co
door comacho May 22, 2005 om 23:21
Computers & telefonie

Storing @home telefonie

sinds 17 mei ben ik overgegaan van KPN naar @home-telefonie. Na wat
opstartproblemen, zoals een weigerende kiestoontest, en alleen kunnen
bellen maar niet gebeld kunnen worden, heeft mijn nieuwe @home
telefoonverbinding slechts amper 3 dagen naar behoren gefunctioneerd.
Nu zit ik al 3 dagen met een telefoon die niks doet. Klantenservice
diverse keren gebeld, deze weten alleen te vertellen dat er een storing
is. Ik overweeg nu al om ontbinding via de rechter aan te vragen wegens
wanprestatie van @home. Wie kent deze problemen ook?? Kom op met die
reacties

779 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door dave316 - May 24, 2005 om 22:20
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja zeker ik heb van medere mensen die dat probleem was ik heb zelf ook gebelt daar voor maar ik vind dat ze dat mogen oplossen maar ik heb zelf een klacht brief geschreven en ik heb daar in gezecht dat ik daar mee wil stoppen en ik gheb mij overlaten sluiten naar telefonie van wanadoo en die doet het heel erg goed.


 

co
door comacho - May 24, 2005 om 22:30
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gisteren 23 mei, weer de klantenservice gebeld, en nu eens om
duidelijke tekst en uitleg gevragd, en ook eens duidelijk gemaakt dat
ik bepaald niet gelukkig was  met de hele gang van zaken. ik had
volgens mij het geluk dat ik een persoon aan de lijn had die er eens de
tijd voor nam en rustig alle gegevens eens natrok en  iedere keer
weer opnieuw in zijn "systemen"dook. op een gegeven moment vertelde ik
hem dat ik eerst 3 dagen heb kunnen bellen, en ie daarna niks meer
deed. Dat veranderde de hele zaak, want dan was er geen sprake meer van
een groepsstoring. hij zou direct contact opnemen met de
netwerkbeheerder. En geloof het of niet: om

5 uur diezelfde dag weer telefoon !!! Dus het kan toch wel.

Iedereen met dezelfde sores, veel succes!!   Comacho



ge
door gerardmarga - May 30, 2005 om 21:28
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb sinds 3 mei telefonie van HOME. Zover ik weet heb ik alleen op maandagochtend 23 mei niet kunnen bellen. Nu blijkt dat ik sinds zondagochtend (29 mei, wellicht ook eerder) niet meer kan bellen cq. gebeld worden. Ook maar eens de helpdesk gebeld en na zo'n drie kwartier aan de lijn te hebben gehangen kunnen ze niets voor mij beteken. Ze zullen de klacht doorgeven. Nu is het maandagavond (21.30) en je raad het al nog steeds geen telefoon. Als je wilt bellen met de helpdesk (wachttijd min. 20 minuten) wordt je ook niet echt vrolijk van. Ik heb spijt als haren op mij hoofd dat ik reeds ben overgestapt van KPN naar HOME-telefonie.

ma
door maromiro2 - Jul 6, 2005 om 01:09
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

 Home telefonie is een groot probleem.


Op 11 mei zou ik verbinding krijgen,maar het is nu 6 juli en ik zit nog steeds zonder vaste telefoonverbinding.Je kunt mailen en bellen(mobiel)en dreigen,maar niets helpt.Men had er verstandiger aangedaan,om eerst te proberen of men de materie onder de knie had,alvorens je vorige provider(KPN) op te zeggen.Wat een schande voor Essent en een schadepost voor mij.

co
door comacho - Jul 6, 2005 om 19:03
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,


Jou geval is wel een héél beetje extremer als dat bij mij het geval was. Ik heb 5 dagen zonder telefoon gezeten, maar dat vond ik al iets verschrikkelijks. Het moet gewoon niet kunnen! Ik kreeg 2 weken geleden een brief van @home, dat ze vanaf de dag van aansluiten de gehele abbonementskosten terugbetalen, omdat ook zij vinden dat ik niet hoef te betalen voor een aansluiting waar ik niet van op aan kan.Dat was op zich wel redelijk te noemen. Ik heb verders geen problemen meer gehad, maar houd mijn hart vast voor wat me nog te wachten staat. Ik wens je veel succes, een weg terug is er helaas niet meer gedurende een jaar. (en een hoop extra kosten om terug te gaan naar KPN). 

ferry007
door ferry007 - May 10, 2006 om 22:25
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kabelbellers verlangen terug naar oude telefoonlijn


Gepubliceerd op 10 mei 2006, 12:03


groningen -  Veel noorderlingen hebben spijt dat ze hun telefoonaansluiting van KPN hebben ingeruild voor een modern kabelabonnement van een aanbieder als @home. Dat blijkt uit een niet aflatende stroom klachten, die onder andere binnenkomt bij Dagblad van het Noorden. Bij Essent, waar @home onderdeel van is, bevestigen ze de problemen.


 Klachten betreffen vooral het niet krijgen van een kiestoon op de dag dat het abonnement ingaat. Ook de opzegservice - waarbij Essent de oude KPN-aansluiting opzegt - functioneert niet altijd goed. Als mensen het @home-callcenter bellen om hun grieven kenbaar te maken, blijkt deze tot hun ergernis vaak overbelast en is de hulp niet adequaat.


Gevolg van de problemen is dat een aantal nieuwe Essent-klanten wekenlang het belverkeer met een mobiel moet doen bij gebrek aan een vaste lijn, met alle extra kosten van dien. Essent wijt de klachten aan een combinatie van pech en het succes van @home-telefonie. "Voor veel mensen blijkt de lage prijs een reden om over te stappen", zegt Jeroen Brouwers van Essent. Duizenden aanmeldingen kreeg het energiebedrijf reeds te verwerken, waardoor de kans op fouten toenam. Brouwers: "Daarbij hebben we, toeval of niet, de laatste tijd in Groningen en Drenthe veel kabelbreuken gehad door bouwwerkzaamheden. Dat is gewoon erg vervelend. En, ook daar moet ik eerlijk in zijn, mensen doen bij de aansluiting gewoon dingen fout ondanks een zeer eenvoudig stappenplan."


 


http://klachtenlijn-home.isniettebereiken.nl/


Dit is een stukje in het dagblad van het noorden, kijk daar voor meer reactie's.


 


Groetjes, Ferry

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer