li
door linnypinny Feb 21, 2004 om 20:12
Computers & telefonie

System32

Als ik mijn computer opstart dan opent automatisch system32 gelijk met mijn inbelverbinding. Wij hebben dus een keer iets "verkeerds" gedaan maar weten niet wat en kunnen het ook niet wegkrijgen. Deleten kan niet want het is een systeem bestand. Voor de rest draait alles alk een tierelier. We hebben wel bij mensen advies gevraagd en het enige wat we dan horen is formatteren, reg edit, virus etc. Op zich heb ik er geen last van maat het moet toch weg te krijgen zijn?
Alvast bedankt voor alle moeite. Groetjes Linda

1595 7 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat een gerede kans dat dit een virus betreft. Het "Graybird" virus om precies te zijn. Die verbergt zich in System32 en doet zijn werk vanaf daar en begint op het moment dat Windows opstart. Het is een backdoor virus en zal dus connectie willen maken met internet. Bij Symantec, de makers van Norton Antivirus is het virus bekend dus doe om dit uit te sluiten z.s.m. een online virusscan: http://security.norton.com/default.asp?langid=us&venid=sym

li
door linnypinny - Apr 16, 2004 om 12:48
4 Antwoorden / 3 Vragen

ik ben naar norton gegaan etc. maar met het http adres kreeg ik niets, ik heb zelf mcafee home edition en ik scan mijn computer wekelijks en behalve een paar andere trojans (waarvan een die ik in de safe mode heb verwijderd) zijn er geen virussen meer gedetecteerd. Ik vind het eng om het systeem in te gaan zoals geadviseerd wordt door en norton en mcafee om het graybird virus te verwijderen. Nog enige andere suggesties?? Of moet ik dat dan door een professional laten doen? Alvast bedankt weer. Linda

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zei dat het een gerede kans is. Omdat "Graybird" System32 gebruikt. Maar als McAfee dit virus zou herkennen, en ik denk wel dat het dat doet dan mag u ervan uitgaan dat het dat niet is. U kunt zonder overigens iets te doen wel controleren of de genoemde registerverwijzingen ook daadwerkelijk op uw systeem staan. Een computerdeskundige erbij halen is in deze situatie altijd verstandig.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

nog een toevoeging: kunt u eens naar het volgende kijken: Start -> Uitvoeren -> typ "msconfig" (zonder aanhalingstekens) en druk enter. In het window dat nu verschijnt kiest op tabblad "Opstarten". Kijk u eens of u daar in het eerste rijtje System32 tegenkomt en kunt u die regel dan helemaal hier uitschrijven. M.n. de gegevens uit het tweede rijtje zijn belangrijk.

li
door linnypinny - Apr 16, 2004 om 12:48
4 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb start-> uitvoeren->msconfig->opstarten gedaan. Kwam 1x windows system32 hklm software current version etc en 1x windows system32 hkcu current version etc tegen en heb deze uitgevinkt (stonden ook nog een heleboel onbekende dingen bij zoals sahagent en gs startup). Vervolgens computer opnieuw opgestart, geen system 32 (hoera) tevoorschijn wel melding van opstart in hulpprogramma systeem configuratie, hokje aangevinkt, van deze melding niet meer weergeven. En nu mail ik naar u. Heb ik dit goed gedaan? Weer alvast bedankt voor uw reactie. Groetjes, Linda

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, alles goed gedaan. Ik heb nog even nagekeken (in een van geheime informatiebronnen) en alle system entry's in de msconfig zijn als gevolg van vervelende dingen als virussen en andere ongein. Dus die moeten sowieso uitstaan.

li
door linnypinny - Apr 16, 2004 om 12:48
4 Antwoorden / 3 Vragen

Fantastisch en harstikke bedankt voor uw hulp.

Linda