ru
door rutger48 Feb 5, 2012 om 18:35
Computers & telefonie

T-mobile gelimiteerd onbeperkt internet

Ik heb nu al bijna anderhalf jaar een i-150 abbo bij T-mobile met 'onbeperkt' internet. Ongeveer twee weken geleden kreeg ik het volgende smsje van T-mobile: "Beste T-Mobile klant, U hebt driekwart van de maandelijkse internet genruikslimiet in Nederland bereikt." Ik heb dus even gebeld naar de klantenservice om te vragen hoe het in godsnaam mogelijk is 75% van onbeperkt te hebben overschreven. Let op: Er blijkt dus een "Fair use" iets te zijn, waarin staat dat je 2GB per maand mag gebruiken, en dat je bandbreedte daarna wordt afgeknepen en je snelheid daardoor wordt beperkt. Maar het wordt nog gekker: Of ik even 10 euro wilde betalen om het te resetten, zodat ik weer op volledige snelheid kon internetten.... Het wordt nog gekker: Ik heb zojuist een rekening ontvangen van €255(!) omdat ik 756000kb data heb verbruikt. De mevrouw van de klantenservice beweerde toch echt dat mijn gelimiteerde ongelimiteerde internet alleen slomer zou gaan worden, en nu moet ik er dus ook nog eens extra voor betalen?!?

Heeft er iemand ervaring met deze situatie?

Wat moet ik doen? De automatische incasso afslaan? Nog eens bellen?

3648 8 Rapporteer

freya
door freya - Feb 5, 2012 om 18:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rutger48,

Een 'fair use policy' is heel gebruikelijk bij 'onbeperkt' internetabonnementen. Niet alleen bij mobiele providers, maar ook 'gewone' internetproviders met onbeperkt internet, hanteren die norm. Is ook wel logisch, want als iedereen 24/7 aan het internet hangt en permanent aan het downloaden slaat, dan is het internet al heel gauw voor iedereen onbruikbaar geworden..... Een 'fair use policy' wil dus eigenlijk zeggen: 'het is onbeperkt, maar gedraag je wel een beetje'.

En inderdaad, T-Mobile knijpt de snelheid als je die 'fair use policy' grens benadert/overschrijdt. Van een rekening kan dan volgens mij ook geen sprake zijn. Ik zou dus toch nog eens contact opnemen met T-Mobile (of een T-Mobile shop bezoeken) en nog eens om uitleg vragen, waarom je die rekening krijgt.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Feb 5, 2012 om 19:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@rutger48:

Ben ook even zo vrij geweest om T-Mobile een tweet te sturen met een 'link' naar dit topic. Wellicht komen ze hier even langs en kunnen ze vertellen wat er precies aan de hand is.

Freya

ru
door rutger48 - Feb 5, 2012 om 19:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

@freya Hartelijk dank voor je antwoord en je tweet :)
Ik zal binnenkort eens contact opnemen met T-mobile voor uitleg.

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Feb 6, 2012 om 18:13
95 Antwoorden / 0 Vragen

@rutger48
Wanneer je gebruik maakt van i-150 '11 wordt na verbruik van 1 GB per maand de snelheid automatisch gewijzigd naar maximaal 64/64 Kbps. Deze informatie vind je ook in de prijslijst.

Omdat ik je gegevens niet heb kan ik niet nakijken welk abonnement je precies hebt en waarom er datakosten in rekening zijn gebracht. Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij het wel voor je nakijken. Als je een forumaccount aanmaakt dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Cindy
T-Mobile Webcare

navadeho
door navadeho - Apr 7, 2012 om 22:45
61 Antwoorden / 40 Vragen

Hoe is deze zaak afgelopen, rutger48?

Ik wil graag een abonnement afsluiten met onbeperkt internet, waarschijnlijk bij T-Mobile, maar ik hoor verhalen over de Fair Use Policy en dat je alsnog moet betalen voor onbeperkt internet, zelfs wanneer de snelheid wordt verlaagd?

Ik geloof zelf niet dat dit waar is, maar ik wil toch wel graag zekerheid hebben.

Alvast bedankt.

navadeho
door navadeho - Apr 8, 2012 om 00:35
61 Antwoorden / 40 Vragen

Maar ik las zelf ook op het T-Mobile forum dat er mensen waren waarbij er extra kosten voor het onbeperkte internet waren afgeschreven en dat T-Mobile medewerkers hierop reageerden dat het een fout was en met de toezegging dat deze bedragen terug gecrediteerd zouden worden.

ru
door rutger48 - Apr 8, 2012 om 12:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi navadeho,

er waren inderdaad extra kosten in rekening gebracht. Na een paar keer bellen zijn de extra kosten van de factuur afgehaald, maar nu zit ik wel vast aan een Relax 260 abonnement met sms verdubbelaar... Die heb ik nooit besteld. Nog maar een keer bellen dus. Op de laatste twee facturen van mij wordt data dus niet meer in rekekning gebracht. Ik adviseer je een 1GB limiet te kopen, wat veel goedkopen is dan een onbeperkt abbonement. De langzame snelheid die je nadat je het limiet hebt overschreden krijgt, is nog net genoeg om berichtjes te schrijven over bijv. Whatsapp.

Veel succes met je keuze,

Rutger.

spooky01
door spooky01 - Apr 8, 2012 om 15:14
418 Antwoorden / 56 Vragen

@navadeho ik hoor op mijn werk veel negatieve berichten over t-mobile, misschien kun je beter even verder kijken, of op internet neuzen en forums bekijken.