na
door narobo Jan 23, 2014 om 00:02
Computers & telefonie

SPAM

Hoe kom je af van de plotseling ontstane enorme hoeveelheid SPAM afkomstig van Pushplay met telkens een ander emailadres als afzender.

12296 36 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2014 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens de reacties op deze vraag (klik) door. Voor nog meer informatie even bovenaan ik het zoekvakje het woord spam intikken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 24, 2014 om 11:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Om welke mailprovider gaat het?

fe
door ferry3 - Jan 24, 2014 om 11:18
8 Antwoorden / 2 Vragen

Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

gisela_1
door gisela_1 - Jan 24, 2014 om 11:29
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Heb er als zeer tevreden xs4all-klant helemaal geen last van! De spambox werkt uitstekend en daar komt ook nog eens weinig in, is al gefilterd! Fijn weekend!

jpm
door jpm - Jan 24, 2014 om 11:34
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Ik heb al vanaf het begin van ons computertijdperk xs4all (het was de eerste provider voor consumenten), heb nooit problemen met deze provider, dus u moet echt geen onzin verkopen. Als TS xs4all als provider heeft kandeze deze gewoon xs4all bellen. Klant wordt gewoon direct geholpen en met raad en daad terzijde gestaan.

fe
door ferry3 - Jan 24, 2014 om 11:36
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:29][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Heb er als zeer tevreden xs4all-klant helemaal geen last van! De spambox werkt uitstekend en daar komt ook nog eens weinig in, is al gefilterd! Fijn weekend!

Destemeer spijtig dat xs4all mij slechts kan mededelen "er alles aan te doen om deze ellende te voorkomen".
Dat doen ze al jaren, zonder resultaat.
100 Spam- mails in een weekeinde is geen uitzondering, de meeste inderdaad in de spam-box, maar er komt veel doorheen. Meestal Duitstalig.

ak
door aksr - Jan 24, 2014 om 12:06
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe je er af komt is eigenlijk niet zo moeilijk: gewoon een gmail-account openen (gratis) en je bent er voor eeuwig van verlost.
Laat me even weten als de spam met gmail blijft doorgaan, dan ben ik bereid mijn schoenen op te eten!
gr.
A.

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo narobo,

Download mailwasher.

Suc6

we
door wessel1986 - Jan 24, 2014 om 13:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als iedereen nu eens die spam gaat melden bij Spamklacht dat zie ik als advies op het pc web plus forum.

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?p=89898#p89898

fe
door ferry3 - Jan 24, 2014 om 13:49
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jpm schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:34][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Ik heb al vanaf het begin van ons computertijdperk xs4all (het was de eerste provider voor consumenten), heb nooit problemen met deze provider, dus u moet echt geen onzin verkopen. Als TS xs4all als provider heeft kandeze deze gewoon xs4all bellen. Klant wordt gewoon direct geholpen en met raad en daad terzijde gestaan.

Dit "antwoord" is onzinnig. Dat "iemand" geen problemen heeft zegt helemaal niks over "iemand anders". Ik heb de betreffende excuusbrief nog in de mailbox staan. En natuurlijk met de toezegging dat met er alles aan zal doen....Gewoon bellen???? Wachttijden niet zelden een kwartier. Ook daarover inmiddels excuses ontvangen.

gisela_1
door gisela_1 - Jan 24, 2014 om 14:13
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:49][quote=jpm schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:34][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Ik heb al vanaf het begin van ons computertijdperk xs4all (het was de eerste provider voor consumenten), heb nooit problemen met deze provider, dus u moet echt geen onzin verkopen. Als TS xs4all als provider heeft kandeze deze gewoon xs4all bellen. Klant wordt gewoon direct geholpen en met raad en daad terzijde gestaan.

Dit "antwoord" is onzinnig. Dat "iemand" geen problemen heeft zegt helemaal niks over "iemand anders". Ik heb de betreffende excuusbrief nog in de mailbox staan. En natuurlijk met de toezegging dat met er alles aan zal doen....Gewoon bellen???? Wachttijden niet zelden een kwartier. Ook daarover inmiddels excuses ontvangen.

Dit antwoord is NIET onzinnig! Hoezo IEMAND? Mijn vrienden-kennissen-zakenrelaties zijn allemaal top-tevreden! En de wachttijden, tja, we moeten met zn allen door één deur en dat duurt af en toe en overal, maar de helpdesk is geweldig en zelfs in het weekend aanwezig en natuurlijk GRATIS bellen! Ik hang ook wel eens een kwartiertje! Maar er blijven natuurlijk altijd uitzonderingsgevallen en dat is dan spijtig en werpt een slecht licht op de provider, maar dat zal niet de regel zijn!

wildrat
door wildrat - Jan 24, 2014 om 14:30
15 Antwoorden / 6 Vragen

Elke provider heeft last van spam, hoe langer en hoe vaker je reageert op acties, hoe meer ongewenste email je krijgt. Ook bij gmail, hotmail enzovoort. Spamfilter kan per emailprovider verschillen. Spammail die per vergissing in spambox zit verplaatsen naar inbox. Bij gmail wordt je spammail korter bewaard. Voor sommige fijn voor anderen risico op missen mail van betrouwbare nieuwe afzender. tijdelijk een gratis mailaccount gebruiken.

eclipse
door eclipse - Jan 24, 2014 om 14:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=narobo schreef op donderdag 23 jan 2014, 00:02]Hoe kom je af van de plotseling ontstane enorme hoeveelheid SPAM afkomstig van Pushplay met telkens een ander emailadres als afzender.
helaas , die krijgt U niet weg MET GEEN ENKEL PROGRAMMA, bij hotmail dacht ik ook van blokken die zooi, maar de naam achter het @ wordt softwarematig veranderd, bijv, koopuwpannenbij neckermann@geefdjdk.com.ge klik eens op de eigenschappen van zo `n bericht, en zie de rotzooi die er staat. , antwoord NOOIT, maak ze niet open, ook niet in de spambak, want daar krijgt de afz bericht van , die denkt mooi zo hebben. gewoon wegkieperen, als ik op mijn upc mail kijk en zie daar even in de spambak zulke zooi verzindt alleen een computer.
let wel dit geldt voor alle adressen ook gmail, uw eigen mail, hotmail, of welke mail dan ook, met hotmail en gmail kun je met een nieuw account beginnen, gebruik bij uw provider een alias adres als U schrijft naar "dubieuze adressen". houdt Uw primaire adres zo privé mogelijk, dus geen kwissen, spaarprogramma `s, lecturama e.d

eclipse
door eclipse - Jan 24, 2014 om 14:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aksr schreef op vrijdag 24 jan 2014, 12:06]Hoe je er af komt is eigenlijk niet zo moeilijk: gewoon een gmail-account openen (gratis) en je bent er voor eeuwig van verlost.
Laat me even weten als de spam met gmail blijft doorgaan, dan ben ik bereid mijn schoenen op te eten!
gr.
A.

@ AKSR, mosterd bij ?? mayo ?? ik zou ze maar vast in de week zetten. had er gister weer een paar van Patricianamenswehkamp@hsbsg.yoi23.po achter het @ wordt de regel veranderd , bijv. lettertje omkeren hoppa komt gewoon in de spam maar toch binnen.
mocht ik van iemand ongelijk krjigen eet ik eindelijk ook eens mijn groenten op :-) eet smakelijk,

eclipse
door eclipse - Jan 24, 2014 om 14:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 24 jan 2014, 14:13][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:49][quote=jpm schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:34][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Ik heb al vanaf het begin van ons computertijdperk xs4all (het was de eerste provider voor consumenten), heb nooit problemen met deze provider, dus u moet echt geen onzin verkopen. Als TS xs4all als provider heeft kandeze deze gewoon xs4all bellen. Klant wordt gewoon direct geholpen en met raad en daad terzijde gestaan.

Dit "antwoord" is onzinnig. Dat "iemand" geen problemen heeft zegt helemaal niks over "iemand anders". Ik heb de betreffende excuusbrief nog in de mailbox staan. En natuurlijk met de toezegging dat met er alles aan zal doen....Gewoon bellen???? Wachttijden niet zelden een kwartier. Ook daarover inmiddels excuses ontvangen.

Dit antwoord is NIET onzinnig! Hoezo IEMAND? Mijn vrienden-kennissen-zakenrelaties zijn allemaal top-tevreden! En de wachttijden, tja, we moeten met zn allen door één deur en dat duurt af en toe en overal, maar de helpdesk is geweldig en zelfs in het weekend aanwezig en natuurlijk GRATIS bellen! Ik hang ook wel eens een kwartiertje! Maar er blijven natuurlijk altijd uitzonderingsgevallen en dat is dan spijtig en werpt een slecht licht op de provider, maar dat zal niet de regel zijn!

Beste en wat is de KLACHT als U een kwartiertje hangt ? volgens U zijn er géén klachten dus waarom bellen ?

ronbear
door ronbear - Jan 24, 2014 om 14:53
22 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon SPAMfighter instaleren is een gratis proggie en je heb weinig last ervan
bij mij werkt het uitstekend dus .

ron

eclipse
door eclipse - Jan 24, 2014 om 14:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aksr schreef op vrijdag 24 jan 2014, 12:06]Hoe je er af komt is eigenlijk niet zo moeilijk: gewoon een gmail-account openen (gratis) en je bent er voor eeuwig van verlost.
Laat me even weten als de spam met gmail blijft doorgaan, dan ben ik bereid mijn schoenen op te eten!
gr.
A.
mag toch hopen dat je een kindermaatje voet hebt :-)

gisela_1
door gisela_1 - Jan 24, 2014 om 15:01
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 24 jan 2014, 14:50][quote=gisela schreef op vrijdag 24 jan 2014, 14:13][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:49][quote=jpm schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:34][quote=ferry3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:18]Bij het zo goed bekend staande xs4all "regent" het spam....volgens zeggen van dit bedrijf nauwelijks iets aan te doen.

Ik heb al vanaf het begin van ons computertijdperk xs4all (het was de eerste provider voor consumenten), heb nooit problemen met deze provider, dus u moet echt geen onzin verkopen. Als TS xs4all als provider heeft kandeze deze gewoon xs4all bellen. Klant wordt gewoon direct geholpen en met raad en daad terzijde gestaan.

Dit "antwoord" is onzinnig. Dat "iemand" geen problemen heeft zegt helemaal niks over "iemand anders". Ik heb de betreffende excuusbrief nog in de mailbox staan. En natuurlijk met de toezegging dat met er alles aan zal doen....Gewoon bellen???? Wachttijden niet zelden een kwartier. Ook daarover inmiddels excuses ontvangen.

Dit antwoord is NIET onzinnig! Hoezo IEMAND? Mijn vrienden-kennissen-zakenrelaties zijn allemaal top-tevreden! En de wachttijden, tja, we moeten met zn allen door één deur en dat duurt af en toe en overal, maar de helpdesk is geweldig en zelfs in het weekend aanwezig en natuurlijk GRATIS bellen! Ik hang ook wel eens een kwartiertje! Maar er blijven natuurlijk altijd uitzonderingsgevallen en dat is dan spijtig en werpt een slecht licht op de provider, maar dat zal niet de regel zijn!

Beste en wat is de KLACHT als U een kwartiertje hangt ? volgens U zijn er géén klachten dus waarom bellen ?

Inderdaad nooit klachten, was een kwestie over F-Secure die mij doorverwezen hadden!

lu
door lucyl - Jan 24, 2014 om 22:12
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg ook heel veel spam en reclame en na contact met ziggo kon ik eenmalig mijn email adres veranderen en vroeg daarvoor een bevestiging die ik ook per email heb gekregen,
ik heb toen twee nieuwe email adressen aangemaakt een voor vrienden en een voor andere mails en heb iedereen een wijziging gestuurd,
toen ik belde om mijn oude adres te verwijderen ging dat niet die bevestiging hadden ze mij nooit mogen geven werd er gezegd, daar kon ik het mee doen, je eerste hoofdmail kan nooit verwijderd of veranderd worden werd mij verteld, een bevestiging stelt bij ziggo niets voor dus, leuk is dat, dan had ik al die moeite van de wijzigingen waar ik lang mee bezig ben geweest niet gedaan.
het enige wat ik nog kan doen is een andere provider nemen maar nu heb ik even genoeg van email veranderen.

lu
door lucyl - Jan 24, 2014 om 22:19
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ter aanvulling,
van een ziggo medewerker is eind vorig jaar een laptop gestolen waarop ook mijn gegevens stonden heb daarvan ook een brief gehad en sindsdien komen die spam berichten , dus de schuld ligt volledig bij ziggo en toch willen ze er niets aan doen

ch
door chrisantonis - Jan 24, 2014 om 23:21
63 Antwoorden / 4 Vragen

Nergens mee meedoen (prijsvragen, gratis artikelen, kortingsbonnen) en geen porno meer kijken!

aerts169
door aerts169 - Jan 25, 2014 om 03:20
8 Antwoorden / 4 Vragen

wat je zou kunnen doen is naar bureau accesoires dan naar systeemwerkset gaan en een schijfopruiming doen. en je beveiliging een beetje hoger zetten. is meestal voldoende.

fo
door fonz - Jan 25, 2014 om 08:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervelende van Pushplay is dat het altijd een ander adres heeft en je het dus niet met de standaard tools in outlook kunt blokkeren. Inderdaad zeer irritante mails, ik heb zelf Spamfighter geinstalleerd, is gratis en werkt perfect.
Programma wordt deel van de Outlook balk (Prettig geintegreerd) en al bij het eerste gebruik gooit het alle spam mails- waaronder die vervelende pushplay mails- weg (beter gezegd zet ze in een apart mapje). Een verademing, nog nooit zo tevreden geweest over gratis software...

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2014 om 09:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=aerts169 schreef op zaterdag 25 jan 2014, 03:20]wat je zou kunnen doen is naar bureau accesoires dan naar systeemwerkset gaan en een schijfopruiming doen. en je beveiliging een beetje hoger zetten. is meestal voldoende.Niet dat het iets helpt, maar je zou het kunnen doen inderdaad...

lu
door lucyl - Jan 26, 2014 om 11:15
18 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt fonz,heb gisteren spamfichter erop gezet en alles wat in ongewenste mail stond naar de spam gedaan en toen verwijderd,vandaag nog niets gehad,dus nog even afwachten,zou ik die van edrick3 er ook bij kunnen zetten lijkt me ook een goeie of werkt dat niet samen? die heeft ook altijd zo'n goede tips.
Ik had nog een vraagje ,is mijn andere beveiliging van ziggo nog nodig als deze goed werkt,want die doet in mijn ogen niets

lu
door lucyl - Jan 26, 2014 om 11:18
18 Antwoorden / 1 Vragen

Moet spamfighter zijn

fo
door fonz - Jan 26, 2014 om 12:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lucyl schreef op zondag 26 jan 2014, 11:15]Bedankt fonz,heb gisteren spamfighter erop gezet en alles wat in ongewenste mail stond naar de spam gedaan en toen verwijderd,vandaag nog niets gehad,dus nog even afwachten,zou ik die van edrick3 er ook bij kunnen zetten lijkt me ook een goeie of werkt dat niet samen? die heeft ook altijd zo'n goede tips.
Ik had nog een vraagje ,is mijn andere beveiliging van ziggo nog nodig als deze goed werkt,want die doet in mijn ogen niets

fo
door fonz - Jan 26, 2014 om 12:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lucyl schreef op zondag 26 jan 2014, 11:15]Bedankt fonz,heb gisteren spamfichter erop gezet en alles wat in ongewenste mail stond naar de spam gedaan en toen verwijderd,vandaag nog niets gehad,dus nog even afwachten,zou ik die van edrick3 er ook bij kunnen zetten lijkt me ook een goeie of werkt dat niet samen? die heeft ook altijd zo'n goede tips.
Ik had nog een vraagje ,is mijn andere beveiliging van ziggo nog nodig als deze goed werkt,want die doet in mijn ogen niets

fo
door fonz - Jan 26, 2014 om 12:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lucyl schreef op zondag 26 jan 2014, 11:15]Bedankt fonz,heb gisteren spamfichter erop gezet en alles wat in ongewenste mail stond naar de spam gedaan en toen verwijderd,vandaag nog niets gehad,dus nog even afwachten,zou ik die van edrick3 er ook bij kunnen zetten lijkt me ook een goeie of werkt dat niet samen? die heeft ook altijd zo'n goede tips.
Ik had nog een vraagje ,is mijn andere beveiliging van ziggo nog nodig als deze goed werkt,want die doet in mijn ogen niets

Zou ik niet doen, de laatste versie van spamwasher heeft slechte recenties, en heeft m.i geen toegevoegde waarde tov spamfighter.

lu
door lucyl - Jan 26, 2014 om 12:27
18 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt ,hoor ook vaak dat ze elkaar tegen werken als je er twee opzet,

aurora1
door aurora1 - Jan 26, 2014 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Belangrijk verschil tussen de Mailwasher en Spamfighter is dat de eerste bij de provider zijn werk doet, dus voordat de mail op de pc belandt, en bij de tweede komt alles binnen op de pc.

na
door narobo - Jan 26, 2014 om 22:40
15 Antwoorden / 4 Vragen

KPN (mijn provider) adviseert de SPAM te melden bij het Abuse team. Nog geen reactie gehad. Ik ga ook het beveiligingsniveau van het spamfilter van McAfee verhogen.

P.S.

Bedankt voor alle reacties.

Rob

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 27, 2014 om 10:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon een nieuw adres aanmaken, met extra veel tekens dat scheelt al een hoop.

Overigens is het niet heel verstandig, om voor 'serieuze mail', het adres van jouw provider te gebruiken, als je wilt overstappen..

labren
door labren - Jan 28, 2014 om 00:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan die site ook gewoon blokkeren !!! ????? in je mail account

jpm
door jpm - Jan 28, 2014 om 07:32
820 Antwoorden / 28 Vragen

Alles is nu toch wel gezegd, is het niet?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 28, 2014 om 19:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 28 jan 2014, 00:04]je kan die site ook gewoon blokkeren!? in je mail account
Ja zeker kan dat, echter vrij zinloos, de volgende mail is gewoon weer afkomstig van 'n ander domein..

[quote=jpm schreef op dinsdag 28 jan 2014, 07:32]Alles is nu toch wel gezegd, is het niet?
Zolang er nog reacties zijn niet.