Do
door DoodleBudgie Aug 6, 2019 om 19:56
Computers & telefonie

Tablet4u.nl komt garantie niet na

Ik heb 3 jaar geleden een wacom cintiq companion bij tablet4u.nl gekocht.
Heeft het ongeveer een jaar goed gedaan, daarna begon de stroom af en toe er af te gaan als hij aan de oplader was, nog niet een enorm probleem.
Na iets minder dan 3 jaar gaat de stroom er zo vaak af dat de tablet bijna niet meer aan blijft.
Op hun website staat dat tablet met schrem bij hun 3 jaar garantie hebben, en daar viel het dus nog net binnen.
We hebben contact opgenomen met tablet4u met het probleem. Die claimde gelijk dat dit specifieke model maar twee jaar garantie had en niet drie.
Na een tijd zeuren namen ze toch het probleem op hen.

Ik ben nu een half jaar verder en wacht nog steeds op een oplossing. Ze zouden hem eerst naar Wacom sturen voor reparatie, dat ging uiteindelijk niets worden volgens hen. Daarna zouden ze een vervangend product regelen, maar daar kwam ook niets uit. En nu willen ze hem weer naar Wacom sturen, maar ze laten niets horen en het duurt heel lang.
Ik ben sinds december nu al bezig met hun 'oplossingen' en het liefst wil nu eigenlijk gewoon me geld terug of in ieder geval een deel.

Welke rechten heb ik en wat kan ik doen om iets voor elkaar te krijgen bij tablet4u?

4932 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2019 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ze zijn aangesloten bij ICT waarborg, dus misschien daar maar eens contact mee opnemen.

U had dat ding natuurlijk bij de eerste problemen al moeten inleveren voor reparatie.

marita5
door marita5 Aug 6, 2019 om 20:39
11553 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 ,  Vermelden in de voorwaarden dat ze bij ICT waarborg zijn aangesloten , klik ik dan op de link krijg ik pagina niet gevonden,  klik ik op het logo en zoek bij ICT waarborg naar deelnemer tablet4u.nl zijn ze ook niet te vinden ..

tijger1
door tijger1 Aug 6, 2019 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

Kan best zijn hoor. Moet de Ts zelf maar doen.  Maar twee jaar tobben en dan nig net indienen ivm garantie is ook niet slim.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 7, 2019 om 08:42
16888 Antwoorden / 202 Vragen
2

U had u met betrekking tot uw probleem al in december dienen te richten tot de verkoper! Die is verantwoordelijk voor het leveren van een goed product en oplossingen te bieden als er een onverwachtprobleem is.
Uw rechten waar u naar vraagt: zie de verwijzingen naar de geldende wetgeving (consumentenbeschermingswetgeving):

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel ook

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

  Een verwijzing naar ICT-Waarborg  https://ictwaarborg.4als.nl/


Do
door DoodleBudgie Aug 7, 2019 om 13:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb sinds december contact met de verkoper, maar die veranderd steeds zijn antwoord en ik kom niet verder met ze.

Bedankt voor de links, ik ga ze doorlezen!

Topantwoord

panter22
door panter22 - Aug 7, 2019 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen
10

Als je bij Coolblue ziet en Bol, dan is deze tablet nr. 2 al niet meer leverbaar. Kun je niet de nieuwste met een fikse korting krijgen van tabet4u?

Do
door DoodleBudgie Aug 7, 2019 om 13:53
Antwoorden / 1 Vragen

Tablet4u verkoopt deze en nieuwere modellen niet meer. Het vervangende product kregen we bij hen ook niet voor elkaar.

panter22
door panter22 Aug 8, 2019 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je intussen de ICT waarborg al gevonden?
Zo niet:
https://www.ictwaarborg.nl/contact/bemiddeling

marita5
door marita5 Aug 8, 2019 om 08:51
11553 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Heb je intussen de ICT waarborg al gevonden? Heeft geen enkele zin , Tablet4u is daar niet bij aangesloten .

panter22
door panter22 Aug 8, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Och, wat stom. Niet naar gekeken,

marita5
door marita5 Aug 8, 2019 om 08:58
11553 Antwoorden / 15 Vragen

Kan gebeuren , u bent niet de enige , dit overkomt mij ook .

marita5
door marita5 - Aug 8, 2019 om 08:56
11553 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Doodlebudgie , 

Neem eens contact op met Consuwijzer , of Juridisch Loket in uw gemeente .

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer 

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

ekiem
ekiem - Jun 14, 2024 om 21:25
Vakantie & reizen

Annuleren vacantie

Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler ... Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer