pa
door paltenburg2015 Mar 31, 2015 om 11:02
Computers & telefonie

Tele2 rekend hun fout richting klant

Vanaf het begin dat ik overgestapt ben naar Tele2 zijn er al problemen
In het begin heeft Tele2 niet de juiste apperatuur gestuurd en heb ik achteraan gebeld en toen hebben ze het opnieuw gestuurd. Vervolgens krijg ik eind van de maand een factuur met dubbele bedragen en hierom heb ik contact opgenomen met Tele2 ze zouden dit aanpassen. Hiervan heb ik nooit de juiste factuur ontvangen. Een maand later weer het zelfde probleem. Weer een dubbele factuur. Dier weer acteraangebeld en toen heeft Tele2 het abonement goed gezet volgens hun maar is er iets fout gegaan waardoor ik twee weken geen tv heb gehad. Na die periode zou mijn tv het weer doen en krijg ik een melding in mijn tv dat hij geblokkeerd is. Weer heb ik er achteraangebeld dat ik niet van plan ben om iets te betalen wat ik niet heb en zij zouden dit oppakken en er iets mee doen.
Vervolgens krijg ik een brief van een incassoburo binnen met 40€ incassokosten over de openstaande rekeningen heen.
Inmiddels heb ik alles bij elkaar opgeteld en zij mij hebben belooft om een aanbieding te geven van de eerste drie maanden een abbonement van 21€ Kom ik er op uit dat ik gewoon met aftrek van de correcties van tele twee nog eens bijna 30€ te veel moet betalen met daaroverheen de incasso kosten van 40€ en de her aansluit kosten van €28.-
Dit heb ook ook doorgegeven aan Tele2 met als reactie dat ze geen vergoeding geven omdat volgens hun de bedragen kloppen.

Ik heb helemaal klaar met Tele2 en ben niet van plan om te gaan betalen voor de fouten die zij maken.
Inmiddels 10 keer contact gehad met de klantenservice

607 5 Rapporteer

tele2webcare
door tele2webcare - Mar 31, 2015 om 17:57
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Paltenburg2015,
Wat ontzettend balen dat dit zo is gelopen. Excuses voor de misverstanden omtrent de factuur en je abonnement. Je kunt altijd de factuurspecificaties bekijken op MijnTele2, zodat je precies weet waar de kosten vandaan komen: https://www.tele2.nl/klantenservice/mijn-tele2/. Verder wil ik je vragen om even topic hierover te openen op ons forum, zodat we je goed kunnen helpen bij het oplossen van je probleem: https://forum.tele2.nl/. Ik zie je graag op het forum! Groetjes, Petra

pa
door paltenburg2015 - Mar 31, 2015 om 18:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan ik hoop op een passende oplossing voor dit probleem.

https://forum.tele2.nl/tv-187/onterechte-facturatie-gevolg-blokkering-incassoburo-41356

ho
door hopetobehelping - Apr 1, 2015 om 06:49
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste paltenburg2015,

los gezien van wat u allemaal te verduren heeft gehad van tele2 is men wel erg vlot met het in rekening brengen van incassokosten.
Er zijn regels voor wanneer er incassokosten in rekening mogen worden gebracht, klik hier.
Hoop voor u dat u deze informatie verder niet nodig heeft en dat tele2 alsnog snel alles netjes (ook met de facturen) in orde maakt.

pa
door paltenburg2015 - Apr 1, 2015 om 11:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop het ook wacht Nogsteeds af op een reactie van Tele2 op hun eigen forum.
anders zal ik mijn rechtsbijstand verzekering in moeten schakelen.

Eerst maar op deze manier proberen

Jonne11
door Jonne11 - Apr 2, 2015 om 16:20
87 Antwoorden / 15 Vragen

Ben jaren geleden klant bij Tele2 geweest. Na opzegging, waar ik ook een bevestiging van had gekregen, ben ik nog 3 jaar (!!!) door hen lastig gevallen met herinneringen voor betaling en zelfs incasso bureaus. Of ik mijn rekeningen wilde betalen over de periode dat ik al jaren geen klant meer bij hen was! Tele2 is waardeloos in hun administratie! Bewaar alles van ze want ze komen jaren nadat u eventueel daar weg bent nog met rekeningen! Stelletje prutsers!