yz
door yz Feb 7, 2011 om 11:27
Computers & telefonie

Steeds terugkerende schijfcontrole windows xp

Hallo,

Tijdens het internetten, start telkens ongewenst de chkdsk (schijfcontrole) op, word uitgevoerd en niks gevonden.
duurt even en dan start de chkdsk weer.
wat kan er aan de hand zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken !

1347 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 7, 2011 om 11:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Krijgt u niet eerst bericht dat hij gaat controleren, en bij welke schijf doet hij dat.
Kijk eens bij de optie help boven in de balk van verkenner, daar kunt u opzoeken wat de optie's zijn.

gsm
door gsm - Feb 7, 2011 om 12:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Open het (Deze) Computer venster via het Startmenu.
Selecteer met de rechter muisknop de schijf, die steeds gecontroleerd wordt met chkdsk.
Kies Eigenschappen en controleer of het bestandssysteem op de schijf NTFS is of FAT32. NTFS is stabieler en je kunt FAT32 indien gewenst converteren naar NTFS.
Kies tabblad Extra en open zelf een Schijfcontrole (Nu controleren).
Vink het hokje voor Automatisch corrigeren aan en klik op Starten.

Ga via Start naar Uitvoeren en geef het commando: eventvwr
Druk op Enter of klik OK.
Zoek in de Systeemlog of er disk fouten voorkomen (regels met rood merkteken open klikken).
Bij aangetroffen disk fouten wordt het waarschijnlijk tijd voor een nieuwe schijf.

yz
door yz - Feb 8, 2011 om 13:49
3 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb dit inderdaad uitgevoerd gsm, ik heb 2 gele waarschuwingstekens ervoor staan, met tekst E100B, enig idee wat dit zegt?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 8, 2011 om 14:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Stel je vraag eens op de microsoft site, wat de betekenis is van deze code.