dl
door dleffsah Sep 8, 2004 om 15:50
Computers & telefonie

Telefoon in gesprek

Wanneer ik tegenwoordig iemand telefonisch bel en dit toestel is in gesprek, dan krijg je een computerstem die meedeeld dat het toestel in gesprek is en dat je de 5 toets moet indrukken.

Mijn vraag is of deze z.g. service als een aansluiting geld, dus betaald moet worden.

Vroeger was in gesprek gewoon de toon aan horen en neer leggen, dus gratis.

Is dit weer een nieuwe truc van KPN om aan de telefoon meet te verdienen of is dit toch gratis?

2926 24 Rapporteer

sunset_1
door sunset_1 - Sep 8, 2004 om 16:24
265 Antwoorden / 22 Vragen

nope, deze melding is gratis. Je betaalt pas wanneer je daadwerkelijk een verbinding hebt.

gery
door gery - Sep 9, 2004 om 17:09
504 Antwoorden / 8 Vragen

het is inderdaad gratis, maar ik heb gehoord dat als je de 5 intoetst bij een voordeelnummer, je er geen 10% korting over krijgt.

ge
door gerritkam - Aug 25, 2014 om 13:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het past geheel in het beleid van dit Kabinet.
Eerst voor de ouderen de verzorging tehuizen en dergelijke sluiten en onbetaalbaar maken.
Daarnaast de gezondheidzorg uit kleden en onbetaalbaar maken als je iets mankeert.
En nu ook nog zonder geld zetten, al hadden ze al niet veel.
Het is duidelijk dat dit kabinet graag van zijn ouderen die dit land opgebouwd hebben, liever kwijt dan rijk is.
Dat krijg je als je een land laat leiden door een kabinet, wat liever geld aan oorlog/onzin projecten/Brussel, en noem maar op besteed, dan aan zijn eigen mensen/burgers.
Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die hier in geloven.
Helaas het is niet anders, we zullen de volgende stem ronde zien of er wat meer Nederlands wakker geworden zijn!!

ah
door ahpriem - Aug 25, 2014 om 13:15
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf 2007 krijg ik al geen indicatie meer, waar praten we over als we 6% als ouderen achteruit gaan .7 jaar x pakweg 2% prijscompensatie praat ik al over 14 % Wat willen ze daar in Den Haag eigenlijk?

fo
door foutjebedankt - Aug 25, 2014 om 13:33
16 Antwoorden / 3 Vragen

Pensioenen uitkleden.
Geen indexering meer. (ik ook al 5 jaar niet, is - 13%)
Als je ziek wordt mag je een vastgesteld bedrag nog gaan kosten, wat betekent dat de oudjes al snel het loodje leggen.
Al die dure verpleegbedden met mensen die door een heel team nog in het land der levende wordt gehouden zullen dan ook verdwijnen, wat heel veel oplevert.
Het volgende zal zijn, dat de euthanasie wet heel soepel wordt gemaakt zodat er bij overschrijding van het budget er alleen nog geld is voor een spuitje.
Er is strak alleen nog plaats voor nerds in strakke pakken zoals het kabinet er op het ogenblik al uitziet.
Op de straat geen looprekjes en rollators meer.
Het zal me een maatschappij van ikke ikke worden, nog erger dan het nu al is.

do
door dolphy - Aug 25, 2014 om 13:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waar is dit kabinet in 's hemelsnaam mee bezig. De PvdA en in het bijzonder die mevr. Kleinsma kan NEE zeggen. Het is echt een VVD iets.... Mensen die meer dan genoeg hebben willen iets inleveren, sterker nog, daar worden de lasten van verlicht. Dit is meer dan schandalig van de PvdA. Begin iets met intreders, die kunnen nog iets opzij leggen. Maar blijf af van degenen die AL pensioen hebben. Ik heb verdorie onderhand al te weinig om redelijk van te kunnen leven. Al jaren geen indicatie meer gehad, zelfs in moeten leveren.

En verder wat gerritkam schrijft.

En dit hoorde ik net: http://nos.nl/artikel/690720-10000-mensen-wachten-op-zorg.html

Patienten staan voor een gesloten deur en de zorgverzekering houdt de hand op de knip. Vreselijke toestanden. Er zijn al mensen overleden omdat er geen goede zorg meer is.

Vreselijk: http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3724412/2014/08/25/Personeel-zorg-moet-kiezen-salaris-inleveren-of-ontslag.dhtml

adriaan2
door adriaan2 - Aug 25, 2014 om 13:37
106 Antwoorden / 0 Vragen

En dan te weten dat er bij de volgende verkiezingen gewoon weer een ongelofelijk aantal " masochisten " op het huidige zooitje stemmen. Er zal weinig veranderen.

simon55
door simon55 - Aug 25, 2014 om 13:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@kassa dat hebben jullie weer letterlijk overgenomen van AD

di
door diabeetje - Aug 25, 2014 om 13:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Pensioenfondsen moeten hogere buffers gaan hanteren?
Waarom? Zodat zij ze weer leeg kunnen plukken zoals in de 80er jaren gebeurt is?
Wij betalen hier al zo lang en zoveel... Mijn man is 63 jaar en we komen bijna aan de geelhonger te liggen over 2 jaar.
Omdat de potten leeg zijn...
Goh gek he...
Het is gewoon schandalig wat hier in Nederland gebeurt.
Ik heb er werkelijk geen goed woord voor over.
Wel zorgen ze er voor dat ze zelf genoeg hebben. Dat dan weer wel.
Stelletje huichelaars.

do
door dolphy - Aug 25, 2014 om 14:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waar is mijn andere reactie gebleven? En die andere reacties? Het is toch al zo'n vreselijk iets dat de ouderen aan ALLE kanten worden gepakt, zowel in de zorg als met inkomen. Hierdoor gaan de grootste en meest gruwelijke ongelukken gebeuren.

Van de NOS (omdat je hier niet kunt weken met een link).
------------------------------------------

Ruim 10.000 mensen wachten op een plek in een verzorgingshuis of verpleeghuis. Bijna de helft van hen wacht langer dan een jaar, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.

Veel zorginstellingen spreken van een maatschappelijk probleem. Het ministerie van Volksgezondheid stelde in mei nog dat slechts 65 mensen een probleem hebben en te lang wachten.

Voor een plek in een verzorgingshuis of verpleeghuis is een geldige indicatie van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) nodig. Met zo'n indicatie heeft iemand recht op een plek in een instelling. Desondanks staan op dit moment 10.333 mensen op een wachtlijst.

Wenswachtenden

Deze mensen staan op die lijst als 'wenswachtenden'. Volgens de definitie wachten deze mensen op eigen verzoek: ze willen alleen naar een specifieke instelling. Het ministerie van Volksgezondheid stelt dat mensen kunnen aangeven dat ze niet meer willen wachten en eventueel elders een plek willen accepteren. De overheid houdt alleen de 'actief wachtenden' in de gaten. Dat zijn mensen die wachten buiten hun wil.

Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat mensen vaak niet weten in welke categorie ze zijn geplaatst. Dat wordt cliënten en mantelverzorgers niet actief gemeld. Bovendien worden aanvragers bijna automatisch als wenswachtend aangemerkt, omdat bij het aanvragen van een indicatie om een instelling van voorkeur wordt gevraagd. Ook hanteren zorgkantoren, die de langdurige zorg organiseren, vaak een streng criterium voor de categorie actief wachtend: alleen crisisgevallen komen hiervoor in aanmerking.
---------------------------------------------------------

Toch niet vreemd dat de aanvragen van een Euthanasie verklaring toenemen. net zoals de niet-reanimerenpenning . Logisch. De ouderen die geen enkele familie hebben willen en kunnen niet op deze manier verder.

PvdA, doe net zoals die Franse premier die zijn ontslag heeft aangevraagd. Dit alles past niet bij een sociale partij. Vreselijk, dit alles.

ba
door babylon5 - Aug 25, 2014 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is allemaal waar wat ik hierboven lees, maar wat doen we eraan? Ook ik betaal al bijna 40 jaar aan mijn pensioen net als zoveel medelotgenoten...en dat pensioen is ons allemaal mooi door ons strot geduwd.

Denk toch dat we iets meer moeten doen dan de klachten hier neer te leggen.

wi
door willemwriter - Aug 25, 2014 om 14:25
12 Antwoorden / 0 Vragen

Met dank aan VVD, PvdA, D'66, GL en SP, laten we dat niet vergeten, en al helemaal niet bij de volgende verkiezingen. En met dank aan de EU, waar ons land helaas zijn oren naar laat hangen, als het braafste jongetjes van de klas. Sinds het aantreden van dit kabinet zijn vooral de minder vermogende groepen zwaar de klos. Pensioenen steeds verder afgeroomd, eigen bijdrage zorgvergzekeringen gestegen, drempel aftrek verhoogd, inkomen voor zorgtoeslag steeds verder verlaagd, premies zorgverzekeringen gestegen (waar blijft die 1 1/2 miljard winst?), dienstverlening afgenomen, BTW verhoogd etc.etc. Mensen die alleen afhankelijk zijn van de AOW zitten op de armoedegrens, in het welvarende Nederland van nu. Laat staan als ze iets mankeren, want dan zijn de kosten dermate hoog dat ze daadwerkelijk in armoede vervallen.Wie haalt de bezem eens door deze augiasstal? Veeg eerst eens alle onzinssubsidies (vaak hobby's van links) van gemeenten bij elkaar, dat levert al enkele miljarden op. Integratie en criminaliteit kosten ons jaarlijks eveneens miljarden, en de ouderen in verzorgingsthehuizen mogen een week in de drek zitten. Wat een land is dit geworden!

