ja
door janenan Apr 4, 2008 om 16:08
Computers & telefonie

Te vaak opladen

Begin maart bij Norrod een Nokia 1600 gekocht. Ondanks langdurig opladen in het begin moet het toestel om de 2 dagen aan de stroom. Dit aan Norrod doorgegeven. Daar heeft men het toestel een kleine week gehad en men zei dat het toestel na 5 dagen nog niet uitgegaan was. Dus toestel weer meegenomen, simkaart er weer in en vervolgens moest het toestel weer om de 2 dagen aan de sroom. Op 29/3 Nokia hierover bericht, maar nog geen antwoord gekregen. Wie heeft raad?

415 4 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 4, 2008 om 16:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag jan of an,

Hoe lang houdt de accu het vol als de 1600 alleen maar stand-by staat en steeds op dezelfde plek ligt?
Zo kan het bij Norrod getest zijn. Dit is niet reëel, tenzij in de specificaties staat dat het apparaat een stand-by tijd heeft van 120 tot 150 uur! Tegenwoordig is dit gauw 400 uur.

Als je er mee gaat spelen, kijken of je gebeld bent of bellen, wordt de accu zwaarder belast dan stand-by. Als je je verplaatst met de 1600 bij je en in de stand-by stand, gaat deze toch steeds even zenden om zich te melden op een ander punt in het net en afhankelijk van de sterkte van het inkomende signaal bij zwakke ontvangst wordt de zender  van de 1600 sterker en bij sterke ontvangst wordt de zender zwakker. Met sterkere zender is de accu eerder leeg.

Test zelf of Norrod gelijk kan hebben. Leg de 1600 5 of meer dagen thuis op een plek met goede ontvangst en laat hem daar. Reken dan uit of de 5 dagen of meer klopt met de opgave van Nokia voor de uren stand-by tijd. 5 dagen is 120 uur.
Zo niet: terug naar Norrod, klagen en zeggen dat dit toestel niet aan de verwachtingen voldoet. Daar heb je recht op!

Succes.

Hardware ERror MAN.

soepkiep
door soepkiep - Apr 4, 2008 om 17:08
529 Antwoorden / 75 Vragen

mijn mobiel moet om de 2 a 3 dagen opgeladen worden. maar heb hem wel 24 uur per dag aan staan. ik dacht wel dat dit normaal was

johanpc
door johanpc - Apr 4, 2008 om 17:19
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn nokia 6103 op standby laad ik een maal per 14 dagen op als er mee gebeld is 1 maal per 10 dagen.

Het toestel gaat 1 maal per maand  ongeveer 15 min uit op advies van de verkoper.

grindweg
door grindweg - Apr 4, 2008 om 18:35
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als de instellingen goed zijn dus scherm uit na een bepaalde tijd bv dan kijken wat er in de boekjes staat en gewoon zelf uit testen maar de temperatuur van de omgeving koud of warm kan een bron zijn die dat erg beinvloed. dus tijdens proberen niets gebruiken en alleen op stby.