Superieur digitaal bellen
Als klant van Pretium ben ik meerdere malen door Pretium benaderd, om over te stappen naar hun zuster ondernemiing Superieur.
Uiteindelijk hebben we dat gedaan je krijgt na +/- 7 dagen een pakketje thuis, met daarin een kastje ATA genaamd een de voorwaarde, daarin staat o.a dat het kastje €45 kost, dit word bij de telefonische verkoop niet vermeld, verder staat er in dat je binnen 7 dagen op kunt zeggen.
Omdat wij meerdere telefoons in huis hebben was de aansluiting lastig, daar is toen iemand voor geweest en heeft het aangesloten met een splitter.
Omdat er problemen bleven met de aansluiting is er diverse keren contact geweest met de technische onderdsteuning, aanvankelijk ging het met de gespekken goed, maar was er steeds een vreemde beltoon, wat inhield dat de telefoon één of twee keer overging, waarna er vervolgens enkele seconde geen beltoon was waardoor je dacht dat er oproep meer was om vervolgens weer heel onregelmatig een beltoon te horen.
Na daar opnieuw over gebeld te hebben heeft de betreffende persoon mij de opdracht gegeven de stroom van het ATA kastje af te halen en vervolgens weer aan te zetten, hij deed dan wat in de aansluiting.
Toen dit niet verbeterde belde ik opnieuw en gaf hij dezelfde opdracht, hij zou de instelling dan terug zetten, waarna ik gebeld zou worden voor een oplossing.
Vanaf dat moment hebben wij geen telefoon meer.
Na diverse keren mobiel te hebben gebeld, krijg ik te horen dat ze uitzoeken wat het probleem is, waarna ze wel zullen bellen.
Dit heeft vrijdagmiddag plaats gevonden. nu is het zondagavond en hebben we nog niets gehoord en hebben we nog steeds geen telefoon.
U belde over het internet (voip) de vaste analoge lijn is waarschijnlijk opgezegd, daarom zit U nu zonder telefoon.
Het ATA modem schijnt een bron van klachten te zijn. Google maar eens suprieur + ATA modem of router.
Goed bijhouden hoe lang u geen gebruik kunt maken van telefonie om geld terug te vorderen over de periode dat er geen werkende verbinding gerealiseerd is.
Als niet deze week probleem opgelost wordt, dan schriftelijk aangetekend in gebreke stellen en een termijn stellen waarin u wilt dat Suprieur de klacht oplost.
Is hierna klacht niet opgelost dan schriftelijk aangetekend de overeenkomst kostenloos ontbinden per direct omdat Suprieur er niet in geslaagd is een werkende verbinding tot stand te brengen. Trek meteen de toestemming tot automatische incasso in en vorder over de periode dat geen dienst verleend is uw geld terug + kosten modem.
Sta op schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst.
Stuur dan modem met bewijs van terugzenden terug.
Copie brieven, verzend- en ontvangstbewijzen bewaren.
Mocht probleem niet opgelost worden en suprieur niet akkoord gaan met per direct kostenloos ontbinden, leg dit dan als een geschil voor bij de geschillencommissie als suprieur hierbij is aangesloten.
GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE
Geschillencommissie Telecommunicatie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer