.a
door .aagje Jun 1, 2012 om 15:56
Computers & telefonie

Straling IPad

Lees net gevaarlijke straling mobieltje geeft de IPad ook straling af. Want ik gebruik het ook als leesboek dus ligt het naast mijn hoofd elke avond

9128 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 1, 2012 om 15:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Geloof je het dan echt?

jo
door jorisw - Jun 1, 2012 om 15:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het geeft net zoveel straling af als een mobiele telefoon. Maar je kunt 'm gewoon in Airplane Mode zetten, zodat de zenders uitgaan.

Maar leg dan ook je telefoon (mobiel EN eventuele DECT) weg van je hoofdeind.

tenormin
door tenormin - Jun 1, 2012 om 16:29
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ach, de iPad geeft zichtbaar licht af, een te verwaarlozen beetje straling van de wisselstroompjes. Ik zou er niet wakker van liggen. Doet me denken aan de tijd toen de magnetron op de markt kwam, hoor je ook niets meer over.

freya
door freya - Jun 1, 2012 om 16:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo aagje,

Om te beginnen hangt hat van het type iPad af, wat voor soort straling er allemaal vrijkomt bij een iPad. Heb je een 'wifi' model of een 'wifi/3G' model? De straling van wifi is maar zeer beperkt en reikt ook niet echt ver. De straling waarover men in het bewuste bericht spreekt, is de straling van het mobiele netwerk (gsm/3G/HSDPA/enz.)
Dus in het geval van een 'wifi' model zou ik me maar niet al te veel zorgen maken. En voor het tweede geval zou je, zoals al aangegeven, je iPad in 'vliegtuigmodus' kunnen zetten en dan is alles wat straling afgeeft (wifi/3G/bluetooth) uitgeschakeld.

m.vr.gr. Freya

diumenge
door diumenge - Jun 1, 2012 om 16:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik neem aan dat het niet om het licht gaat om de straling van de zender/ontvanger die in de iPad (3G) zit. Inderdaad zelfde als een mobiele telefoon, maar daar lees je de ene keer weer van de dat de straling geen gevaar kan en de andere keer weer dat het wel gevaarlijk is. Offline of in de vliegtuig-modes zetten lijkt me dan een goede tip van jorisw.

tdehond
door tdehond - Jun 1, 2012 om 16:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een iPad beschikt over een zogenoemde nabijheidssensor. Deze zorgt ervoor dat als je te dicht bij de iPad komt de 3G-straling vermindert. Dat is gezonder, maar dat betekent ook dat het bereik een stuk minder wordt. Deze neemt zelfs af tot 75%.
Bron: klik hier

hereistom
door hereistom - Jun 1, 2012 om 18:00
736 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen als je de 3G van de iPad gebruikt is er straling, zet je bij de Instellingen de Mobiele data uit dan is er geen straling!
Overigens is de 3G straling te verwaarlozen, anders waren er al veel slachtoffers gevallen die de hele dag met een mobiele telefoon aan hun hoofd lopen ;-)
Verder zit er op de iPad een nabijheidssensor die de 3G straling doet verminderen als je er dicht bij zit!

Meer informatie over de iPad kun je hier vinden; www.iPadforum.tk

tdehond
door tdehond - Jun 1, 2012 om 18:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

O.T.
Ik kan niet terug vinden in "hoe werkt dit" dat de bron vermeld hoort te worden.

=carola.83 schreef op vrijdag 1 jun 2012, 17:30:
=tenormin schreef op vrijdag 1 jun 2012, 16:29: Ach, de iPad geeft zichtbaar licht af, een te verwaarlozen beetje straling van de wisselstroompjes. Ik zou er niet wakker van liggen. Doet me denken aan de tijd toen de magnetron op de markt kwam, hoor je ook niets meer over.

Dit is een google antwoord, dus hoor je de bron te vermelden!