door zwanen_1 20 jun. 2010 om 22:30
Computers & telefonie

Superieur digitaal bellen

Als klant van Pretium ben ik meerdere malen door Pretium benaderd, om over te stappen naar hun zuster ondernemiing Superieur.

Uiteindelijk hebben we dat gedaan je krijgt na +/- 7 dagen een pakketje thuis, met daarin een kastje ATA genaamd een de voorwaarde, daarin staat o.a dat het kastje €45 kost, dit word bij de telefonische verkoop niet vermeld, verder staat er in dat je binnen 7 dagen op kunt zeggen.
Omdat wij meerdere telefoons in huis hebben was de aansluiting lastig, daar is toen iemand voor geweest en heeft het aangesloten met een splitter.
Omdat er problemen bleven met de aansluiting is er diverse keren contact geweest met de technische onderdsteuning, aanvankelijk ging het met de gespekken goed, maar was er steeds een vreemde beltoon, wat inhield dat de telefoon één of twee keer overging, waarna er vervolgens enkele seconde geen beltoon was waardoor je dacht dat er oproep meer was om vervolgens weer heel onregelmatig een beltoon te horen.
Na daar opnieuw over gebeld te hebben heeft de betreffende persoon mij de opdracht gegeven de stroom van het ATA kastje af te halen en vervolgens weer aan te zetten, hij deed dan wat in de aansluiting.
Toen dit niet verbeterde belde ik opnieuw en gaf hij dezelfde opdracht, hij zou de instelling dan terug zetten, waarna ik gebeld zou worden voor een oplossing.
Vanaf dat moment hebben wij geen telefoon meer.
Na diverse keren mobiel te hebben gebeld, krijg ik te horen dat ze uitzoeken wat het probleem is, waarna ze wel zullen bellen.
Dit heeft vrijdagmiddag plaats gevonden. nu is het zondagavond en hebben we nog niets gehoord en hebben we nog steeds geen telefoon.

2340 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door kiran - 21 jun. 2010 om 00:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@zwanen

"Vrijdagmiddag-Zondagavond" Zou nog maar even afwachten. Kort-dag.
Aan de andere kant?
Al eens ingetikt, Google: pretium superieur :(



door richard83 - 21 jun. 2010 om 04:36
381 Antwoorden / 28 Vragen
0

Ze had beter dat niet kunnen doen. Dan had je dat probleem ook niet gehad.

di
door dirk2 - 21 jun. 2010 om 08:49
364 Antwoorden / 21 Vragen
0

U belde over het internet (voip) de vaste analoge lijn is waarschijnlijk opgezegd, daarom zit U nu zonder telefoon.

door tdehond - 21 jun. 2010 om 09:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Het ATA modem schijnt een bron van klachten te zijn. Google maar eens suprieur + ATA modem of router.

Goed bijhouden hoe lang u geen gebruik kunt maken van telefonie om geld terug te vorderen over de periode dat er geen werkende verbinding gerealiseerd is.

Als niet deze week probleem opgelost wordt, dan schriftelijk aangetekend in gebreke stellen en een termijn stellen waarin u wilt dat Suprieur de klacht oplost.

Is hierna klacht niet opgelost dan schriftelijk aangetekend de overeenkomst kostenloos ontbinden per direct omdat Suprieur er niet in geslaagd is een werkende verbinding tot stand te brengen. Trek meteen de toestemming tot automatische incasso in en vorder over de periode dat geen dienst verleend is uw geld terug + kosten modem.
Sta op schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst.

Stuur dan modem met bewijs van terugzenden terug.

Copie brieven, verzend- en ontvangstbewijzen bewaren.

Mocht probleem niet opgelost worden en suprieur niet akkoord gaan met per direct kostenloos ontbinden, leg dit dan als een geschil voor bij de geschillencommissie als suprieur hierbij is aangesloten.

GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE

Geschillencommissie Telecommunicatie

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Cafrock - 15 okt. 2021 om 16:25
Voeding & gezondheid

Thuisbezorgd laat Restaurants in de KOU staan

Al meerdere weken kampt TB (thuisbezorgd) met middengrote tot zeer grote storingen.
uiteraard is het tijdens de middag en avond spits. hierdoor loop ik maar zeker ook meerdere ondernemers veel inkomsten mis, maar onze vaste lasten gaan wel door!
Ik heb al een aantal keer mijn ongenoegen aan TB laten blijken telefonish en via een email, maar zoals ik al had verwacht bij zo'n groots bedrij ... Lees meer

Ri
Ria van den zBerg - 15 okt. 2021 om 12:28
Computers & telefonie

Telefoon

Huawei gekocht bij bol.com kon hem niet gebruiken omdat er geenn googleplayscool op zit en dus niet veel mee kan. Terug gestuurd en ben er zeker van onbeschadigd.nu zegt de leverancier dat er schade aan is en ik die veroorzaakt heb en dit door mij is gedaan. Bovendien zeggen ze dat ik had kunnen weten dat er geen playscool op zit. Heb hem binnen de retour termijn terug gestuurd en zij zijn er ook ... Lees meer

ma
martin.lans - 16 okt. 2021 om 10:31
Garantie & verzekeringen

Wlz en aangepaste basisverzekering

Ik heb een aantal vragen en antwoorden over de Wlz en basisverzekering langs zien komen maar het volgende gegeven nog niet.
De Wlz dekt onder andere de kosten voor medicijnen, huisarts en hulpmiddelen. Deze kosten zitten ook in de dekking van de basisverzekering. Zou de Zorgverzekeraar nu niet een pakket aan moeten bieden, ontdaan van deze overlappingen. Private ondernemingen ontvangen n ... Lees meer