yz
door yz Mar 31, 2010 om 13:23
Computers & telefonie

Tele2 Compleet Lite word opgeheven door tele2 !

Een brief gekregen van Tele2 met hierin dat mijn abbonement voor tele2 compleet lite opgeheven gaat worden.
ze kunnen me geen alternatief abbonement aanbieden door wijzigingen in het netwerk, ze leveren geen breedbanddiensten meer in mijn postcodegebied.
dus binnen 3 maanden moet ik een andere internetprovider zoeken want dan zetten ze automatisch mijn abbonement stop en heb ik geen internet en telefoon meer ... !
Mogen zij zomaar onder hun verplichtingen uitkomen en de stekker eruit trekken ??

2649 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens artikel 20.4e en f. v.d. A.V. wel.
Zie Hier

Ik ga daarbij vanuit dat u schriftelijk een bevestgiging kosteloze beëindiging per datum toegezonden krijgt van Tele2

Met excuses voor het ongemak wat door Tele2 veroorzaakt wordt. :(

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

yz

Kijk even in de algemene voorwaarden van de overeenkomst. Tele2 zal zich ongetwijfeld hebben ingedekt en van een zogenoemde "sterfhuiskonstruktie" kan hier natuurlijk geen sprake zijn.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reactie's, het zou inderdaad toegestaan zijn volgens 20.4 (algemeene voorwaarden) wat tdehond ook aangeeft.
Dus ben denk ik toch genoodzaakt om een andere provider op te zoeken ben ik bang.....
Jullie enig idee of ik dan mijn e'mail adressen kan behouden ?

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

yz schreef op woensdag 31 mrt 2010, 14:59: Bedankt voor jullie reactie's, het zou inderdaad toegestaan zijn volgens 20.4 (algemeene voorwaarden) wat tdehond ook aangeeft.
Dus ben denk ik toch genoodzaakt om een andere provider op te zoeken ben ik bang.....
Jullie enig idee of ik dan mijn e'mail adressen kan behouden ?

Niet als deze na @ tele2 o.i.d. hebben.
Wel uw webmail adressen van b.v. hotmail of g mail.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip
Houdt uw afrekeningen in de gaten dat tijdig de automatische incasso's stop gezet worden door tele2 en niet een maand teveel abonnementskosten geïncasseerd worden.
Ik adviseer de automatische incasso per einddatum in te trekken. Als u dit via de site doet dan een afdruk hiervan maken voor uw dossier, zodat u later kunt aantonen dat u uw toestemming heeft ingetrokken.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me nogal vreemd dat een bedrijf als Tele2 zou stoppen met het aanbieden van breedbanddiensten in een bepaald postcodegebied. Niets is onmogelijk, maar ik zou de vraag eens voorleggen aan Tele2 Webcare op http://tele2.gebruikers.eu.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmidaag.
Jammer voor je dat Tele2 de breedband opzegt.

Maar er is hoop,er zijn genoeg andere aanbieders,dus keus genoeg.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yz,

Ik ben Danielle van Tele2 en help klanten om online vragen te beantwoorden en klachten op te lossen. Graag zou ik je vraag over het Lite product willen beantwoorden. Zou jij alsjeblieft je postcode en huisnummer of klantnummer naar mij toe willen sturen per e-mail? Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
Ja dat is natuurlijk vervelend als je op zoek moet naar een andere aanbieder.
Wel weet ik dat Tele2 je email adres minimaal 1 jaar op de server laat staan...misschien zelfs langer. Je kan dus altijd je email daar nog ophalen of je inlog gevens bij je nieuwe acount zetten.
Gmail kan je overal ophalen, dus dat is geen enkel probleem....soms makkelijk als je met vakantie gaar om gegevens daar op te zetten...als je iets niet weet kijk je daar ff op....

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik zou als ik jou was je gevens even mailen naar Danielle van Tele2
Ze is inderdaad van tele2 volgens mij omdat haar Email adres eindigt op:
@tele2.com

Wie weet wat zij voor je kan betekenen.

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

o ik heb ook een brief van hun gehad en ik krijg een nieuw kastje met draadloos internet een deze dagen...raar dat ze in een deel van nederland dan geen verbinding meer kunnen maken.....

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 08:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels via de mail mijn gegevens doorgestuurd naar Danielle, ze komt er zo spoedig mogelijk op terug ... ben benieuwd !
hou jullie op de hoogte

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yz,

Je vraag over het lite pakker heb ik uitgezocht. Het klopt dat deze pakketten zullen verdwijnen. Dit zijn pakketten uit de begintijd van Tele2 en veel klanten zullen overgezet worden naar een 20MB pakket. Er zijn een aantal klanten, zoals jij, aan wie wij helaas geen alternatief kunnen leveren. Helaas moet je dan op zoek naar een andere aanbieder.

Op je vraag of Tele2 dit zomaar kan doen kan ik aangeven dat dit kan omdat we het ruim van te voren melden en je drie maanden de tijd hebt om een andere provider te vinden. Helaas zal jouw pakket 'Lite' verdwijnen en kan ik je geen andere oplossing bieden, dan je aan te raden op zoek te gaan naar een andere aanbieder. Er is een speciaal (gratis) telefoonnummer voor onze huidige lite klanten: 0800-0234766, bereikbaar 09.00 - 19.00 uur. Je kunt dit bellen indien je hier nog meer vragen over hebt.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, het is heel erg waar.
Sinds afgelopen woensdag is onze telefoonverbinding afgesloten! U kunt begrijpen dat wij NOT AMUSED zijn!

Een aantal weken geleden hebben we telefoon gehad van Tele2 dat Compleet lite zou vervallen. Aangezien ik niet aan verkoop via telefoon doe, vroeg ik de dame of ze informatie wilde opsturen. Er werd gezegd dat we een brief zouden ontvangen met informatie.

Deze brief hebben wij nooit ontvangen.
En nu zitten wij zonder telefoon!!! Direct gebeld met Tele2, vele helpdesks gehoord, de ene kon ons niet eens meer vinden in het systeem, uiteindelijk een andere dame van ADSL1 wel gelukkig.
Maar ons contract is door Tele2 eenzijdig opgezegd en er is geen vervolg aan gekoppeld.

Nu hebben wij OPNIEUW!! een contract moeten afsluiten met de hoop ons oude telefoonnummer dat wij reeds 18 jaar hebben, kunnen behouden.

Ik ben ZWAAR TELEURGESTELD in deze handelswijze, Tele2!
Hoe kunnen jullie uitgaan van de kwaliteiten van een postbezorgingsdienst en niet verifieren of post wel is aangekomen? Bij geen bericht: dan bel je mensen toch na wat ze willen?!?!?
Geen telefoon, dat is toch van de gekke??? Als je als provider geen reactie hoort, dan ga je dat toch verifieren???????

1) Nu zitten wij een maand zonder telefoon.
2) We moeten afwachten of we ons oude nummer ooit terugkrijgen.
3) Moeten we mobiel bellen (= veel hogere kosten!!!)
4) We zijn voor een grote groep mensen onbereikbaar. Wij zijn niet zo van de mobiele generatie en onze mobiele nummers zijn bij vele kennisen en vrienden niet bekend!!!
5) Is het abonnement met vergelijkbare eigenschappen E 10,- per maand duurder (gratis onbeperkt naar vaste nummers. Dat de internesnelheid van 3 Mb naar maximaal 20Mb is gegaan, boeit mij niet. 3Mb was meer dan genoeg!

Kortom: Ik ben zwaar, zeer zwaar teleurgesteld over deze zeer ondoordachte en eenzijdige handelswijze van Tele2. Een hele grote FAIL!!

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@henrikroeze:

Als een bedrijf mij zoiets flikte sloot ik echt geen nieuw contract meer met ze af. Tijd om over te stappen zou ik zeggen....
Heb in het verleden ook wel eens meegemaakt dat een bepaalde abonnementsvorm verdween, maar dan werd je 'standaard' naar een andere abonnementsvorm overgezet als je niet reageerde op mailtjes waarin alternatieven werden aangeboden. 'Zomaar' afsluiten is echt van de zotte.

Freya

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Freya,

Nou, dat was ook mijn eerste reactie. Maar ik gun Tele2 toch even de tijd om het op te lossen...

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mensen die twijfelen: het gaat om dit pakket: Compleet Lite Het is nota bene via Google nog steeds te vinden...!

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

henrikroeze schreef op zaterdag 23 apr 2011, 10:43: Voor mensen die twijfelen: het gaat om dit pakket: Compleet Lite Het is nota bene via Google nog steeds te vinden...!

Maar bestellen is niet meer mogelijk, probeer maar eens door te klikken.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

henrikroeze schreef op zaterdag 23 apr 2011, 10:43: Voor mensen die twijfelen: het gaat om dit pakket: Compleet Lite Het is nota bene via Google nog steeds te vinden...!

Dat het via google nog te vinden is, is niet zo vreemd hoor. Langs de 'normale' weg via de Tele2 website kom je er niet meer en is het ook niet meer te bestellen. Webdesigners denken vaak dat als je er langs de normale weg niet meer kunt komen, het dus ook niet nodig is om die oude meuk op te ruimen. Ze vergeten alleen dat google (en andere zoekmachines) nog heel veel van dergelijke verwijzingen naar gewijzigde websites nog in hun database hebben zitten en dat je er via een omweg nog steeds bij kunt komen. Het geeft maar weer eens aan hoe laks webdesigners soms zijn....

Freya

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

henrikroeze schreef op zaterdag 23 apr 2011, 10:43: Voor mensen die twijfelen: het gaat om dit pakket: Compleet Lite Het is nota bene via Google nog steeds te vinden...!

maar als u op "bestellen" drukt wordt aangegeven dat dit niet meer beschikbaar is.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed om dit te lezen, geeft voor mij wel voldoende reden om nooit met tele2 in zee te gaan. Gebied onrendabel, dan sluiten we toch gewoon iedereen af? Ze zouden dat wel mogen vermelden als je wat bij ze aanvraagt. Iets in de strekking van: Let op, als we in uw postcode gebied niet voldoende winst maken dan stoppen we met het leveren van de dienst.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

henrikroeze schreef op zaterdag 23 apr 2011, 10:19: Een aantal weken geleden hebben we telefoon gehad van Tele2 dat Compleet lite zou vervallen. Aangezien ik niet aan verkoop via telefoon doe, vroeg ik de dame ...

Heel vervelend en onhandig dat dit gebeurt, maar ... zoals ik het lees moet je ook wel een klein beetje boos zijn op jezelf. Het bedrijf stopt met leveren op jouw locatie; jammer maar niks aan te doen. Dan moet je natuurlijk wél gebruik maken van hetgeen ze je evt. wel kunnen aanbieden óf zelf tijdig actie ondernemen om je zaken elders onder te brengen. "Stuur maar informatie per post" vind ik zelf wel een tikje aan de passieve kant als ik het zeggen mag.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus schreef op zaterdag 23 apr 2011, 11:53: Heel vervelend en onhandig dat dit gebeurt, maar ... zoals ik het lees moet je ook wel een klein beetje boos zijn op jezelf. Het bedrijf stopt met leveren op jouw locatie; jammer maar niks aan te doen. Dan moet je natuurlijk wél gebruik maken van hetgeen ze je evt. wel kunnen aanbieden óf zelf tijdig actie ondernemen om je zaken elders onder te brengen. "Stuur maar informatie per post" vind ik zelf wel een tikje aan de passieve kant als ik het zeggen mag.

Dat mag je uiteraard vinden. Sterker nog, de dame vertelde dat dat uiteraard de bedoeling was en er sowieso informatie per post gestuurd zou worden.

Het was zo'n vreemd telefoontje dat ik echt dacht dat het een grap/oplichting was, mede van de datum van 1 april EN er was toentertijd nergens informatie bij Tele2 op hun site te vinden. Geloof mij, ik heb hier heus uitgebreid naar gezocht!

Vandaar dat ik er verder geen aandacht meer aan besteed heb en dus heb gewacht op die informatie per post.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent op 1 april gebeld, de mededeling is dat ze na 3 maanden je abonnement zullen stop zetten en een week of drie na dat telefoontje ben je al afgesloten?

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

henrikroeze schreef op zaterdag 23 apr 2011, 10:43: Voor mensen die twijfelen: het gaat om dit pakket: Compleet Lite Het is nota bene via Google nog steeds te vinden...!

Ja, dus? Google geeft alleen maar aan wat ze in hun databases hebben staan. Bij Google kan je niks kopen...

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

yz schreef op woensdag 31 mrt 2010, 13:23: Een brief gekregen van Tele2 met hierin dat mijn abbonement voor tele2 compleet lite opgeheven gaat worden.
ze kunnen me geen alternatief abbonement aanbieden door wijzigingen in het netwerk, ze leveren geen breedbanddiensten meer in mijn postcodegebied.
dus binnen 3 maanden moet ik een andere internetprovider zoeken want dan zetten ze automatisch mijn abbonement stop en heb ik geen internet en telefoon meer ... !
Mogen zij zomaar onder hun verplichtingen uitkomen en de stekker eruit trekken ??

Waarom zouden ze dit niet mogen doen? Als een product niet meer winstgevend is moet je daar mee stoppen als bedrijf (dat gebeurt bij jou op het werk ongetwijfeld ook). En als ze geen passend vervangend product kunnen aanbieden, kan je als klant opstappen en ergens anders een ander product aanschaffen. Ze zouden pas een probleem hebben als ze de klanten in dit geval ongevraagd een duurder of niet vergelijkbaar product zouden geven.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw

Het al dan niet winstgevend zijn, kan de reden zijn om de stekker eruit te trekken. Blijft staan dat dit wel fatsoenlijk gecommuniceerd moet worden en ik krijg niet de indruk dat dat hier niet het geval is.

Read.

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb ondervonden dat het Compleet Lite pakket beeindigd is. Ze maken het bij mij ontzettend bont. Ik merkte pas dat het het pakket beeindigd is, nadat mijn telefoonaansluiting afgesloten is. Navraag bij Tele2 leerde me dat het pakket beeindigd werd en dat een week later mijn internet ook kwam te vervallen. Ik heb nooit enige informatie ontvangen over het beeindigen van het pakket en mogelijke alternatieven en heb dit ook voorgelegd. Het enige wat ze me konden vertellen: zoek een andere provider. Wat me heel erg gestoord heeft is, is juist deze laatste opmerking. Ik had dus 1 week de tijd om iets anders zien te vinden en rara dat lukt niet in telefoon/internetland. Uitstel van het afsluiten was ook geen optie. Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken. Tot mijn verbazing bleek dat in mijn postcodegebied het gewoon mogelijk was een internet en bellen abonnement afgesloten kon worden. Ik heb meteen maar (mobiel) gebeld en na heel lang (meer dan een uur) allerlei procedures doorlopen te hebben, bleek er een technische storing op te treden waardoor ze mijn aanvraag niet konden afronden. Vervolgens afgesproken dat ze me de volgende dag rond 11.00 uur zouden terugbellen. Ze moeten nu nog terugbellen. Vervolgens 's middags maar zelf contact opgenomen en eindelijk na een half uur mobiel gebeld te hebben was de aanmelding een feit. Ik kreeg zelfs een bevestiging via SMS. Het duurder echter nog 4 weken voordat ik weer aangesloten kon worden. Vervolgens maar een aangetekende brief verstuurd en Tele2 aansprakelijkgesteld voor de schade. Ik had inmiddels al voor € 16 gebeld om een abonnement af te sluiten. Als reactie op mijn brief kreeg ik bericht dat mijn aanvraag geannuleerd werd, het was niet mogelijk op mijn adres een Tele2 abonnement aan te gaan (er zouden technische storingen optreden). Daarnaast kreeg ik maar liefst € 10 vergoed. Leuk detail was dat ik op de dag dat de brief ontvangen heb, ik een SMS van Tele2 kreeg waarin gemeld werd dat de aanvraag volgens planning verloopt. Vervolgens maar weer in de pen geklommen om mijn gemaakte onkosten vergoed te krijgen. Wederom een reactie gekregen en ik zou € 10 en de tot dusverre gemaakte onkosten vergoed krijgen. Inmiddels heb ik € 16 vergoed gekregen en de opmerking dat men mij het aangevraagde pakket niet hadden mogen verkopen. Nogmaals de bevestiging dat mijn aanvraag geannuleerd is. O ja deze week ontving ik wederom een SMS van Tele2. Mijn aanvraag verloopt nog steeds volgens planning.... Het zal me niet verbazen dat ik binnenkort een pakket ontvang. Deze gaat dan echter linea recta retour afzender. Afsluiten zonder bericht en een klantvriendelijke medewerking aan een acceptabele termijn om mijn telefoon- en internet over te sluiten zit niet in het pakket van Tele2. Ik ben er klaar mee.