re
door reyes Sep 24, 2013 om 12:15
Computers & telefonie

Spam mail???

Krijg net een mail binnen van service@mms.vodafone.nl
met bericht als bijlage een foto en verder mobiele nummer: 340881808
wachtwoord: S219N7
Ik heb geen Vodafone ook geen mobile.
De mail heb ik dus niet opengemaakt.
Wie weet er meer van???
Alvast bedankt

1821 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2013 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Raar mobiel nummer. Negen cijfers en het begint niet met 06.

ltmvz
door ltmvz - Sep 24, 2013 om 13:35
949 Antwoorden / 18 Vragen

Dit is zeker spam. Ik heb deze al diverse keren ontvangen in de map "Spam" van Yahoo! Mail.

zw
door zwaardvis - Sep 24, 2013 om 13:48
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Natuurlijk is het spam of phishing. Zeker als je naam niet genoemd wordt, maar begint met
Beste klant of Lieve klant.......

re
door reyes - Sep 24, 2013 om 14:18
26 Antwoorden / 11 Vragen

Allemaal bedankt!!!!!!

Reyes

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2013 om 15:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is/was er te zien op de foto?

empyria
door empyria - Sep 24, 2013 om 15:52
504 Antwoorden / 3 Vragen

Dat wil je dus liever niet weten...

dearagain
door dearagain - Sep 24, 2013 om 17:25
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*een gevalletje phishing

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 25, 2013 om 15:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=empyria schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:52]Dat wil je dus liever niet weten...
Nou dat weet ik zo net nog niet. De "e-mails" die ik krijg van "dames" die "contact" met mij willen, daar open ik de bijlage wel van, logischerwijs mits het de extensie jpg heeft.

Ben nogal nieuwsgierig hoe ze eruit zien, dan weet ik of ik wel niet moet reageren ;-).
Soms is dat behoorlijk appetijtelijk :-).

costnix
door costnix - Sep 26, 2013 om 12:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:57][quote=empyria schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:52]Dat wil je dus liever niet weten...
Nou dat weet ik zo net nog niet. De "e-mails" die ik krijg van "dames" die "contact" met mij willen, daar open ik de bijlage wel van, logischerwijs mits het de extensie jpg heeft.

Ben nogal nieuwsgierig hoe ze eruit zien, dan weet ik of ik wel niet moet reageren ;-).
Soms is dat behoorlijk appetijtelijk :-).

Zo'n bestand heeft een dubbele extentie. Open je die, dan ben je de sigaar.
Zou jij het bestand lekkerding.jpg.exe openen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2013 om 16:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 26 sep 2013, 12:03][quote=lekkerisdat schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:57][quote=empyria schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:52]Dat wil je dus liever niet weten...
Nou dat weet ik zo net nog niet. De "e-mails" die ik krijg van "dames" die "contact" met mij willen, daar open ik de bijlage wel van, logischerwijs mits het de extensie jpg heeft.

Ben nogal nieuwsgierig hoe ze eruit zien, dan weet ik of ik wel niet moet reageren ;-).
Soms is dat behoorlijk appetijtelijk :-).

Zo'n bestand heeft een dubbele extentie. Open je die, dan ben je de sigaar.
Zou jij het bestand lekkerding.jpg.exe openen?
Krijg daar de kans niet voor, maar anders nee.

De scam waar ik naar refereer heeft niet de betrekking om iets uit voeren op je pc.