tw
door twanrutten Dec 12, 2003 om 15:39
Computers & telefonie

Startpagina veranderen..

Zoals andere mensen ook al aangaven zijn er bedrijven die een startpagina op jouw systeem installeren en dan automatisch dus als startpagina in je browser instellen. Ik heb daar ook last van, van 24start.com , er staat een bestand op mijn pc op: C:\Program Files\Startportal\Portal\portal.html
en als ik op mijn harde schijven op portal zoek en al die bestanden ervan verwijder komt het devolgende dag net zo hard terug!

Ik heb totaal nooit om die startpagina gevraagd aangezien ik er zelf een heb gemaakt. Daarnaast staan er alleen maar van die betaal-sites op... dat hoef ik dus niet...

Bij welke instantie kan ik hiervoor terecht aangezien dat bedrijf niet reageren wil op mijn mailtje... zoals in het forum stond hebben meer mensen hier last van, mijn vermoeden is dat veeeel meer internetters hier last van hebben!

P.S. je kan online nakijken van wie het domein is en die organisatie mailen... 24start.com is van Domain Names BV
Saffierborch 12
Rosmalen 5241 LN
Netherlands

1326 10 Rapporteer

br
door bredero - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zijn er inderdaad vervelende programma's die oa je startpagina kunnen wijzigen.

Om van deze rommel af te komen kan je het beste gebruik maken van AdAware. Een gratis versie van dit programma is te downloaden op www.lavasoftusa.com (zie Ad-Aware)
De 'personal' versie is gratis.

Als je dit programma draait zul je zien dat er een hele hoop 'spyware' op je PC staat. Verwijderen & opnieuw opstarten. Als het goed is moet je daarmee van deze vervelende site afkomen.

Succes !

Martijn

ja
door jaapioo - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als het met Adaware niet lukt probeer het dan met spybot, dat is beter. eerst downloaden, daarna updaten en dan laten scannen, alles verwijderen wat de scan vindt. lukt dit niet ga dan naar www.helpmij.nl op het forum heb je een speciale afdeling die gaat over spyware. Ik had last van search the web, heb zowel adaware als spybot gedaan maar het kwam iedere x terug. Met de log van hijack this kunnen de deskundigen zien wat niet op je pc thuis hoort en je krijgt dan advies het 1 en ander te verwijderen. Bij mij is het gelukt. sxes

mrx
door mrx - Apr 16, 2004 om 12:18
27 Antwoorden / 0 Vragen

Je browser is gehijacked (gekaapt).
Probeer met adaware de spyware te verwijderen gebruik anders spybot.
Lukt het niet kijk dan eens op:
http://www.spywareinfo.com/articles/hijacked/
De site is wel engesltalig maar misschien heb je er wat aan.

wm
door wmll - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is als u xp heeft eigenlijk heel simpel. Ga terug naar het moment waarop u die startpagina niet had en neem het herstelpunt van toen. Echt ik heb het ook gehad, die nare startpagina was ook weg!
Veel succes!

poiter
door poiter - Apr 16, 2004 om 12:18
6 Antwoorden / 0 Vragen

In internetopties -> tabblad geavanceerd zit een optie waarmee voorkomen kan worden dat sommige software wordt toegevoegd aan je browser. In het engels heet de optie "enable third party browser extensions" (nederlands heb ik even niet bij de hand). Als je deze uit zet ben je weer beter beveiligd tegen vervelende toevoegingen aan Internet explorer.

di
door dickvanbart - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

In het Nederlands is dat: "Browser-extensies van derden inschakelen" en dat staat bij "geavanceerd" --> "surfen" (dat vinkje moet dus weg)

tbmvisuals
door tbmvisuals - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is meer nodig om startportal van uw computer te verwijderen. Met alleen ad-aware of een gelijksoortig programma kun je het wel vergeten. Hier een tip die echter wel wat ervaring vereist op het gebied van Windows.
Verwijder eerst de map STARTPORTAL of QUICKPAGE op de harde schijf. Deze vind je in de map PROGRAMFILES. Daarna direct ook de prullenbak leeg maken anders werkt het niet.
Laat desnoods ad-aware even zijn werk doen en alle nog aanwezige pop-ups verwijderen.
Ga nu via het menu start naar uitvoeren. Type daar in de regel regedit en druk op ok.
Links boven in de editor staat vouw deze uit door op het kruisje te klikken. Doe hetzelfde met HKEY_LOCAL_MACHINE, doe hetzelfde met SOFTWARE, doe hetzelfde met MICROSOFT, doe hetzelfde met WINDOWS (ff goed zoeken), doe hetzelfde met CURRENTVERSION en open vervolgens de map RUN (niet met het kruisje dus) In het rechter gedeelte van het scherm verschijnen bestanden waar ook de boosdoener zich bevind. (QUICKPAGE of QUICKTIME) Verwijder alleen dit bestand met de rechtermuisknop of de DEL toets.
Let op want je bent er nog niet. Je hebt een bestand verwijderd en deze zit nu waarschijnlijk in de prullenbak. Legen dus die prullenbak.
Heb je Norton Antivirus die je prullenbak beheerd, kies dan ook voor empty Norton Protected Files en bevestig met purse all.
De computer opnieuw opstarten en controleren of het bestand nog steeds echt weg is.
Dus opnieuw REGEDIT gebruiken. Pas wel op met het verwijderen van bestanden want sommigen kan Windows echt niet missen.
Als het goed is werkt het, bij mij in ieder geval wel. Suc 6

hu
door hubo - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip.
Alle andere aanbevelingen werkten niet om de
clandestine startpagina te verwijderen

th
door theooooo - Nov 19, 2004 om 19:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om van Seatch Web af te komen ,klik op Help(onder op de startpagina)daar vind je een deinstalatie progamma.

Om van startpaginaSW10 af te komen ga naar :start-instellingen-configuratiescherm-software.Inde lijst staat het progamma Switch(dialer)deze moet je verwijderen.Er wordt dan een deinstalatie progamma ged load. succes

brynnar
door brynnar - Dec 8, 2004 om 12:32
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Voor de liefhebbers, Domain Name BV is ook bekend als Netservices en Switchboard. Ze opereren onder verschillende BV's allemaal op hetzelfde adres. Hierbij het voledige adres:

Netservices BV (ook bekend als Switchboard)
Saffierborch 12
5241 LN ROSMALEN
email: webmaster@2line.nl
tel 073-5230470

De eigenaar van dit malafide bedrijf is:

Dhr J.H.M. Meijers
Nieuwkuijksestraat14
5253 AH Nieuwkuijk

Zijn deze idioten juridisch aan te pakken? Wie weet het?