Ja
door Janitavfh Jun 30, 2021 om 08:48
Computers & telefonie

Tariefsverhoging XS4ALL

Ik heb sinds kort (nog geen maand) een XS4ALL abonnement. Pas afgesloten n.a.v. vergelijken.nl waar ze met dat ik wilde 1 van de goedkoopste waren. Nu krijg ik nu al een brief dat ze 1,50 per maand duurder worden.
Kan zelf niet terug vinden dat er vanuit de regering verhogingen zijn. In de brief staat dat ik ook kan opzeggen.
Eigenlijk vind ik dat gezien de korte termijn ik gewoon het abonnement moet kunnen houden voor de afgesproken prijs.
Zijn daar regels voor?

4690 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 30, 2021 om 09:01
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Elk jaar rond juni worden alle internet abonnementen verhoogd.

https://www.telecombinatie.nl/nieuws/let-op-prijsverhogingen-internet-en-tv-2021

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2021 om 09:09
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reacties met aanvulling dat ik aanneem dat in uw overeenkomst die heeft aangegaan ook een voorwaarde staat m.b.t. het periodiek mogen verhogen. U kunt overwegen om over te stappen maar indien er inderdaad een dergelijke clausule in de door u aangegane overeenkomst staat dient u rekening te houden met de opzeggingsvoorwaarden. Er is dan geen sprake van eenzijdige wijziging en kunt u niet meteen overstappen.

gerbera
door gerbera Jun 30, 2021 om 10:09
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Binnen 1 minuut gevonden;

Artikel 4
Wijzigingen 4.1 XS4ALL heeft het recht deze Voorwaarden, de Overeenkomst, de (technische eigenschappen van de) Dienst en/of de tarieven van tijd tot tijd aan te passen. Die wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten

Donuts
door Donuts - Jun 30, 2021 om 09:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kan zelf niet terug vinden dat er vanuit de regering verhogingen zijn.

De regering heeft hier niets mee te maken.

De prijsstijging staat al enige tijd op hun site, kan zijn dat dit kort nadat je je abonnement hebt afgesloten is gebeurd: Per 1 juli 2021 passen wij onze internettarieven aan. Kijk voor meer informatie hier. https://www.xs4all.nl/pakketten/internet-en-tv/

Kortom, het mag en jij mag het abonnement kosteloos opzeggen.

gerbera
door gerbera - Jun 30, 2021 om 10:11
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon even de algemene voorwaarden lezen.

Wijzigingen,
Artikel 4
 4.1 XS4ALL heeft het recht deze Voorwaarden, de Overeenkomst, de (technische eigenschappen van de) Dienst en/of de tarieven van tijd tot tijd aan te passen. Die wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2021 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees ook dit eens.

https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/prijsverhogingen-van-abonnementen

Die prijsverhoging moet in ieder geval minstens één maand van te voren aangekondigd zijn. Dus per 1 juli verhogen mag niet, hooguit per 1 augustus.

rj
door rjw - Jun 30, 2021 om 20:57
3266 Antwoorden / 5 Vragen

De regel is dat je het contract mag opzeggen. Prima lijkt me.

mo
door mof - Jul 2, 2021 om 12:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ze mogen 1 maal per jaarde prijsverhogen. Om inflatie, tussen de 1.5 en 3% vaak, te corrigeren.
de regering bemoeit zich verder niet met de prijs.

edgarelsen
door edgarelsen - Jul 2, 2021 om 14:34
32 Antwoorden / 16 Vragen

Zal toch wel in de voorwaarden gestaan hebben

marijke77
door marijke77 - Jul 3, 2021 om 14:23
158 Antwoorden / 3 Vragen

moet je gewoon bij KPN zijn
XS4all is de naam waarop KPN nog effe voort borduurd,
Ik denk dat ze alleen klanten wilden trekken met de goede naam van XS4all

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 3, 2021 om 16:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vergelijken. NL heeft  op basis van de prijs deze genoemd.

Toen waren ze goedkoopste.

Alleen met welkomst korting voor 2 of 3 jaren vaste lagere prijs ontloop je de  jaarlijkse  op 1 Juli verhoging wel.
Toch verkeerde gekozen en geen vaste prijs  en contract voor  2 of 3 jaren vast.
Vorig jaar mei 2020  de prijs voor 3 jaren vastgezet en  in  2023 mag ik opzeggen en verder zoeken!

mahadma
door mahadma - Jul 3, 2021 om 17:30
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Elke provider heeft jaarlijks een klein percentage verhoging, iets van infalatie. Staat in de voorwaarden.