br
door brasto Mar 24, 2006 om 14:33
Computers & telefonie

Spam etc.

Ik heb via wanadoo zo'n spam & virus filter preventie abonnement. Dit houd veel ellende tegen die ik dan bij Outlook Express in de Verwijderde Items folder tegen kom. Het blijkt echter dat sommige berichten GEEN spam zijn die ik beslist niet had willen missen, kan ik daar zelf wat aan doen ?


Het blijkt ook dat er talloze spamachtige zaken gewoon door het filter heen glippen en in mijn IN-box verschijnen. Ik zit me nu suf te werken aan het blokkeren van deze afzenders via de zgn. BERICHT optie van OE. Ondertussen heb ik een lange lijst opgebouwd van dit soort afzenders in de BERICHT REGELS van OE. Is dit eigenlijk wel de juiste methode ? is mijn PC nu niet steeds lijstjes aan het vergelijken ? Als ik nog een Dial Up modem zou gebruiken dan ben ik nog steeds bezig met ellenlange download tijden van spammers ?


Is er nog een dienst/organisatie die mijn spamlijstjes wil hebben om de daders aan te pakken ?


 


 


 

354 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mi
door mistermac - Mar 24, 2006 om 17:39
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik begrijp je frustratie, maar hier is niets aan te doen. Alle proberen te filteren is energie vretend werk. Op mijn werk voer ik het beheer over een kleine mail server. En de spam die ik binnen krijg op het beheerdersaccount niet te geloven. Ook wij hebben een spam en virus filter abonnement. Ook onze provider voegt iets aan het onderwerp toe. Hierop filter ik n gooi het direct weg. De mensen krijgen die rotzooi niet, maar er komt nog heel wat door di filters heen.


Ongewilde SPAM komt van mensen met een niet al te leuke instelling. Spam is qua omvang zo veel en het is zo moeilijk om de afzenders te achter halen en aan te pakken dat het gewoon een kwestie is van accepteren, tot dat de overheid met een goede wet komt, die opsporing en vervolging van spammers gemakkelijker maakt.


Maar aan de andere kant als ik SPAM binnen krijgen dan weiger ik uit princiepe om bij de instellingen die er achter zit ook maar iets af te nemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 24, 2006 om 17:48
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

Berichten die voor u geen spam zijn zou u kunnen detecteren aan de afzender. Die zal dan toch bekend zijn.


Als hiervoor al gezegd, alles filteren is ondoenlijk, zeker waar af en toe "reclame voor verstijvende middelen" binnekomt als onderwerp XP pro of Office ed. De afzender is dan niet Microsoft dus: ik open dat niet en verwijder meteen.

gsm
door gsm - Mar 25, 2006 om 10:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Hallo brasto,


Kijk ook even hier:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=608&qid=149534

Groet,
GSM

dirck
door dirck - Mar 25, 2006 om 11:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wel oppassen dat je relatie niet op de klippen loopt.
Smiley

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer