mo
door moa187 May 4, 2005 om 19:13
Computers & telefonie

T-mobile licht klanten op met belminuten

Ik ben er vandaag achter gekomen dat t-mobile zijn klanten oplicht.

Sinds 3 maanden heb ik een abbonement van t-mobile. Ik heb het idee dat er gerommeld word met belminuten.

ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice en mijn vermoeden is bevestigd.

ik heb een abbonnement van 150 belminuten

wanneer ik een gesprek voer dat 1 minuut en 3 sec duurt, worden er 2 hele belminuten afgeschreven.

dit betekend dat als ik 20 gesprekken voer van 1min en 3 sec er in
totaal 40 belminuten worden afgeschreven ipv 20x 1min en 3 sec (dus 21min)

hierdoor incasseerd t-mobile ten onrechte 19 min, waarvoor geen dienst geleverd is! maar waarvoor ik wel dien te betalen.

kan ik hier iets aan doen? aangezien er geen wederdienst word geleverd terwijl ik wel betaal hiervoor???

882 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ta
door talea - May 4, 2005 om 19:34
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben bang dat je hier weinig aan kunt doen. Je hebt een contract getekend en had vantevoren moeten informeren of er per minuut of per seconde afgerekend wordt.

pi
door pinkydinky - May 6, 2005 om 17:47
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat is niet de enige manier waarop ze je bestelen. Ik heb een abb. waarbij ik 450 belminutne krijg en deze niet opbel door omstandigheden. Ik betaal wel elke maand het volle bedrag, maar de belminuten tellen niet verder dan 900. Ik maak nu simpelweg geen 450 minuiten op per maand en als je vraagt om het abb. te verlagen krijg je te horen dat dat aan het einde van je contract pas kan. Slim gedaan T-Mobile!

jo
door johnnie112 - May 6, 2005 om 20:30
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alle 2 deze "problemen" staan in de algemene voorwaarden van T-mobile. Dat is dus ook de reden dat ik niet bij T-mobile zit. Volgende keer dus beter nadenken voordat je ergens een abbo afsluit lijkt mij.

te
door teunvdpol - May 6, 2005 om 23:42
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de site van T-mobile staat wel een leuk "brochure T-mobile abonnee", en daar zeggen ze dit:


"Met T-Mobile Abonnee betaal je €0,- abonnementskosten. Bij T-Mobile Abonnee betaal je alleen voor de daadwerkelijk gemaakte gesprekskosten, die bovendien per seconde worden afgerekend."


http://www.t-mobile.nl/global/media/pdf/per_consabspeciaal_0250_a.pdf


Dus ook al heb je die voorwaarden gelezen, deze brochure zegt toch iets anders...


 

sunset_1
door sunset_1 - May 7, 2005 om 09:17
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Is weer een typisch gevalletje van jezelf niet goed laten informeren en achteraf gaan lopen zeikstralen. Als consument heb je ook nog zoiets al je eigen verantwoordelijkheid!


In de algemene voorwaarden van T-Mobile staat duidelijk dat je belminuten 2 maanden geldig zijn vanaf de aankoopdatum. Dit staat zelfs letterlijk in de brochure, pagina 4. Weet dus niet welke brochure jullie hebben zitten doorbladeren. Dat betekent dus dat je je minuten 1 maand mee mag nemen: je kunt ze gebruiken in de maand dat je ze krijgt, en de maand daarop. 1+1=2. Betekent dus automatisch ook dat je maximaal je dubbele minuten tegoed kan hebben!


In diezelfde brochure vindt je trouwens ook vermed dat je buiten de bundel €0,22 betaalt per minuut plus €0,06 starttarief.


Log eens in op www.t-mobile.nl en bekijk je factuurdetails. Dan zul je zien dat je waarschijnlijk wanneer je warnaartoe hebt gebeld en voor hoe lang. Kun je zelf rekenen.


Anders nog iets?

bi
door bickertje_1 - May 7, 2005 om 10:12
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Belminuten uit een bundel zijn die minuten die gelden voor het bellen
naar een vast nummer en dan in de daluren. Dus bellen naar mobiel zijn
een aantal belminuten uit een bundel.

Bijvoorbeeld: 1 belminuut is 10 cent en 1 minuut mobiel bellen is 20 cent, dan kost het 2 belminuten enz

De tijd die je kan bijhouden op je mobiel is maar een richtlijn. Kijk op t-mobile.nl en log in om actuele belstatus te bekijken.





sunset_1
door sunset_1 - May 7, 2005 om 10:28
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Slaat helemaal nergens op! Belminuten gelden 24 uur per dag, 7 dagen per week naar alle vaste en mobiele nummers binnen nederland.


Ga alsjeblieft geen onzin lopen verkopen hiero...

te
door teunvdpol - May 7, 2005 om 10:50
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben het helemaal eens wat betreft de "2 maanden regeling", dat staat duidelijk vermeld!!! Ook ben ik van mening dat het bellen binnen een bundel geld voor zowel naar het vaste als mobiele netwerk, en 150 minuten zijn dus gewoon 150 minuten. Alleen blijft het "echte probleem" (Over de afgeronde belminuten) onopgelost! De brochure die ik heb gelezen staat ook gewoon op de T-mobile site. Ik mag aannemen dat deze up-to-date is. Ik ben van mening dat mensen eerder een brochure lezen, dan dat ze heel de algemene voorwaarden gaan door spitten. En mocht het in de algemene voorwaarden wel anders vermeld staan (ik kon het zo snel niet vinden), moet dit dan niet overeenkomen met de brochure die gehandhaafd wordt....

sunset_1
door sunset_1 - May 7, 2005 om 11:38
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Ben ik inderdaad met je eens. Alleen heb ik dat probleem helemaal niet wanneer ik mn rekeningen bekijk via de site. Ik krijg braaf mn kloppende rekeningen.

th
door thboer123456 - May 7, 2005 om 16:26
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

zoals bij vele abonnementen ben je tegoed kwijt naar 2 maandenof je hebt teveel over wat ik doe.ik bel alles wat over is naa mijn tele2 prepy kaart daar krijg je als je gebeld word 2 sent per min dus dat kan een mooi spaarpot worden

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer