ja
door jandebruijn Jan 20, 2004 om 15:37
Computers & telefonie

T-Mobile verzuimt doorgeven unlockcode SIM

Ik ben overgestapt van T-Mobile naar Telfort met nummerbehoud. Echter verliep eind november mijn contract op een mobieltje dat een jaar ervoor was gekocht met een verlenging van T-Mobile. Nu moet T-Mobile zorgen voor een unlock-code van de SIM. Ik heb het juiste EMEI-nummer doorgegeven eind november 2003. Daarna diverse mails gestuurd met de vraag wanneer ik de juiste code kon ontvangen. Nog steeds op 20 januari (2 maanden verder) geen code ontvangen. Het moet bij de fabrikant van de mobiel aangevraagd worden, maar ik kan het apparaat al twee maanden niet meer gebruiken. Van compensatie voor de geleden schade willen ze niet weten, maar als je voortijdig je contract wil opzeggen kost het €50,-- per kwartaal. Service is waardeloos, zeker als ze je niet langer als klant hebben. Ze zijn toch VERPLICHT op KORTE TERMIJN de code door te geven? Kan ik een schadeclaim indienen?

636 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:29
207 Antwoorden / 4 Vragen
0

Je kunt heel veel brieven schrijven en uiteindelijk zal het wel lukken hoewel er een probleem is denk ik bij T-mobile om de juiste gegevens te kunnen vinden. Ze zijn niet verplicht die code gratis te verstrekken. Sommigen doen dat wel na verloop van tijd (KPN/Vodafone) maar niet allemaal. Wil je van alle zooi afzijn dan ga je naar een unlockservice en in het algemeen ben je daar voor 10 tot 20 Euro klaar. Voor adressen kijk op: http://www.google.com/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=unlock&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl
Of ga naar een PC-beurs in je buurt, daar lukt het meestal ook wel. Uiteindelijk is dit niet verstrekken van deze unlockservice een schandelijke zaak. Op deze wijze probeert men steeds weer nieuwe GSM's te slijten. Een schadeclaim is denk ik wel mogelijk maar niet zinvol (afhankelijk van de leveringsvoorwaarden van T-mobile/eigenlijk Ben)

su
door suus_1 - Apr 16, 2004 om 12:29
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

T-mobile kan geen product en/of simunlockcode' s zien. Zij kunnen deze alleen maar opvragen bij de fabrikant, t-mobile is er niet verantwoordelijk voor als de fabrikant dit verzuimd of een langere verwerkingstermijn heeft. Zodra t-mobile de code' s heeft doorgekregen stuurt zij deze binnen 3 werkdagen naar de klant toe. Vandaar dat de klant geen recht heeft op een schade vergoeding daar de klant geen schade lijdt...immers klant hoeft na opzeggen van abonnement niet door te betalen, moet deze dat wel kan hij uiteraard gebruik maken van de door t-mobile geleverde belminuten.
Tevens hoeft u geen 50 euro te betalen per kwartaal van opzegging ( zie algemene voorwaarden ). Allen als klant binnen contractsperiode zit moet deze een afkoopsom betalen, dit zijn de resterende maanden van de duur van contract die in 1x berekend , zit u buiten contractsperiode hoeft u absoluut geen extra kosten te betalen...

ka
door kaatje2 - Apr 16, 2004 om 12:29
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben het inderdaad eens met Suus. Het is zo dat T-mobile de codes op moet vragen bij de fabrikant. De fabrikant levert de toestellen, T-mobile de diensten. Je kan dus geen schadeclaim in dienen bij T-mobile. Daarvoor moet je bij de fabrikant zijn.

ca
door cata83 - Apr 16, 2004 om 12:29
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet een brief sturen met daarin uw naam, adres, woonplaats gegeven, aankoopdatum, IMEI-nummer, (kopie aankoopsbewijs, indien mogelijk).U kunt de brief sturen Tav van de afdeling sim-unlock. Het adres kunt u vinden onderaan uw rekening en anders ook op de internet site van T-Mobile. Ik heb juist ook mijn unlock code's aangevraagd en zag uw vraag. Hierbij dus de juiste oplossing. Uw code's worden op deze manier aangevraagd en u krijgt een brief terug met daarin uw sim unlock code en een uitleg hoe u het toestel sim lock vrij kunt maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is voor u.

an
door annaatje - Feb 14, 2005 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb een zelfde situatie als u, ik ben benieuwt wat u voor reacties hebt gekregen, want ik betaal nu ook al 2,5 maand abbonnementskosten en heb mijn telefoon ook nog niet simlockvrij.


gr. anna

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer