T-Mobile verzuimt doorgeven unlockcode SIM
Ik ben overgestapt van T-Mobile naar Telfort met nummerbehoud. Echter verliep eind november mijn contract op een mobieltje dat een jaar ervoor was gekocht met een verlenging van T-Mobile. Nu moet T-Mobile zorgen voor een unlock-code van de SIM. Ik heb het juiste EMEI-nummer doorgegeven eind november 2003. Daarna diverse mails gestuurd met de vraag wanneer ik de juiste code kon ontvangen. Nog steeds op 20 januari (2 maanden verder) geen code ontvangen. Het moet bij de fabrikant van de mobiel aangevraagd worden, maar ik kan het apparaat al twee maanden niet meer gebruiken. Van compensatie voor de geleden schade willen ze niet weten, maar als je voortijdig je contract wil opzeggen kost het €50,-- per kwartaal. Service is waardeloos, zeker als ze je niet langer als klant hebben. Ze zijn toch VERPLICHT op KORTE TERMIJN de code door te geven? Kan ik een schadeclaim indienen?
Je kunt heel veel brieven schrijven en uiteindelijk zal het wel lukken hoewel er een probleem is denk ik bij T-mobile om de juiste gegevens te kunnen vinden. Ze zijn niet verplicht die code gratis te verstrekken. Sommigen doen dat wel na verloop van tijd (KPN/Vodafone) maar niet allemaal. Wil je van alle zooi afzijn dan ga je naar een unlockservice en in het algemeen ben je daar voor 10 tot 20 Euro klaar. Voor adressen kijk op: http://www.google.com/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=unlock&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl
Of ga naar een PC-beurs in je buurt, daar lukt het meestal ook wel. Uiteindelijk is dit niet verstrekken van deze unlockservice een schandelijke zaak. Op deze wijze probeert men steeds weer nieuwe GSM's te slijten. Een schadeclaim is denk ik wel mogelijk maar niet zinvol (afhankelijk van de leveringsvoorwaarden van T-mobile/eigenlijk Ben)
T-mobile kan geen product en/of simunlockcode' s zien. Zij kunnen deze alleen maar opvragen bij de fabrikant, t-mobile is er niet verantwoordelijk voor als de fabrikant dit verzuimd of een langere verwerkingstermijn heeft. Zodra t-mobile de code' s heeft doorgekregen stuurt zij deze binnen 3 werkdagen naar de klant toe. Vandaar dat de klant geen recht heeft op een schade vergoeding daar de klant geen schade lijdt...immers klant hoeft na opzeggen van abonnement niet door te betalen, moet deze dat wel kan hij uiteraard gebruik maken van de door t-mobile geleverde belminuten.
Tevens hoeft u geen 50 euro te betalen per kwartaal van opzegging ( zie algemene voorwaarden ). Allen als klant binnen contractsperiode zit moet deze een afkoopsom betalen, dit zijn de resterende maanden van de duur van contract die in 1x berekend , zit u buiten contractsperiode hoeft u absoluut geen extra kosten te betalen...
Ik ben het inderdaad eens met Suus. Het is zo dat T-mobile de codes op moet vragen bij de fabrikant. De fabrikant levert de toestellen, T-mobile de diensten. Je kan dus geen schadeclaim in dienen bij T-mobile. Daarvoor moet je bij de fabrikant zijn.
U moet een brief sturen met daarin uw naam, adres, woonplaats gegeven, aankoopdatum, IMEI-nummer, (kopie aankoopsbewijs, indien mogelijk).U kunt de brief sturen Tav van de afdeling sim-unlock. Het adres kunt u vinden onderaan uw rekening en anders ook op de internet site van T-Mobile. Ik heb juist ook mijn unlock code's aangevraagd en zag uw vraag. Hierbij dus de juiste oplossing. Uw code's worden op deze manier aangevraagd en u krijgt een brief terug met daarin uw sim unlock code en een uitleg hoe u het toestel sim lock vrij kunt maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is voor u.
ik heb een zelfde situatie als u, ik ben benieuwt wat u voor reacties hebt gekregen, want ik betaal nu ook al 2,5 maand abbonnementskosten en heb mijn telefoon ook nog niet simlockvrij.
gr. anna
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer