T-Mobile weigert de klant tegemoet te komen
Mijn zusje is doof en maakt gebruik van een speciale voorziening van Annies, daarmee kunnen doven contact maken met oa 112 & andere doven, middels een mobiele teksttelefoon (te gebruiken via een Blackberry).
Sinds 3 jaar wordt deze dienst van Annies aangeboden icm met een abonnement van T-mobile en een BB. Annies & TM hebben hier afspraken over gemaakt, zodat er goedkoop abonnementen afgesloten kunnen worden. Doven werden dus verplicht door Annies om een BB aan te schaffen en daarbij een abonnement bij TM. De kosten voor de nieuw aan te schaffen BB zijn hoog (omdat er natuurlijk geen belbundel wordt afgesloten. De dove gebruiker krijgt éénmalig een vergoeding van de verzekering), maar behalve aan het vastzitten aan BB, zit de Dove klant ook vast aan TM!
Nu, na 3 jaar, blijkt dat er ook gebruik gemaakt kan worden van andere providers, maar dat de kosten dan hoger zijn, omdat daar geen prijsafspraken mee zijn. Mijn zusje was helemaal blij, EIN-DE-LIJK terug naar Hi en bereid wat meer te betalen.
27 Januari heeft zij een contract afgesloten met een nieuwe BB Torch erbij en daar in de winkel gevraagd wanneer het contract, mét nummerbehoud, in zou gaan. Aangezien volgens de de Hi-verkoper het contract bij TM direct opgezegd kon worden, omdat de contractdatum al in maart 2011 was verlopen, zou dat 10 werkdgn duren. Na 3 jaar, niet vrijwillig, klant geweest te zijn bij TM, kon zij nog wel 10 werkdgn wachten. 9 Januari zou volgens Hi de porteerdtm zijn en kon zij gebruik maken van haar nieuwe BB. Dit bleek niet zo te zijn. Ik heb uit naam van mijn zus, telefonisch contact opgenomen met Hi en de situatie uitgelegd. Er werd mij door een vrouwelijke medewerkster medegedeeld dat er een fout was gemaakt bij Hi, de porteerdatum zou 16 februari zijn. Als tegemoetkoming, zouden zij de aansluitkosten aan mijn zus crediteren. Schappelijk.
Nu 16 februari, is er nog geen nummer overgezet van TM naar Hi. Ik heb dus maar weer contact opgenommen met Hi. Wat blijkt? De fout ligt niet bij Hi, maar bij TM(miscommunicatie bij de Hi- medewerkers zal ik het maar niet over hebben)! TM geeft het nummer namelijk pas per 1 maart a.s. vrij! Direct contact opgenomen met TM. Zij geven in het keuze-menu duidelijk aan dat er geen informatie gegeven kan worden als het geen aansluiting van de beller betreft. Maar ben ik dan gek? Of begrijp ik het verkeerd? Kunnen zij wel mijn dove zus, telefonisch te woord staan? Dan mogen zij mij dat ook leren! Nou goed, ik werd doorverbonden met een jongen aan wie ik mijn verhaal heb gedaan. Hij luisterde rustig en vertelde mij dat hij geen informatie kon geven, omdat ik niet belde over een aansluiting van mijzelf. MAAR,...hij zou toch even gaan informeren, of dat het mogelijk was direct het nummer vrij te geven voor nummerbehoud bij Hi. Na kort in de wacht gestaan te hebben, kwam hij terug aan de telefoon en vertelde dat er niets gedaan kon worden en dat 1 maart, 1 maart bleef. Ik vroeg een leidinggevende te mogen spreken, maar dat was helemaal uittenboze. Hij verzekerde mij dat hij mij begreep, maar dat ik moest begrijpen dat hij al tegen de regels was in gegaan om mij gegevens te verstrekken over een aansluiting die niet van mij was?! En dat een leidinggevende de telefoon al helemaal niet kon. 1 Maart bleef 1 maart en uitzonderingen konden niet gemaakt worden!
Handicappers worden (té) vaak benadeeld! WAT KAN IK DOEN?
t mobile benaderen met dit verhaal via twitter met een link naar deze pagina erbij.
Ook plaatsen op andere consumenten sites.
BTW bizar dat u niet namens uw dove zus mag spreken. Heeft ze Skype op haar computer? Misschien wil T mobile haar te woord staan via Skype in de hoop dat hij gebarentaal beheerst.
klik op
twitter
Tdehond, dank voor de reactie. Mijn zus heeft idd Skype, maar de vraag,....heeft T-Mobile dat ook? En kan mijn zus dit verhaal duidelijk genoeg overbrengen? Is zij als doof persoon sterk genoeg hiervoor? Uit ervaring weet ik dat er vaak over haar, en vele andere Doven, wordt heengewalst! Maar,...Skype is een goede optie! En ik ga het zeker ook elders plaatsen!
Mochten er nog anderen zijn met ideeen,...ik houd mij aanbevolen :-)
Je kan dan wel contractvrij zijn, maar er geldt altijd nog één maand opzegtermijn. Eind januari opgezegd, betekent dus inderdaad per 1/3 nummerportering.
Met benadelen van handicappers heeft dit niets te maken. TM handelt volgens hun alg. voorwaarden (ook andere providers hanteren 1 maand opzegtermijn).
5. Duur van de Overeenkomst en beëindiging
5.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een minimale
contractsperiode van 12 of 24 maanden, afhankelijk van het
geselecteerde Aanbod. Na afloop van deze termijn wordt de
Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst
voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze minimale contractsperiode met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd bij
de Klantenservice. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan
de Klant telkens met inachtneming van een opzegtermijn van
één maand opzeggen.
[quote=bobbelein schreef op donderdag 16 feb 2012, 16:46]Tdehond, dank voor de reactie. Mijn zus heeft idd Skype, maar de vraag,....heeft T-Mobile dat ook? En kan mijn zus dit verhaal duidelijk genoeg overbrengen? Is zij als doof persoon sterk genoeg hiervoor? Uit ervaring weet ik dat er vaak over haar, en vele andere Doven, wordt heengewalst! Maar,...Skype is een goede optie! En ik ga het zeker ook elders plaatsen!
Mochten er nog anderen zijn met ideeen,...ik houd mij aanbevolen :-)
Het lijkt mij een leuke vraag voor t-mobile of ze Skype op de computer hebben staan.
U klinkt als behoorlijk assertief.
Vraag op twitter of contact via Skype mogelijk is omdat uw dove zus graag via camerabeelden persoonlijk met T-M zou willen communiceren. U kunt dan als doventolk optreden mocht de call centrum medewerker uw zus niet begrijpen.
Dat lijkt mij een leuke methode om de in dit geval arrogantie van het callcentrum van tm aan te pakken. Ik zou me doodschamen als ik me zo gedroeg als een familid van iemand die doof is mij zou bellen.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 17 feb 2012, 08:43]
--BTW bizar dat u niet namens uw dove zus mag spreken--
Dat lijkt mij een leuke methode om de in dit geval arrogantie van het callcentrum van tm aan te pakken. Ik zou me doodschamen als ik me zo gedroeg als een familid van iemand die doof is mij zou bellen.
Arrogantie ?
Ik zou ze persoonlijk ontslaan voor verstrekken van informatie aan een persoon die aan de telefoon ZEGT een zus of whatever te zijn van mijn Klant...........
Kan iedereen wel zeggen en het kan dus iedereen zijn die dan wat kan uitvreten op die manier als ze hierin meegaan.......
Arrogantie ?
Ik zou ze persoonlijk ontslaan voor verstrekken van informatie aan een persoon die aan de telefoon ZEGT een zus of whatever te zijn van mijn Klant...........
Kan iedereen wel zeggen en het kan dus iedereen zijn die dan wat kan uitvreten op die manier als ze hierin meegaan.......
Een behoorlijke arrogantie ja, maar dan in positieve zin voor de jongen die mij te woord stond! Hij doet tenminste moeite voor die iemand die zegt 'zus of whatever te zijn van mijn Klant'. Lof voor die jongeman!
Ik weet het niet hoor, maar zijn uitzonderingen niet om gemaakt te worden? Nederland zou eens iets coulanter moeten worden en wat minder snel vastgrijpen aan alke zogenaamde regels! Ze zouden er bij T-mobile verdomme voor moeten zorgen dat ALLE klanten op een directe / rechtstreekse manier contact met hen kunnen hebben! En dan niet aankomen met 'ze kan toch mailen?!', hoe lang moet je dan niet wachten op antwoord? Gezonde mensen moeten zich eens verplaatsen in een persoon mét handicap! Nee, dat kunnen ze niet, dus wie is dan eigenlijk de gehandicapte?
Sorry hoor, maar laat er dan één iemand in dit land zijn die opstaat voor de Doven (en andere gehandicapten) en zoveel mogelijk goed regelt! Denk daarbij aan bv ondertiteling van tv programma's....nee, er is geen geld! Rot op! Programma's die 3, 4 keer herhaald worden, daar is dan wel geld voor! Hoezo, Doven worden niet benadeeld?!
[quote=bobbelein schreef op vrijdag 17 feb 2012, 10:44]
Een behoorlijke arrogantie ja, maar dan in positieve zin voor de jongen die mij te woord stond! Hij doet tenminste moeite voor die iemand die zegt 'zus of whatever te zijn van mijn Klant'. Lof voor die jongeman!
Ik weet het niet hoor, maar zijn uitzonderingen niet om gemaakt te worden? --
Als een ander had gebeld en zich had voorgedaan als `hulp` voor je zus en ze hadden informatie verstrekt dan had je moord en brand en schande en privacy geschreeuwt........
Nee, zulke uitzonderingen mogen zonder mogelijkheid tot controle over werkelijke beller en accord klant Niet en Nooit worden gemaakt, door dat soort `uitzonderingen` ontstaan dingen als identiteitsfraude ed
[quote=bobbelein schreef op vrijdag 17 feb 2012, 10:44]
Sorry hoor, maar laat er dan één iemand in dit land zijn die opstaat voor de Doven (en andere gehandicapten) en zoveel mogelijk goed regelt!
Het gooien op gehandicapt vind ik ook beetje zwak, zijn genoeg gehandicapten die weer andere problemen hebben maar de regels en abo voorwaarden gelden gewoon voor iedereen hetzelfde en die moet je even doornemen voor je iets beëindigd of afsluit........
Ik ben zelf doof/zwaar slechthorende, en weet uit ervaring dat het ook bij mij overkomt. Ik heb toen ook klacht gediend bij Hi...dit is ook hetzelfde voorval als bij t-mobile.
Ik heb wel hier begrip voor maar dit is echt zot voor de woorden. Geef mij liever een persoonlijke winkelbediende, die hier beter kan helpen. Maar helaas zeggen ze ook weer dat ik contact moet opnemen via hoofdkantoor en omdat ze mij niet verder kan helpen. Dus heb ik geen woorden voor de winkel en ook niet voor de callcenter. Persoonlijk is beter dan via telefonisch of mail of chat, want dit is vaker misleidend dan persoonlijker. Of niet soms?
Ik hoop dat het snel mogelijk moet opgelost worden voor alle klanten en niet voor alle doven maar ook voor de klanten die ook hetzelfde problemen hebben die liever persoonlijk praat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer