henk14
door henk14 Sep 28, 2007 om 20:17
Computers & telefonie

Streaming video opnemen met VLC Mediaplayer.

Hallo freya. ik meen me te herrineren dat jij voor een tijdje terug zei dat je met VLC Mediaplayer ook heel goed streaming video kunt opnemen. Kun je mij kort uitleggen hoe dit werkt ?

gr. Henk

27529 2 Rapporteer

freya
door freya - Sep 28, 2007 om 21:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Henk,

De procedure is eigenlijk als volgt:

  1. Start op de normale manier een streaming-video.
  2. Klik met de rechter muisknop op de video en kies Eigenschappen.
  3. Kopieer (Ctrl + C) de 'link' die achter Locatie: staat. (let op de extensie .asf of .wmv enz.)

  4. De video-stream kun je nu verder stoppen.
  5. Start VLC-player.
  6. Kies Bestand -> Open netwerk stream
  7. Selekteer http/https/ftp/mms en plak (Ctrl + V) de 'link' in het vakje achter URL. (als er nog extra opties achter de naam van het streaming videobestand staan moet je die weghalen)

  8. Selekteer de optie Stream/Save en klik op instellingen.
  9. Selekteer Bestand en klik op Blader.
  10. Zoek een geschikte map, vul een bestandsnaam in (met dezelfde extensie als die in de link) en klik op Opslaan.
  11. Klik <Ok> en in het volgende scherm weer op <Ok>.

Als het goed is zie je in de statusbalk de teller lopen. (meestal hoor
je en zie je niets van de streaming video, maar hij loopt wel hoor)

Als de streaming video klaar is staat er, als het goed is, een filmbestand op je harde schijf.

m.vr.gr. Freya

ha
door hajee - Sep 29, 2007 om 03:52
6 Antwoorden / 3 Vragen

of met VM recorder