mo
door moa187 May 4, 2005 om 19:13
Computers & telefonie

T-mobile licht klanten op met belminuten

Ik ben er vandaag achter gekomen dat t-mobile zijn klanten oplicht.

Sinds 3 maanden heb ik een abbonement van t-mobile. Ik heb het idee dat er gerommeld word met belminuten.

ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice en mijn vermoeden is bevestigd.

ik heb een abbonnement van 150 belminuten

wanneer ik een gesprek voer dat 1 minuut en 3 sec duurt, worden er 2 hele belminuten afgeschreven.

dit betekend dat als ik 20 gesprekken voer van 1min en 3 sec er in
totaal 40 belminuten worden afgeschreven ipv 20x 1min en 3 sec (dus 21min)

hierdoor incasseerd t-mobile ten onrechte 19 min, waarvoor geen dienst geleverd is! maar waarvoor ik wel dien te betalen.

kan ik hier iets aan doen? aangezien er geen wederdienst word geleverd terwijl ik wel betaal hiervoor???

882 10 Rapporteer

ta
door talea - May 4, 2005 om 19:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben bang dat je hier weinig aan kunt doen. Je hebt een contract getekend en had vantevoren moeten informeren of er per minuut of per seconde afgerekend wordt.

pi
door pinkydinky - May 6, 2005 om 17:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is niet de enige manier waarop ze je bestelen. Ik heb een abb. waarbij ik 450 belminutne krijg en deze niet opbel door omstandigheden. Ik betaal wel elke maand het volle bedrag, maar de belminuten tellen niet verder dan 900. Ik maak nu simpelweg geen 450 minuiten op per maand en als je vraagt om het abb. te verlagen krijg je te horen dat dat aan het einde van je contract pas kan. Slim gedaan T-Mobile!

jo
door johnnie112 - May 6, 2005 om 20:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Alle 2 deze "problemen" staan in de algemene voorwaarden van T-mobile. Dat is dus ook de reden dat ik niet bij T-mobile zit. Volgende keer dus beter nadenken voordat je ergens een abbo afsluit lijkt mij.

te
door teunvdpol - May 6, 2005 om 23:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van T-mobile staat wel een leuk "brochure T-mobile abonnee", en daar zeggen ze dit:

"Met T-Mobile Abonnee betaal je €0,- abonnementskosten. Bij T-Mobile Abonnee betaal je alleen voor de daadwerkelijk gemaakte gesprekskosten, die bovendien per seconde worden afgerekend."

http://www.t-mobile.nl/global/media/pdf/per_consabspeciaal_0250_a.pdf

Dus ook al heb je die voorwaarden gelezen, deze brochure zegt toch iets anders...

sunset_1
door sunset_1 - May 7, 2005 om 09:17
265 Antwoorden / 22 Vragen

Is weer een typisch gevalletje van jezelf niet goed laten informeren en achteraf gaan lopen zeikstralen. Als consument heb je ook nog zoiets al je eigen verantwoordelijkheid!

In de algemene voorwaarden van T-Mobile staat duidelijk dat je belminuten 2 maanden geldig zijn vanaf de aankoopdatum. Dit staat zelfs letterlijk in de brochure, pagina 4. Weet dus niet welke brochure jullie hebben zitten doorbladeren. Dat betekent dus dat je je minuten 1 maand mee mag nemen: je kunt ze gebruiken in de maand dat je ze krijgt, en de maand daarop. 1+1=2. Betekent dus automatisch ook dat je maximaal je dubbele minuten tegoed kan hebben!

In diezelfde brochure vindt je trouwens ook vermed dat je buiten de bundel €0,22 betaalt per minuut plus €0,06 starttarief.

Log eens in op www.t-mobile.nl en bekijk je factuurdetails. Dan zul je zien dat je waarschijnlijk wanneer je warnaartoe hebt gebeld en voor hoe lang. Kun je zelf rekenen.

Anders nog iets?

bi
door bickertje_1 - May 7, 2005 om 10:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Belminuten uit een bundel zijn die minuten die gelden voor het bellen
naar een vast nummer en dan in de daluren. Dus bellen naar mobiel zijn
een aantal belminuten uit een bundel.

Bijvoorbeeld: 1 belminuut is 10 cent en 1 minuut mobiel bellen is 20 cent, dan kost het 2 belminuten enz

De tijd die je kan bijhouden op je mobiel is maar een richtlijn. Kijk op t-mobile.nl en log in om actuele belstatus te bekijken.

sunset_1
door sunset_1 - May 7, 2005 om 10:28
265 Antwoorden / 22 Vragen

Slaat helemaal nergens op! Belminuten gelden 24 uur per dag, 7 dagen per week naar alle vaste en mobiele nummers binnen nederland.

Ga alsjeblieft geen onzin lopen verkopen hiero...

te
door teunvdpol - May 7, 2005 om 10:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens wat betreft de "2 maanden regeling", dat staat duidelijk vermeld!!! Ook ben ik van mening dat het bellen binnen een bundel geld voor zowel naar het vaste als mobiele netwerk, en 150 minuten zijn dus gewoon 150 minuten. Alleen blijft het "echte probleem" (Over de afgeronde belminuten) onopgelost! De brochure die ik heb gelezen staat ook gewoon op de T-mobile site. Ik mag aannemen dat deze up-to-date is. Ik ben van mening dat mensen eerder een brochure lezen, dan dat ze heel de algemene voorwaarden gaan door spitten. En mocht het in de algemene voorwaarden wel anders vermeld staan (ik kon het zo snel niet vinden), moet dit dan niet overeenkomen met de brochure die gehandhaafd wordt....

sunset_1
door sunset_1 - May 7, 2005 om 11:38
265 Antwoorden / 22 Vragen

Ben ik inderdaad met je eens. Alleen heb ik dat probleem helemaal niet wanneer ik mn rekeningen bekijk via de site. Ik krijg braaf mn kloppende rekeningen.

th
door thboer123456 - May 7, 2005 om 16:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

zoals bij vele abonnementen ben je tegoed kwijt naar 2 maandenof je hebt teveel over wat ik doe.ik bel alles wat over is naa mijn tele2 prepy kaart daar krijg je als je gebeld word 2 sent per min dus dat kan een mooi spaarpot worden