en dus niet via de reset knop (gaatje voor naald) aan de zijkant.
Waarempel, het pikte zelfs mijn WPa2 router signaal op.
Meteen Android 3.2 downloaden en nu werkt het naar behoren.

(mooi hoor, maar waarom is er deze meest cruciale bug ?..testen die Sony gasten die dingen niet als het uit de fabriek komt ..tenminste 1 op de 10000 ?).

Enfin , ik blij.

pe
door perfect300 - Nov 24, 2012 om 18:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snafu schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:34]Oplossing inmiddels deze:

De factory reset activeren via het scherm commando en dus niet via de reset knop (gaatje voor naald) aan de zijkant.
Waarempel, het pikte zelfs mijn WPa2 router signaal op.
Meteen Android 3.2 downloaden en nu werkt het naar behoren.

(mooi hoor, maar waarom is er deze meest cruciale bug ?..testen die Sony gasten die dingen niet als het uit de fabriek komt ..tenminste 1 op de 10000 ?).

Enfin , ik blij.

En ik ook. Zat me op Google wezenloos te zoeken naar een oplossing. Dit werkt inderdaad perfect. Thansk