bupozaanstad
door bupozaanstad Nov 7, 2007 om 12:59
Computers & telefonie

T-mobile in hun recht of niet?

Ik heb al een aantal jaren een abo bij T-mobile en mijn abo loopt van februari tot februari en is een 2 jarig abo. Nu moest ik onlangs gebruik maken van hun lost and stolen service omdat mijn toestel het begeven had, dit hield in dat ik vervroegd in aanmerking kwam voor een nieuw toestel mits ik mijn contract wilde verlengen met nog eens 2 jaar ingaande februari 2008, geen probleem want ik heb een goed berijk en de kosten bij t-mobile vind ik meer dan redelijk. Echter nu staat er op de site van T-mobile een schitterende aanbieding. Omdat ze samen zijn gegan met Orange krijgt iedereen die zijn contract verlengd of een nieuw contract neemt het eerste jaar voor de halve prijs, ik heb met t-mobile gebeld en hun stellen dat ik mijn contract heb vernieuwd voor dat hun met deze aanbieding kwamen, dat mijn contractverlenging pas in februari ingaat hebben ze niets van doen zegt men. Kan dit zo maar en kan t-mobile mij uitsluiten van deze aanbieding omdat ik gebruik heb gemaakt van hun lost en stolen service terwijl de officieele contractverlenging pas in februari ingaat?

[verwijderd door redactie]

325 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2007 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag henk,

Niet zo netjes van t-mobile, maar in feite heb je weinig poot om op te staan. Toch zou ik dit op een andere wijze op een hoger level tillen. Zo'n telefoontje komt meestal terecht bij een callcenter en de mensen die daar zitten mogen alleen maar standaard antwoorden geven. Mijn advies is: schrijf een brief naar de directie van t-mobiel en geef daarin gemotiveerd aan wat jouw wensen zijn.

Sukses en met vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2007 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het contract pas in februari ingaat maakt niets uit. Het gaat om de datum waarop u het contract aangaat. Op die datum gaat u akkoord met het aanbod dat ze u op dat moment doen. Stel dat de aanbiedingen nu ineens slechter zouden zijn. Dan gaat de provider toch ook niet ineens uw contract aanpassen in uw nadeel omdat het contract pas later ingaat ?!

Ik vindt het trouwens wel erg netjes van ze dat ze u de mogelijkheid hebben geboden om u contract eerder te vernieuwen met (gratis/ goedkoop) toestel. Ik wist niet eens dat dat mogelijk is. Weer wat geleerd. :)

Dit is dus simpelweg een geval van pech hebben. Jammer voor u dat ze niet nogmaals coulant zijn maar dat zijn ze dan ook niet verplicht.