sa
door salade Jan 20, 2005 om 11:39
Computers & telefonie

Speedlinq = Speed link

Ik heb het volgende probleem met Speedlinq, mijn
voormalige Internet Provider.


Ben een jaar aangesloten geweest bij
dit bedrijf.
De problemen begonnen toen ik om een hogere snelheid vroeg, dit
was onbespreekbaar en kon pas als het contract zou zijn afgelopen.
Dus voor
mij geen probleem, ik heb een andere provider gezocht die beter aan mijn wensen
voldeed.
Nu wil het geval dat ze mijn contract op 02-12-2003 hebben laten
ingaan en de minimale termijn is een jaar plus een maand opzegtermijn, dus mijn
contract loopt op 02-01-2005 af.
Nu probeerden ze me een maand extra door de
neus te boren door te stellen dat het contract pas op het einde van de maand kon
stoppen.
Ik heb vervolgens hun voorwaarden gechecked, maar hier stond niets
in hierover.
Inmiddels hebben ze de algemene voorwaarden veranderd en staat
het er wel in.
Ik vindt dit op zijn zachts gezegd een creatieve manier van
inkomsten genereren, als ze dit bij iedereen zo doen en vind hun dan ook speed-link.

Ten tweede hebben ze
een hele dure helpdesk €0.70 p/m.
Ten derde, als je via e-mail iets vraagt
wat niet direct voor hun van belang is, antwoorden ze gewoon niet.
Voorbeeld
hiervan is dat ik van hun mijn Service ID nr. wil hebben om over te gaan naar
mijn nieuwe provider, dit is een normale vraag lijkt mij en het is onderdeel van
mijn persoonsgegevens, maar ze antwoorden gewoon niet !


Inmiddels is het 20 Januari en houden  ze mijn telefoonlijn
nog steeds gegijzeld.


Ik heb hun op 6 Januari een aangetekende brief gestuurd
met de eis dat ze mijn telefoonlijn  vrij moeten maken en de enige reaktie die
ik van hun gekregen heb is een aanmaning dat ik de factuur nog moet
betalen.


Ook heb ik een mail naar de OPTA gestuurd, maar zij kunnen niets doen omdat er geen wetgeving is voor internetproviders.

Vervolgens een mail gestuurd naar de NLIP deze behandelen mijn klacht
ook niet omdat ze nog niet weten of zij door gaan met de
geschillencomissie.


Kortom, ik ben zeer ontevreden over Speedlinq en ik
vraag me af of er meer mensen zijn met problemen.

Verder vraagik me af wat ik verder nog kan ondernemen zonder naar het "dure" paardenmiddel van Juridische stappen te grijpen.


 


M.v.g.


 


Salade


Dordrecht

690 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zijle027
door zijle027 - Jan 22, 2005 om 15:55
148 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stap eens binnen bij het buro voor rechtshulp. Voor 13,50 euro kunnen zij een brief voor u verzenden indien ze van mening zijn dat u een "zaak" hebt.


Vr. gr.


Aldert

ta
door taalveen - Jan 27, 2005 om 23:54
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ook ik had dit probleem bij Speedlinq. Mijn abonnement liep eind december 2004 af. Ik zag de bui al hangen en heb Speedlinq in november 2004 een rode kaart (intrekking machtiging) gestuurd. Tevens ben ik naar de bank gegaan en heb een 'selectieve incasso-blokkade' in laten vullen.


En ja hoor: Speedlinq stuurde doodleuk een factuur per e-mail voor  januari 2005. Een week later per e-mail weer een factuur met de mededeling dat ze de eerste factuur niet konden innen.


Ik heb in juli 2004 mijn abonnement al opgezegd (deze liep tot eind 2004). In juli 2004 ben ik verhuisd naar een kleine plaats. Speedlinq kon ik niet meenemen omdat ze hier geen verbinding hadden. Ik had geen zin om 125 euro verhuiskosten en tevens weer een nieuw abonnementsjaar te betalen.


Tot mijn grote verbazing moest ik vanaf juli tot eind 2004 9,50 euro extra betalen wegens 'killed voice toeslag'. Dus ik was een half jaar 34,50 euro (25,00 abonnement + 9,50) per maand kwijt aan Speedlinq zonder dat ik internet had.


In oktober 2004 kreeg ik eindelijk na vele e-mailtjes om uitleg van Speedlinq te krijgen uitleg van hun over die 9,50 euro. Dit moesten zij aan KPN betalen omdat de lijn bezet bleef op mijn oude adres. Ongelooflijk, dat dit allemaal kan met al die providers. Je valt van de ene in de andere verbazing.

sa
door salade - Jan 28, 2005 om 11:09
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de tip Aldert, maar ik wacht even af wat zij doen, omdat ik anders kosten maak die op den duur het abonnemetsgeld overstijgen.


Even nog een tip voor de tweede die gereageerd heeft, voor je in zee gaat met een provider kun je op http://www.computerconsument.nl/ kijken wat andere mensen er van vinden.


M.v.g.


salade

ob
door oboema - Mar 10, 2005 om 01:14
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik lig zelf al 3 maanden met speedlinq overhoop, op de administratie werken zo ongeveer alleen maar een stel incompetente uitzendkrachten of iets wat er op lijkt.


Mijn telefoonrekening van kpn is opgelopen tot 160 euro van het bellen naar de helpdesk aangezien antwoord geven op email erg moeilijk blijkt te zijn voor speedlinq, na heeeeel veel correspondentie via hun nieuwe (en nog veel beroerdere helpdesksysteem) hebben ze, let wel .... mij 1 maand gratis internet aangeboden omdat de aansluiting enigzins stroef was verlopen.


de aansluiting...


2 keer het verkeerde modem, toen kapot modem, daarna modem met de verkeerde software.


Bellen naar de helpdesk is standaard 20 min. in de wacht waarna je 2 min mag praten die je verteld dat het allemaal niet zo gelopen is zoals het moet maar dat speedlinq mij wel zal compenseren.


al met al ben je dus voor gesprekken €7,70 p/m kwijt, want voor luisteren naar een cd knal ik m'n stereo wel aan. ook werd mij zo ongeveer verweten dat ik zoveel kosten had gemaakt, het was tenslotte mijn eigen keus om naar de helpdesk te bellen.


Nou speedlinq.... NIET DOEN


het is kwalitatief Uitermate Teleurstellend


Robin

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer