Speedlinq...?
Ik heb adsl van speedlinq en na het lezen wat vragen op de site kwam ik erachter dat het best goed ging. Totdat ik een aantal dagen op vakantie ging en terug kwam. Mijn internet doet het niet meer. Na speedlinq te hebben gebelt a 70 cent per minuut kreeg ik het advies om mijn modem een half uur uit te zetten en dan weer aan. Als het dan nog niet werkte 5 werkdagen wachten en kijken of er weer een verbinding kwam. Als dit niet zo is moest ik weer bellen, maar het lag niet aan hun. Is dit normaal?
Op de vraag of dit normaal is weet ik niet of je doelt op dat je internet het niet doet of dat je zolang moet wachten. Normaal is inderdaad dat je een half uur je modem uitzet en dan kijken of er weer verbinding is. Maar normaal gesproken als er melding wordt gemaakt dat er geen verbinding is dient speedlinq o.a te kijken of de modem geen storingen meldt. Is dit allemaal goed dienen ze melding te maken bij de netwerk beheerder (BabyXL). Die zorgt namelijk voor de verbinding die je hebt. Al met al kan ik je niet verder helpen dan dit. Wacht even af of er verbinding komt en als je de mogelijkheid heb stuur een mail naar speedlinq (met je username) dat je nog steeds geen internet hebt. (scheelt 70 cent per minuut) Uiteraard controleer ook of alle draadjes en toestanden nog werken en instellingen goed staan.
Nee, het is niet 'normaal' als je internetaansluiting het niet meer doet, en het is nog minder normaal dat je 5 dagen moet wachten op een mogelijke oplossing.
Wel kan het inderdaad handig zijn om de modem even een half-uurtje uit te zetten. Dat heeft te maken met allerlei gegevens die gebruik worden voor het leggen van de verbinding, zoals MAC adressen, IP adressen en nog meer daarbij horende gegevens, die opnieuw 'uitgedeeld' moeten worden.
Heeft u al geprobeerd om uw software opnieuw te installeren? Mogelijk is de softwareinstallatie beschadig geraakt, of er zijn instellingen bij u thuis verloren gegaan. Het blijft tenslotte Microsoft software waar u mee werkt en daar is 'niets vreemd' ;o)
Verwijder de geinstalleerde software van Speedlinq een keer en volg de installatieprocedure nog eens. Mischien is dat de oplossing wel!
Laat me raden: je woont in A'dam centrum..? Daar was eind januari een verhuizing van wat apparatuur door BabyXL in de centrale. Direct daarna kon heel A'dam niet meer online. Inmiddels schijnt 't voor sommigen verholpen te zijn, maar niet voor mij. Ik heb wel line sync maar volgens mijn pc krijg ik geen ip-adres toegewezen.
Dat mijn modem goed werkt weet ik want was daarvoor 1 maand non-stop online. Zowel met het sagem modem (niet zo'n goed modem, vaak disconnects) als met Speedtouch Home met de Tiscali instellingen (werkte prima).
Ik heb al verschillende keren gebeld, medewerker kon een eenvoudige line check doen en van hem uit gezien heeft mijn modem een ip-adres toegewezen gekregen. Maar omdat niets het doet, heeft de helpdesk (ja geregeld 10 minuten wachttijd) me de 'laat uw modem 5 dagen aan staan' optie gegeven, en vandaag is de vijfde dag. Met het verzoek om ieder dag rond 20 uur mijn modem even aan & uit te zetten.
Ik zal zeker morgen bellen en eens zien wat ze nu weer bedenken.
Ben dus wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Een vriend van me woont ook in A'dam centrum, kreeg t nieuw opgeleverd, deed het niet (dit was ook net na die storing), belde, en men wist te melden dat ie diezelfde avond weer online zou zijn, en ja hoor... werkt weer!!!
via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos
10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro
bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]
Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
schrijf ////copier alle problemen en stuur naar naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam dit is de opta consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
speedlinq 10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso burobellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]
Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
schrijf copier alles en stuur naar naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam dit is de opta consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer