bo
door bobbelein Feb 16, 2012 om 16:26
Computers & telefonie

T-Mobile weigert de klant tegemoet te komen

Mijn zusje is doof en maakt gebruik van een speciale voorziening van Annies, daarmee kunnen doven contact maken met oa 112 & andere doven, middels een mobiele teksttelefoon (te gebruiken via een Blackberry).
Sinds 3 jaar wordt deze dienst van Annies aangeboden icm met een abonnement van T-mobile en een BB. Annies & TM hebben hier afspraken over gemaakt, zodat er goedkoop abonnementen afgesloten kunnen worden. Doven werden dus verplicht door Annies om een BB aan te schaffen en daarbij een abonnement bij TM. De kosten voor de nieuw aan te schaffen BB zijn hoog (omdat er natuurlijk geen belbundel wordt afgesloten. De dove gebruiker krijgt éénmalig een vergoeding van de verzekering), maar behalve aan het vastzitten aan BB, zit de Dove klant ook vast aan TM!

Nu, na 3 jaar, blijkt dat er ook gebruik gemaakt kan worden van andere providers, maar dat de kosten dan hoger zijn, omdat daar geen prijsafspraken mee zijn. Mijn zusje was helemaal blij, EIN-DE-LIJK terug naar Hi en bereid wat meer te betalen.

27 Januari heeft zij een contract afgesloten met een nieuwe BB Torch erbij en daar in de winkel gevraagd wanneer het contract, mét nummerbehoud, in zou gaan. Aangezien volgens de de Hi-verkoper het contract bij TM direct opgezegd kon worden, omdat de contractdatum al in maart 2011 was verlopen, zou dat 10 werkdgn duren. Na 3 jaar, niet vrijwillig, klant geweest te zijn bij TM, kon zij nog wel 10 werkdgn wachten. 9 Januari zou volgens Hi de porteerdtm zijn en kon zij gebruik maken van haar nieuwe BB. Dit bleek niet zo te zijn. Ik heb uit naam van mijn zus, telefonisch contact opgenomen met Hi en de situatie uitgelegd. Er werd mij door een vrouwelijke medewerkster medegedeeld dat er een fout was gemaakt bij Hi, de porteerdatum zou 16 februari zijn. Als tegemoetkoming, zouden zij de aansluitkosten aan mijn zus crediteren. Schappelijk.

Nu 16 februari, is er nog geen nummer overgezet van TM naar Hi. Ik heb dus maar weer contact opgenommen met Hi. Wat blijkt? De fout ligt niet bij Hi, maar bij TM(miscommunicatie bij de Hi- medewerkers zal ik het maar niet over hebben)! TM geeft het nummer namelijk pas per 1 maart a.s. vrij! Direct contact opgenomen met TM. Zij geven in het keuze-menu duidelijk aan dat er geen informatie gegeven kan worden als het geen aansluiting van de beller betreft. Maar ben ik dan gek? Of begrijp ik het verkeerd? Kunnen zij wel mijn dove zus, telefonisch te woord staan? Dan mogen zij mij dat ook leren! Nou goed, ik werd doorverbonden met een jongen aan wie ik mijn verhaal heb gedaan. Hij luisterde rustig en vertelde mij dat hij geen informatie kon geven, omdat ik niet belde over een aansluiting van mijzelf. MAAR,...hij zou toch even gaan informeren, of dat het mogelijk was direct het nummer vrij te geven voor nummerbehoud bij Hi. Na kort in de wacht gestaan te hebben, kwam hij terug aan de telefoon en vertelde dat er niets gedaan kon worden en dat 1 maart, 1 maart bleef. Ik vroeg een leidinggevende te mogen spreken, maar dat was helemaal uittenboze. Hij verzekerde mij dat hij mij begreep, maar dat ik moest begrijpen dat hij al tegen de regels was in gegaan om mij gegevens te verstrekken over een aansluiting die niet van mij was?! En dat een leidinggevende de telefoon al helemaal niet kon. 1 Maart bleef 1 maart en uitzonderingen konden niet gemaakt worden!

Handicappers worden (té) vaak benadeeld! WAT KAN IK DOEN?

3916 17 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 16, 2012 om 16:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

t mobile benaderen met dit verhaal via twitter met een link naar deze pagina erbij.

Ook plaatsen op andere consumenten sites.

BTW bizar dat u niet namens uw dove zus mag spreken. Heeft ze Skype op haar computer? Misschien wil T mobile haar te woord staan via Skype in de hoop dat hij gebarentaal beheerst.

klik op
twitter

bo
door bobbelein - Feb 16, 2012 om 16:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tdehond, dank voor de reactie. Mijn zus heeft idd Skype, maar de vraag,....heeft T-Mobile dat ook? En kan mijn zus dit verhaal duidelijk genoeg overbrengen? Is zij als doof persoon sterk genoeg hiervoor? Uit ervaring weet ik dat er vaak over haar, en vele andere Doven, wordt heengewalst! Maar,...Skype is een goede optie! En ik ga het zeker ook elders plaatsen!

Mochten er nog anderen zijn met ideeen,...ik houd mij aanbevolen :-)

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2012 om 04:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan dan wel contractvrij zijn, maar er geldt altijd nog één maand opzegtermijn. Eind januari opgezegd, betekent dus inderdaad per 1/3 nummerportering.

Met benadelen van handicappers heeft dit niets te maken. TM handelt volgens hun alg. voorwaarden (ook andere providers hanteren 1 maand opzegtermijn).

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2012 om 05:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

5. Duur van de Overeenkomst en beëindiging

5.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een minimale
contractsperiode van 12 of 24 maanden, afhankelijk van het
geselecteerde Aanbod. Na afloop van deze termijn wordt de
Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst
voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze minimale contractsperiode met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd bij
de Klantenservice. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan
de Klant telkens met inachtneming van een opzegtermijn van
één maand opzeggen.

tdehond
door tdehond - Feb 17, 2012 om 08:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=bobbelein schreef op donderdag 16 feb 2012, 16:46]Tdehond, dank voor de reactie. Mijn zus heeft idd Skype, maar de vraag,....heeft T-Mobile dat ook? En kan mijn zus dit verhaal duidelijk genoeg overbrengen? Is zij als doof persoon sterk genoeg hiervoor? Uit ervaring weet ik dat er vaak over haar, en vele andere Doven, wordt heengewalst! Maar,...Skype is een goede optie! En ik ga het zeker ook elders plaatsen!

Mochten er nog anderen zijn met ideeen,...ik houd mij aanbevolen :-)

Het lijkt mij een leuke vraag voor t-mobile of ze Skype op de computer hebben staan.
U klinkt als behoorlijk assertief.
Vraag op twitter of contact via Skype mogelijk is omdat uw dove zus graag via camerabeelden persoonlijk met T-M zou willen communiceren. U kunt dan als doventolk optreden mocht de call centrum medewerker uw zus niet begrijpen.

Dat lijkt mij een leuke methode om de in dit geval arrogantie van het callcentrum van tm aan te pakken. Ik zou me doodschamen als ik me zo gedroeg als een familid van iemand die doof is mij zou bellen.

stacey
door stacey - Feb 17, 2012 om 10:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 17 feb 2012, 08:43]
--BTW bizar dat u niet namens uw dove zus mag spreken--
Dat lijkt mij een leuke methode om de in dit geval arrogantie van het callcentrum van tm aan te pakken. Ik zou me doodschamen als ik me zo gedroeg als een familid van iemand die doof is mij zou bellen.

Arrogantie ?
Ik zou ze persoonlijk ontslaan voor verstrekken van informatie aan een persoon die aan de telefoon ZEGT een zus of whatever te zijn van mijn Klant...........
Kan iedereen wel zeggen en het kan dus iedereen zijn die dan wat kan uitvreten op die manier als ze hierin meegaan.......

bo
door bobbelein - Feb 17, 2012 om 10:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Arrogantie ?
Ik zou ze persoonlijk ontslaan voor verstrekken van informatie aan een persoon die aan de telefoon ZEGT een zus of whatever te zijn van mijn Klant...........
Kan iedereen wel zeggen en het kan dus iedereen zijn die dan wat kan uitvreten op die manier als ze hierin meegaan.......

Een behoorlijke arrogantie ja, maar dan in positieve zin voor de jongen die mij te woord stond! Hij doet tenminste moeite voor die iemand die zegt 'zus of whatever te zijn van mijn Klant'. Lof voor die jongeman!
Ik weet het niet hoor, maar zijn uitzonderingen niet om gemaakt te worden? Nederland zou eens iets coulanter moeten worden en wat minder snel vastgrijpen aan alke zogenaamde regels! Ze zouden er bij T-mobile verdomme voor moeten zorgen dat ALLE klanten op een directe / rechtstreekse manier contact met hen kunnen hebben! En dan niet aankomen met 'ze kan toch mailen?!', hoe lang moet je dan niet wachten op antwoord? Gezonde mensen moeten zich eens verplaatsen in een persoon mét handicap! Nee, dat kunnen ze niet, dus wie is dan eigenlijk de gehandicapte?

Sorry hoor, maar laat er dan één iemand in dit land zijn die opstaat voor de Doven (en andere gehandicapten) en zoveel mogelijk goed regelt! Denk daarbij aan bv ondertiteling van tv programma's....nee, er is geen geld! Rot op! Programma's die 3, 4 keer herhaald worden, daar is dan wel geld voor! Hoezo, Doven worden niet benadeeld?!

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2012 om 10:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op welke grond zou een uitzondering gemaakt moeten worden?

stacey
door stacey - Feb 17, 2012 om 10:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bobbelein schreef op vrijdag 17 feb 2012, 10:44]
Een behoorlijke arrogantie ja, maar dan in positieve zin voor de jongen die mij te woord stond! Hij doet tenminste moeite voor die iemand die zegt 'zus of whatever te zijn van mijn Klant'. Lof voor die jongeman!
Ik weet het niet hoor, maar zijn uitzonderingen niet om gemaakt te worden? --

Als een ander had gebeld en zich had voorgedaan als `hulp` voor je zus en ze hadden informatie verstrekt dan had je moord en brand en schande en privacy geschreeuwt........

Nee, zulke uitzonderingen mogen zonder mogelijkheid tot controle over werkelijke beller en accord klant Niet en Nooit worden gemaakt, door dat soort `uitzonderingen` ontstaan dingen als identiteitsfraude ed

[quote=bobbelein schreef op vrijdag 17 feb 2012, 10:44]
Sorry hoor, maar laat er dan één iemand in dit land zijn die opstaat voor de Doven (en andere gehandicapten) en zoveel mogelijk goed regelt!

Het gooien op gehandicapt vind ik ook beetje zwak, zijn genoeg gehandicapten die weer andere problemen hebben maar de regels en abo voorwaarden gelden gewoon voor iedereen hetzelfde en die moet je even doornemen voor je iets beëindigd of afsluit........

sallypoes
door sallypoes - Feb 17, 2012 om 13:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben zelf doof/zwaar slechthorende, en weet uit ervaring dat het ook bij mij overkomt. Ik heb toen ook klacht gediend bij Hi...dit is ook hetzelfde voorval als bij t-mobile.

Ik heb wel hier begrip voor maar dit is echt zot voor de woorden. Geef mij liever een persoonlijke winkelbediende, die hier beter kan helpen. Maar helaas zeggen ze ook weer dat ik contact moet opnemen via hoofdkantoor en omdat ze mij niet verder kan helpen. Dus heb ik geen woorden voor de winkel en ook niet voor de callcenter. Persoonlijk is beter dan via telefonisch of mail of chat, want dit is vaker misleidend dan persoonlijker. Of niet soms?

Ik hoop dat het snel mogelijk moet opgelost worden voor alle klanten en niet voor alle doven maar ook voor de klanten die ook hetzelfde problemen hebben die liever persoonlijk praat.

tdehond
door tdehond - Feb 17, 2012 om 14:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Op grond van het feit dat de klant D O O F is.

Ik neem aan dat gevraagd is naar klantnummer en mobiel telefoonnummer en geboortedatum klant!

Daar wordt als ik bel ook naar gevraagd als ik telefonisch iets wil regelen.
< duh>

=carola.83 schreef op vrijdag 17 feb 2012, 10:47: Op welke grond zou een uitzondering gemaakt moeten worden?

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Feb 17, 2012 om 18:50
95 Antwoorden / 0 Vragen

@bobbelein
Ik begrijp uit jouw bericht dat er onduidelijkheid is ontstaan over de datum waarop je zus weg mag bij T-Mobile, mijn excuses daarvoor. Wanneer het contract niet is opgezegd geldt standaard de opzegtermijn van één maand.

Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum via haar My T-Mobile account kunnen wij bij haar gegevens en het exact voor jullie nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan het My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot de gegevens en kunnen jullie daardoor van de juiste informatie voorzien.

Cindy
T-Mobile Webcare

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2012 om 19:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 17 feb 2012, 14:17]Op grond van het feit dat de klant D O O F is.

Ja, dat heb ik gelezen. Dus voor iedereen met een handicap zou een uitzondering moeten worden gemaakt bij opzeggen van contracten?

tdehond
door tdehond - Feb 18, 2012 om 09:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 17 feb 2012, 19:11][quote=tdehond schreef op vrijdag 17 feb 2012, 14:17]Op grond van het feit dat de klant D O O F is.

Ja, dat heb ik gelezen. Dus voor iedereen met een handicap zou een uitzondering moeten worden gemaakt bij opzeggen van contracten?

Ja, in dit geval wel. Deze klant was gedwongen bij tm klant te zijn om gebruik te maken van een voorziening voor haar handicap. Dat is een ander verhaal dan als je met je pijne pootjes of andere kwaal klant bent van tm en van provider wilt veranderen.

Enig begrip voor de handicap en de gevolgen zou een provider kunnen bewegen om mee te werken aan goede oplossing voor gedupeerde.

Maar ja, medeleven met de gehandicapte schijnt erg moeilijk te zijn, zoals ik ook op deze site regelmatig moet vast stellen.
Jammer.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 18, 2012 om 18:52
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=T-MobileWebcare schreef op vrijdag 17 feb 2012, 18:50]@bobbelein
Ik begrijp uit jouw bericht dat er onduidelijkheid is ontstaan over de datum waarop je zus weg mag bij T-Mobile, mijn excuses daarvoor. Wanneer het contract niet is opgezegd geldt standaard de opzegtermijn van één maand.

Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum via haar My T-Mobile account kunnen wij bij haar gegevens en het exact voor jullie nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan het My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot de gegevens en kunnen jullie daardoor van de juiste informatie voorzien.

Cindy
T-Mobile Webcare

Beste Cindy van T-Mobilecare,,

u vindt het vervelend voor Bobbelein en bied u uw excuses aan. Bobbelein heeft verschillende pogingen gedaan maar datwerd afgewimpeld. Misschien is het dan juist goed dat u nu wat moeite doet om Bobbelein te benaderen.
u kunt contact opnemen het de redactie van Kassa met de vraag dat u graag in contact wilt komen met Bobbelein om het voor haar en haar dove zusje op zeer korte termijn netjes op te lossen.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg, is T-Mobel een geschikte organistatie voor doven en slechthorenden of kunnen zij beter naar een andere concurent.

Bobbelein en je zusje,succes en laat ajb van je horen.

M.vr.gr.,
Ineke L
docent NmG, bekend met NGT en 4HG

pv
door pvdmolen - Feb 20, 2012 om 15:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik als slechthorende heb te maken gekregen met het zeer onvriendelijk optreden van T mobiel. ik ben direct gaan klagen toen bleek dat mijn telefoon (aangeschaft vanwege tekstbellen) bij ons vaak niet verder kwam dan sos contact. het bleek dat T mobil een slechte dekking heeft in wat zij buiten gebieden noemen. ik heb mijn klacht op hun forum gezet, deze werd verwijderd en na een dag kreeg ik het bericht via het forum dat ik mijn abonnnemnt kon beeindigen. maar toen wilde ze ineens de telefoon, die van mij is, die ik betaald had terug. ook het transporteren van het nummer naar de nieuwe aanbieder ging alles behalve vlot uiteindelijk heb ik gedreigd met de opta en de geschillencommissie en toen was het wel binnen enkele dagen geregeld. ik heb nu met kpn eigenlijk overal waar ik ben geweest een 3 g ontvangst

tdehond
door tdehond - Feb 20, 2012 om 16:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

3G is inderdaad een bekend probleem bij t-m

Mooi dat u uiteindelijk naar een andere provider kon.

=pietervdmolen schreef op maandag 20 feb 2012, 15:47: ook ik als slechthorende heb te maken gekregen met het zeer onvriendelijk optreden van T mobiel. ik ben direct gaan klagen toen bleek dat mijn telefoon (aangeschaft vanwege tekstbellen) bij ons vaak niet verder kwam dan sos contact. het bleek dat T mobil een slechte dekking heeft in wat zij buiten gebieden noemen. ik heb mijn klacht op hun forum gezet, deze werd verwijderd en na een dag kreeg ik het bericht via het forum dat ik mijn abonnnemnt kon beeindigen. maar toen wilde ze ineens de telefoon, die van mij is, die ik betaald had terug. ook het transporteren van het nummer naar de nieuwe aanbieder ging alles behalve vlot uiteindelijk heb ik gedreigd met de opta en de geschillencommissie en toen was het wel binnen enkele dagen geregeld. ik heb nu met kpn eigenlijk overal waar ik ben geweest een 3 g ontvangst