bl
door blvdr - Aug 25, 2014 om 14:37
14 Antwoorden / 3 Vragen

sinds 2008 zijn gepensioneerden bij het ABP al zo'n 10 tot 15% misgelopen ivm kortingen en niet indexeren. En dan nu nog eens 6% er af.
Dan heb ik het nog geen eens over de miljarden die indertijd door het Kabinet Lubbers uit de pensioenpot van het ABP zijn gehaald. Vorig jaar verklaarde hij overigens dat dit een onrechtmatige handeling was geweest.... Maar weer een voorbeeld hoe de diverse regeringen denken over door werknemers opgebouwde pensioenrechten.
Dit Kabinet van VVD en PvdA plukt wederom de gepensioneerden en heeft lak aan de door hen opgebouwde rechten. Wij zijn het kind van de rekening.
Bankiers en politici zijn verantwoordelijk voor de huidige, steeds maar voortdurende crisis. De middengroepen zij degenen die daarvoor moeten boeten. En de bankiers, die pakken steeds hogere bonussen.
Voorts worden door ons land miljarden euro's via Europa betaald/uitgeleend aan andere, arme Europese landen, maar ook aan bijv. Oekraïne. Dat geld zijn we kwijt, vandaar al die bezuinigingen cq kortingen. Ik heb gelezen dat ook de ontwikkelingshulp weer jaarlijks met honderden miljoenen euro's wordt verhoogd. En ga zo maar door. Wie zal dat betalen? Het antwoord is al gegeven door mevr. Kleinsma.
Bent u ook een van degenen die indertijd in de verkiezings--beloftes van Rutte is getrapt? Dan weet u toch wel wat u bij de volgende verkiezingen moet doen? In elk geval uw verstand gebruiken en dergelijke beloftes niet meer geloven.

NB: die mevr. Kleinsma durft. Woont zij inderdaad, zoals in sommige media stond te lezen, samen met haar man in een voormalig gekraakt pand dat ze voor een prikkie "heel toevallig" hebben kunnen kopen?

door 10nussie - Aug 25, 2014 om 14:52
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben zo wie zo de klos...ben (sinds ik in de AOW zit) er in vergelijking met vorig jaar 2400 euro op achteruit gegaan....Leuker kunnen ze het niet maken....wel makkelijker..voor hun ja, maar niet voor mij!
Meestal geef ik geen reactie want ik word er alleen maar zieke-neurig van... :(

kl
door kling - Aug 25, 2014 om 14:58
12 Antwoorden / 2 Vragen

Regel 1
iedereen moet zelf mogen beslissen bij welke Pensioenfonds/verzekeraar zijn ingelegde premies gedeponeerd worden. Dus GEEN VERPLICHTTE DEELNEMING.
Regel 2
Het huidige aantal Pensioenfondsen terug brengen naar max. 5 grote fondsen.
(e.e.a. via fusies vóór 2018).Is grote direkte kostenreduktie door minder directies,personeel,gebouwen systemen etc.etc.Waardoor de buffer behoorlijkgt in de volgende jaren en indexering cq rendement fors zal toenemen,
Regel 3
In plaats van de rol van de Vakbonden moet nu de Deelnemer op die stoel van medetoezichthouder gaan zitten, want deze Ouderdomspensioen is een persoonlijke be en staat kompleet los van de CAO .
Regel 4
Waarom wordt de uitvoerder van de AOW het S.V.B. niet als centrale Toezichthouder ingesteld ipv DNB want is ervaren op dit terrein heeft bekwame medewerkers en IT, is NIET beursgebonden vandaar neutraal in financiële wereld.
Regel 5
De politiek zou een ondergeschikte rol moeten spelen daar het hier gaat om financieel produkt dat door een idividu wordt afgesloten en dat moet ten alle tijde privee blijven.

ko
door koningsjpc - Aug 25, 2014 om 15:16
68 Antwoorden / 4 Vragen

Zegt Rutte tegen Kleinsma: "hou jij ze dom, dan houd ik ze arm".
Goed op VVD en PvdA stemmen, dan worden we met z'n allen letterlijk uitgekleed (behalve de rijken uiteraard).
Van de VVD kun je dit verwachten, maar PvdA (Partij van de Arbeid) moet eigenlijk heten PvTA (partij tegen de Arbeiders).
Ik word eigenlijk al ziek, als ik tegenwoordig de koppen van de PvdA vertegenwoordigers zie, maar ziek worden, dan kan door deze partij eigenlijk niet meer.
Wanneer krijgen de ouderen, als zij 65 of 67 jaar worden, van de PvdA een spuit om euthanasie te plegen. Zijn ze helemaal goedkoop uit en meteen van de ouderen af.

di
door dinosaur - Aug 25, 2014 om 16:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iemand ooit meegemaakt dat een bewindsman/vrouw zegt: "U heeft gelijk slecht plan eigenlijk, ik ga het maar niet doen"?

ar
door aram - Aug 25, 2014 om 16:37
136 Antwoorden / 1 Vragen

Jaren geleden werd er al vertelt , VVD aan het bewind einde sociale diensten .
Het is niet die partij alleen de anderen hebben er ook schuld aan .
Het ligt aan de opvatting van de gemiddelde Nederlander .
Voor de meesten is het toch ikke en de rest kan stikke .
Openlijk zeggen ze van niet , maar achter de schermen .
Om iets te laten groeien moet je het voeden , zonder dat gaat het dood .
In onze samenleving gaat het niet anders .
Leegvreten en niks op tafel zetten is voor vele het devies .
Nou op een gegeven moment is er niks meer .
Zolang de schuldigen wegkomen met ik mag moeders niet met de thee laten wachten en nog een flinke bedrag ervoor overhouden word het straks weer jaren lang houtje bijten net zoals indertijd , einde gouden eeuw .

sjoerd65
door sjoerd65 - Aug 25, 2014 om 17:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het mooiste van al deze Haagse bedenksels is dat zij er zelf geen last van hebben of gaan krijgen. De dames en heren regenten hebben hun eigen regeltjes die los staan van alles wat ze ons 'klootjesvolk' opleggen. Wij zijn alleen maar goed om uitgeknepen te worden en werken tot je er dood bij neervalt (na natuurlijk wel je hele leven diverse premies af te hebben gedragen). Ik zie het er nog van komen dat er op je 70ste verjaardag aangebeld wordt door twee overheidsdienaren die er op toe gaan zien dat je het door hun meegebrachte glas vergif leegdrinkt...... Soms droom ik van guillotines op het malieveld i.p.v. de zoveelste zinloze betoging!

wi
door wilvarawil - Aug 25, 2014 om 22:29
7 Antwoorden / 2 Vragen

In 1970 begonnen met pensioen(verplicht).Belofte over pensioenuitkering.......Die was duidelijk!
Maar na al die "herstelgevallen" als uitkering op basis van middelloon en geen indexeringen en verlaging van pensioen...........mijn portemonnee wordt leeggeroofd.Ik vind dit regelrechte diefstal,
maar ze noemen het witteboordencriminaliteit.Maar hun boorden lijken wit.....ze zijn echter pikzwart!
Hoog tijd om iets te ondernemen..... toestemming is niet nodig als alle gepensioneerden en bijna gepensioneerden in actie komen.Onze boorden zijn veel te wit!

labren
door labren - Aug 25, 2014 om 23:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben zelf chroniche ziek maar helaas ik heb nergens last van ???? alles wordt gewoon betaalt bij mij dus waar hebben jullie het over???, ik heb alleen mijn eigen bijdrage van 360 euro,s per jaar die iedereen heeft ??? als ik over 4 jaar met pensioen ga krijg ik zelfs 300 euro meer als inkomen als wat ik nu heb en geloof mij ik zit echt dik boven de 1600 euro netto per maand en mijn vrouw heeft een eigen inkomen !!!!

labren
door labren - Aug 25, 2014 om 23:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

en ik zit ook in de wao maar ik krijg ieder jaar er wat bij en wat ik hier zie wat er vertelt wordt , allemaal onzin

do
door dolphy - Aug 26, 2014 om 11:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me echt af waar labren het over heeft. Een uitzondering?

ah
door ahpriem - Aug 26, 2014 om 13:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me ook af waar die Labren het over heeft, zeker teveel Suske en Wiske gelezen daar heb je wel tijd voor als je in de WAO zit. Een mentaliteit die niet bij iedereen past!