jo
door jolienharleman Jan 21, 2014 om 22:35
Computers & telefonie

Tele2 faalt op elk vlak

Beste aanbieders van Tele 2,

Na velen malen de teleurstellingen in de provider door de vingers te hebben gezien is nu de maat vol, het is omwille iedereen zijn bestwil te weten wat je verwachten kan als je een contract bij Tele 2 aangaat.
Ik heb verschillende punten, ik zal ze ook apart opstellen om het overzicht in de ellende van Tele 2 niet te verliezen.

- Tele 2 is vol trots over zijn app, dit is echter niets op trots op te zijn. Het is eerder een valkuil. Er klopt helemaal niks van. D.m.v. De app zou je je status van verbruik bij kunnen houden. Als student zijnde doe ik dat netjes aangezien ik mij geen hoge rekeningen kan permitteren. Het ene moment geeft de app aan dat ik nog 80% van mijn bundel kan verbruiken, aangezien het de laatste dag van de maand is, is dit zeer onwaarschijnlijk. Begint mij nieuwe maand staat er dag 1 dat ik al 45 % verbruikt heb, en dat terwijl ik mijn internet nog niet eens aangezet heb, een dag erna staat er weer dat ik nog maar 20% verbruikt heb. Ook staat er vaak nog zoveel dagen te gaan, na een tijd begon er bij mij zelfs te staan; nog -3 dagen. Te bizar voor woorden natuurlijk. Daarbij kreeg ik ook ineens een bizar hoge rekening, om dit de volgende te voorkomen heb ik een maand lang alleen mijn WiFi aangehad en mijn internet volledig uitgezet. In de app stond alsnog dat ik 100% verbruikt had aan het eind van de maand. Je zou d.m.v. de app je status bij moeten kunnen houden en hier op vertrouwen. Tele 2 bied deze dienst aan, maar faalt hier volledig in. De app heeft mij meer hoge rekeningen bezorgd dan mij er voor behoed. Gelukkig heb ik van alles screenshots gemaakt en dus ook bewijs.

- ik krijg rekeningen binnen van 214 euro, van 98 euro. Voor een werkend persoon zijn deze hoge rekeningen misschien nog te verwerken maar voor iemand die krap bij kas zit is het gewoon niet haalbaar zulke bedragen even te betalen. En als ik nou daadwerkelijk vond dat die rekeningen op z'n plek waren, dan was het nog een heel ander verhaal. Maar deze rekeningen verdien ik niet. Net zoals de maand dat ik de rekening van 214 euro moest betalen, bij een bepaald limiet krijg je een sms van Tele 2 dat je een bepaald limiet nadert, gelukkig heeft Tele 2 deze sms wel aan mij gestuurd, alleen een maand te laat.

- ik bel niet snel de klantenservice maar gezien de problemen die zich voordeden rondom de app en rondom mijn bizar hoge rekeningen moest ik nu wel bellen.
Een klantenservice, het woord zegt het al, service voor de klant, nou zo zou ik het bij Tele 2 niet willen stellen.
Ik ben absoluut geen lastige klant en belde alleen om samen naar een oplossing te zoeken, maar zoals ik toen behandeld ben wil ik nog geen woorden aan vuil maken. Na een standaard praatje werd er zonder enige gene zo de hoorn erop gegooid. Ik stond verbaast. Degene die ik aan de lijn had zat daar iniedergeval niet op zijn plek. Dus ik dacht dat kan gebeuren , je hebt altijd van die uitschieters ertussen zitten maar nadat ik er na mijn tweede belletje weer belachelijk behandeld werd was het klaar. Het was duidelijk dat ik daar niet met mijn probleem hoefde aan te komen. Dus vandaar dat ik het nu maar zo doe, slechts een noodoplossing.

- en dan mijn laatste punt.Ik betaal bizar hoge rekeningen die absoluut niet tot zijn recht zijn, de app is onbetrouwbaar en de klantenservice is een grote asociale bende, na al deze punten verwacht je dan op z'n minst wel 1 ding en dat is kwaliteit. Een provider die werkt. OOK Dit is niet het geval. Ik heb gewoon bijna nooit 3G, ik betaal voor internet, flink ook maar als ik eenmaal buiten bereik van WiFi ben kan ik niks, niets eens bellen of sms'en! Over whatsapp en internet zal ik al maar helemaal niet beginnen! Mag bij Gods gratie dankbaar zijn als ik een keertje whatsappen kan buiten huis. Echt te belachelijk voor woorden.
Ik kan nog heel erg lang door blijven schrijven maar heb de verkorte redenen om Tele 2 af te raden hierboven wel samengevat.
Ik heb rekeningen moeten betalen die ik mij niet permitteren kon en volledig onterecht waren, ben vuil behandeld bij de klantenservice en de kwaliteit van de diensten waarvoor je betaald zijn zeer zeer laag.
Ik wil andere mensen behoeden voor de fout die ik wel heb gemaakt, de fout door voor Tele 2 te kiezen.

Ik ben diep teleurgesteld in de provider en hoop dat ik op een dag benadert word met een redelijke oplossing. Tot die tijd zal ik andere mensen op de hoogte stellen van jullie verdiensten.

Groeten, Jolien Harleman

352 3 Rapporteer

ra
door rapido123 - Feb 3, 2014 om 12:11
4 Antwoorden / 3 Vragen

Je bent niet de enige, die door deze organisatie wordt belazerd.
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en dat kan uitsluitend op jouw kosten. Je wordt te woord gestaan door een of andere uitzendkracht, die van toeten nog blazen weet. Iets voor je uitzoeken en terugbellen kun je vergeten. Dan is er z.g. een storing en je mag zelf terugbellen. Kunnen ze niet, willen ze niet en mogen ze niet. Probeer je een klacht per E-mail te doen hebben ze een leuk en smerig trucje ingebouwd. Wanneer je alles hebt ingevuld, moet je ook je postcode en telefoonnummer invullen. Wanneer je de postkode invult valt het tel.nr weg en omgekeerd. Het is dus onmogelijk de mail te versturen. Hoe maak je het de klant zo moeilijk mogelijk om een vraag te stellen of een klacht in te dienen. Ik ben klaar met TELE2. Heb de vaste telefoon en 2 Pre-paid mobiele telefoons bij deze klub en als de gelegenheid zich voordoet gaat ze er alle 3 uit.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2014 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, wat moet een mens hiervan zeggen. Sta over naar een betrouwbare provider, niet Vodafone die heeft hetzelfde euvel.

@rapido

Van pre-paid kunt u toch zo af?

jeremy howard
door jeremy howard - Mar 1, 2014 om 21:57
33 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is voor mij ook allemaal heel herkenbaar, vooral ook wat Rapido zegt over de klachten service van Tele2. Helemaal waar !

De Tele2 klantenservice heeft er gewoon genoegen in om de boel te traineren en hebben lak aan klanten. KASSA zou er eens een item aan moeten besteden.

Tele2 plaagt mij ook al 7 maanden, ik zal mijn ervaring met Tele2 hier ook posten op het Discussie board.

Groeten uit Den Haag