oa
door oarend Feb 9, 2012 om 16:40
Computers & telefonie

Telefoon kapot, men beweert waterschade.

Ik kreeg problemen met mijn xperia x10, hij viel vaak uit en deze klachten bleken op internet veel voor te komen bij de x10.
Ik heb nog garantie dus kpn repair en go in zwolle heeft mij vriendelijk te woord gestaan en hem opgestuurd. De medewerker van kpn vermoede dat er iets met het moederbord was wat ik een goede verklaring vond.
Na een week lag de telefoon weer klaar bij kpn (ik helemaal blij) maar mijn verwachtingen werden keihard de grond ingeboord toen ik het toestel aanzette en het zelfde probleem gewoon weer begon. Ik weer naar de kpn winkel met de klacht dat hetzelfde probleem weer van toepassing was en dat ik toch wel een beetje licht geraakt ben door het feit dat ze niet eens getest hebben bij e-repair, aangezien ik meteen na het opstarten het zelfde probleem weer had. al goed, ik weer de telefoon op laten sturen maar nu presteert e-repair het om ineens te beweren dat er water schade op zit (terwijl de witte sticker met rode stippen nog prima in orde was toen ik hem opstuurde) en ik ook heel erg zuinig op deze telefoon ben. altijn screen protector, en hoesje om de telefoon gehad.
mooie fotos erbij van wat voor water schade er wel niet aan zit, ik kan dit niet geloven.
De eerste reparatie is er niks aan de hand word gerepareerd en zo ineens beweren ze nu dat het waterschade is.
Ik ben er uiterst zuinig op geweest en de sticker was gewoon wit met rode stippen zoals hij hoort te zijn wanneer de telefoon geen waterschade zou hebben.
Ik krijg bijna het idee (net als veel andere mensen op internet) dat ze er zelf water overheen gooien aangezien het toestel bijna uit garantie is, nog 2 maanden ofzo en ze er gewoon geen geld meer in willen steken.
echter garantie is garantie en dit kunnen ze niet maken.
Inmiddels sony ericsson zelf al gevraagt maar die zeggen ook waterschade is waterschade. De consument staat niet meer in zijn recht op deze manier, zodra je van een koude naar een warme omgeving loopt (uitleg reperateur) zou je al vocht schade kunnen krijgen. Hoe kan ik op deze manier ooit mijn garantie nog krijgen? Het geld groeid mij wederom niet op de rug.

11151 48 Rapporteer

hagaman
door hagaman - Feb 9, 2012 om 17:11
107 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind het heel erg vervelend voor u als persoon, maar als algemeen verhaal, ben ik echt heel blij :) want nu begint het bij mensen steeds meer te gebeuren, dat zijn de gebreken van het marktwerking en deze politieke en financiële systeem.
Het heeft verschillende namen :) maar ik noem het altijd honden leven. Het is een systeem van "zoveel mogelijk stelen van de ander" op welke manier het gebeurt doet er verder niet toe, zolang je niet slaat, schiet, of openlijk bedriegt. Dus je mag mensen bulshit verkopen met mooie verhaal, en als het over 3 manden kapot gaat dan word niet gevraagd waarom ? word gezegd vochtschade :) mooi makkelijk.
Ik vraag me af, of de baas van die merk ook wel's vocht schade heeft op zijn ferari ? of bently ?
Maar dat heeft deze samenleving wel verdient. Mensen moeten altijd eerst lijden, dan pas begrijpen ze het, en gaan ze stemmen op mensen die toch wat menselijk in elkaar zitten, niet op mensen die allen maar cijfertjes kunnen begrijpen :)

oa
door oarend - Feb 9, 2012 om 21:49
9 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn de grootste boeven van nederland dat is 1 ding wat zeker is. Geld stelen van hard werkende Nederlanders. Maar het ergste is dat je er niks tegen kan doen, als er condens is geweest kunnen ze het al op vocht schade schuiven en klaar zijn ze. Dit ook aangegeven bij Sony Ericsson maar die halen de neus op.

abarth
door abarth - Feb 9, 2012 om 22:21
845 Antwoorden / 19 Vragen

U kunt bij de webwinkel van uw providor een zelfde type simlockvrije telefoon kopen. Deze binnen de wettelijke termijn omruilen.
En maar hopen dat u de telefoons niet door elkaar heeft gehaald.

Louter en duivelse theoretische gedachte mijnzerzijds

oa
door oarend - Feb 9, 2012 om 22:23
9 Antwoorden / 1 Vragen

@abarth Haha idee is goed, alleen jammer dat het imei en s/n nummer gekoppeld zijn aan de koop:P

abarth
door abarth - Feb 9, 2012 om 22:41
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ja und?

Met droge ogen beweren dat u hem zo ontvangen hebt. ;-)
Theoretisch gesproken natuurlijk

oa
door oarend - Feb 9, 2012 om 22:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

ja en dan ruil je ze om, en beweren dat mijn eigen telefoon bij hun kapot is gegaan aan waterschade:) Ik voel een markt opkomen:p

he
door hen.2 - Feb 9, 2012 om 23:07
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo oarend,ik zou je willen zeggen,als je toch in de winkel bent om je telefoon aan te bieden voor reparatie, haal de telefoon open waar een verkoper bij is, en laat de sticker zien dat het niet verkleurd is, en op de reparatiebon laten zetten dat er geen schade door vocht is ontstaan, dit is mijn werkwijze??, anders word je bedondert,ik heb dit een maal mee gemaakt, had foto's gemaakt voor het verzenden(sticker)was goed,en tijdens het verpakken, en foto's gemaakt op het postkantoor van de verzendingsticker,en nog was het nat geworden.
Dus laat je niet om de tuin lijden, en laat de sticker zien in de winkel,en laten tekenen dat de telefoon geen waterschade had, bij verzending door de winkel.

M.v.g.Hen.2

patrick555
door patrick555 - Feb 10, 2012 om 12:17
31 Antwoorden / 0 Vragen

Goh zo durf ik ook wel als bedrijf zijnde met 5 - 10 jaar garantie te gooien.
Lekker mensen een goed gevoel geven en dan bij schade en zonder analyse al durven te zeggen van: 'waterschade'. Hoe makkelijk.
Heb er z'n hekel aan: mensen blij maken met een dode mus. Pff.

natuurmens
door natuurmens - Feb 10, 2012 om 12:21
158 Antwoorden / 4 Vragen

Feitelijk ligt volgens je bericht bij de gene die de reperatie zouden doen dan kunnen zij of jij een beroep doen op je Inboedel verzekering. Maar ik moet ook zeggen als je in buitengebied woond vaak telefoonverbinding via ADSL niet goed of slecht werken. Ik zelf ben nu ook Skype nummer aangewezen wat goed werkt en verder mobiel.

in
door interland - Feb 10, 2012 om 14:05
16 Antwoorden / 1 Vragen

Deze tactiek wordt door meerdere reparateurs gebruikt. Het antwoord van de leverancier ( Sony Ericson) vind ik echter veel belangrijker: feitelijk zegt Sony Ericson: U moet onze telefoon NIET KOPEN als u hem ook wilt gebruiken en al zeker niet als u er mee naar buiten, naar de kelder, op zolder of naar uw niet inpandige garage gaat.
Heel simpel dus: geen SONY telefoon meer.
( bij deze reactie ga ik er dus van uit dat u de situatie correct omschrijft en dat de reparateur en de producent in samenspraak en zoals u hierboven heeft aangegeven hebben gereageerd. Als de uitspraak alleen voor rekening van de reparateur komt ligt het en klein beetje, maar niet veel, anders)

oa
door oarend - Feb 10, 2012 om 14:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ja precies, ik heb het letterlijk bij sony aangegeven dat de sticker intact was en dat de eerste reparatie geen problemen met waterschade gesteld zijn. ja zegt sony maar hier kunnen wij ook niks aan doen als wij de fotos zien zien wij ook vocht schade. En als ik dan zeg dat ik er super zuinig op ben en ik het niet normaal vind dat ze het daarop schuiven aangezien je vocht dus al krijgt alsje van een koude omgeving naar een warme omgeving gaat. Zeggen ze keihard, sorry daar kunnen wij u niet verder mee helpen. Het dringt gewoon niet tot ze door dat ik zeg dat die waterschade sticker nog goed is (was bij het opsturen) ze wijzen het keihard af.

aragon
door aragon - Feb 10, 2012 om 14:15
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=patrick555 schreef op vrijdag 10 feb 2012, 12:17]Goh zo durf ik ook wel als bedrijf zijnde met 5 - 10 jaar garantie te gooien.
Lekker mensen een goed gevoel geven en dan bij schade en zonder analyse al durven te zeggen van: 'waterschade'. Hoe makkelijk.
Heb er z'n hekel aan: mensen blij maken met een dode mus. Pff.

Dat geintje met die "waterschade" hebben ze zeker van Apple afgekeken.
Daar is namelijk alles wateschade ongeacht het probleem.
Als consument sta je bijna machteloos tegen dit soort praktijken, erg maar waar.

dr
door dragstar - Feb 10, 2012 om 14:56
35 Antwoorden / 2 Vragen

Beste oarend,
Het begint zo'n beetje een standaard verhaal van electronica reparateurs te worden.
Een kennis van mij had in het verleden z'n digitale camera, ook binnen de garantieperiode, ter reparatie aangeboden zijn displayschermpje werkte niet meer. Een week later kreeg hij te horen dat de camera vochtschade had en dat de reparatie duurder zou zijn dan wat de camera had gekost. uiteraard liet hij hem niet repareren maar kocht een nieuwe. Een maad later besloot hij toch maar eens naar het defecte toestel om te kijken en wat schertste zijn verbazing? hij deed het gewoon weer nadat hij er een nieuwe accu erin had gezet. Weer een andere kennis bood ook zijn videocamera voor reparatie aan, ditmaal ging het om de firewirepoort die niet meer functioneerde zodat hij zijn films niet meer naar z'n computer kon kopieren. Ook hier weer kreeg hij te horen dat het om vochtschade ging en dat de garantie dit niet dekte. Op eigen houtje is hij toen naar iemand ergens in Ijmuiden gereden en die heeft het euvel verholpen. Het bleek gewoon een verbogen pin te zijn bij de firewirepoort, dit wordt veroorzaakt door de goedkope chinese kabels die vaak bij zo'n toestel worden meegeleverd. Zo ken ik nog enkele voorbeelden ook met mobiele telefoontjes maar die zijn niet zo spectaculair als deze twee voorbeelden. Meestal hebben deze grote bedrijven contracten met een en dezelfde reparatiebedrijf in als ik mij niet vergis ergens in Brabant in de buurt van Breda. Vandaar dus zo'n beetje een standaard antwoord; "Meneer/ mevrouw, er zit vocht in uw toestel". Het zou geen slecht idee zijn voor Kassa om dit eens een keer te behandelen in een van hun programma's.

hagaman
door hagaman - Feb 10, 2012 om 14:56
107 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom vertellen ze niet hoe slecht deze telefoon is gemaakt? Normalitair zijn alles belangrijke onderdelen op zo een moederbord afgeschermd met speciaal silicone laagje, en of je nou van kou naar warm loopt moet het niets uitmaken, condens etc... is allemaal bully.
Ik heb wel een andere optie voor je :) dit mag je wettelijk niet doen want dat valt onder froude :) maar je kan een nieuwe kopen, thuis netjes proffesioneel de inhoud eruit schroeven, en van de kapote erin terug. maar voor dat je het terug zet zorg ervoor dat het niet functioneert. Dus kortsluiten met 20-30 volt of een heel klein onzichtbare onderdeeltje eruit knikkeren met schroevendraaier. zodat deze niet aangaat. en dan netjes terug brengen. op de achterzijde van de toestell zullen ze de originele IMEI zien en om het binnen te controleren zullen ze toestel proberen aan te zetten en dat gaat niet lukken. bingo :) wel binne 1-2 dagen, dan zeg je ik had deze geprobeert aan te zetten maar ging niet aan. Klaar. Kijk het is niet de bedoeling dat je dit zomaar doet, maar als ze jou zou behandelen :) dan moet je ze precies op diezelfde manier behandelen. klaar is case. Je hebt je oplossing :)
voor mensen die wat meer over mobieltjes willen leren, kunnen kijken op gatola com onder documentary. er is een hele openbaring over mobieltjes.

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 10, 2012 om 15:07
292 Antwoorden / 1 Vragen

hoe vaak is waterschade nu al niet behandeld, steeds weer dezelfde vragen en steeds weer voor de helft criminele antwoorden. Ik heb jaren geleden enkele technische dienste op poten gezet, o.a. voor de Phone house. Daar ben ik, evenals bij de vele andere T.D.'s waar ik af en toe heen ga voor ondersteuning of waar men, bij de kleinere zaken met bijv. maar één handige jongen die als monteur dienst doet en ik zo eens in de twee weken de probleemgevallen oplos, in ongeveer vijf procent van de gevallen, en dan ging het om een klein éénmansbedrijf met een lage omzet, de mentalieit tegengekomen van pakken wat er te pakken valt, desnoods oneerlijk. Vooral bij witgoed kwam dat vroeger veel voor, zijn ook wel TV programma;s met verborgen camera's over geweest. De enige grote jongen die er een potje van maakt en veel te vaak terechte garantie afwijst wegens z.g. "onoordeelkundig gebruik" is Siemens met vooral zijn overigens uitstekende Gigaset. (Ik was daar heel blij om want veel wederverkopers stuurden mij al hun reparatiegevallen op, ook de garantie, want bij Siemens waren ze veel meer geld kwijt dan bij mij en meestal waren het kleine standaardklachten)
Een klacht die echter heel veel voorkomt, en ik heb dit al enkele malen hier behandeld, is de vochtschade, die kwam ik ook bij veel apparaten tegen terwijl de klant bij hoog en laag beweerde nooit in de regen te hebben gelopen! Na diepgaand onderzoek, kan ik mij als kleine zelfstandige permitteren, bleek dat men er in meerdere gevallen toch echt wel eens "even" buiten geweest was. Wat het veel voorkwam waren vochtige handen door transpiratie en het meest, en dat was het meest bij draadloze telefoons die men tegen de wang drukt, één of andere vorm van gecondenseerde aftershave die zich soms als een lekker ruikende vette film op de print afzet maar niet vluchtig genoeg is om de waterschade sensor te activeren. Ik ben zelfs een keer met een overige heel goede klant waarvoor ik repareerde naar diens kant geweest en de gebruiker, een kantoorpief, letterlijk met zijn neus op de geopende telefoon gedrukt en hij bekende meteen dat dat de lucht was van zijn aftershave. We hebben daarna allemaal heel hard gelachen, hij heeft dat nog een jaar moeten horen en omdat ik hem gratis schoongemaakt had, het was een goede klant, heb ik dat ook een jaar moeten horen.
Nog één off topic opmerking:
Ik weet dat hier veel VARA sympathisanten schrijven maar als je geen zinnige bijdrage hebt begin dan niet weer elke keer over: " het zijn allemaal dieven en zakkenvullers- de politici doen daar aan mee- ze doen niks voor je. Het allergrootste deel van de Nederlandse ondernemers zijn hardwerkende mensen die proberen d.m.v. goede service een goede naam op te bouwen en, inderdaad, dan hun zakken te vullen, maar wél op een eerlijke manier, minstens 60 uur per week werken of zo. Dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
Als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken.

oa
door oarend - Feb 10, 2012 om 15:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hagaman schreef op vrijdag 10 feb 2012, 14:56]Waarom vertellen ze niet hoe slecht deze telefoon is gemaakt? Normalitair zijn alles belangrijke onderdelen op zo een moederbord afgeschermd met speciaal silicone laagje, en of je nou van kou naar warm loopt moet het niets uitmaken, condens etc... is allemaal bully.
Ik heb wel een andere optie voor je :) dit mag je wettelijk niet doen want dat valt onder froude :) maar je kan een nieuwe kopen, thuis netjes proffesioneel de inhoud eruit schroeven, en van de kapote erin terug. maar voor dat je het terug zet zorg ervoor dat het niet functioneert. Dus kortsluiten met 20-30 volt of een heel klein onzichtbare onderdeeltje eruit knikkeren met schroevendraaier. zodat deze niet aangaat. en dan netjes terug brengen. op de achterzijde van de toestell zullen ze de originele IMEI zien en om het binnen te controleren zullen ze toestel proberen aan te zetten en dat gaat niet lukken. bingo :) wel binne 1-2 dagen, dan zeg je ik had deze geprobeert aan te zetten maar ging niet aan. Klaar. Kijk het is niet de bedoeling dat je dit zomaar doet, maar als ze jou zou behandelen :) dan moet je ze precies op diezelfde manier behandelen. klaar is case. Je hebt je oplossing :)
voor mensen die wat meer over mobieltjes willen leren, kunnen kijken op gatola com onder documentary. er is een hele openbaring over mobieltjes. Ja dat zou een optie kunnen zijn:), maar dat we daar al over na moeten gaan denken is toch triest? misschien moet kassa inderdaad eens een goed onderzoek doen naar dit probleem het kost mensen handen vol geld. ik durf bijna te beweren dat ze de hedendaagse telefoons uberhaupt zo slecht maken dat hij sowieso niet langer dan 2 jaar mee gaat! want dan moeten wij met z'n allen een nieuwe kopen na 2 jaar en dan heeft meneer de eigenaar weer een nieuwe villa!

ti
door tiempje - Feb 10, 2012 om 15:09
40 Antwoorden / 0 Vragen

hoe vaak is waterschade nu al niet behandeld, steeds weer dezelfde vragen en steeds weer voor de helft criminele antwoorden. Ik heb jaren geleden enkele technische dienste op poten gezet, o.a. voor de Phone house. Daar ben ik, evenals bij de vele andere T.D.'s waar ik af en toe heen ga voor ondersteuning of waar men, bij de kleinere zaken met bijv. maar één handige jongen die als monteur dienst doet en ik zo eens in de twee weken de probleemgevallen oplos, in ongeveer vijf procent van de gevallen, en dan ging het om een klein éénmansbedrijf met een lage omzet, de mentalieit tegengekomen van pakken wat er te pakken valt, desnoods oneerlijk. Vooral bij witgoed kwam dat vroeger veel voor, zijn ook wel TV programma;s met verborgen camera's over geweest. De enige grote jongen die er een potje van maakt en veel te vaak terechte garantie afwijst wegens z.g. "onoordeelkundig gebruik" is Siemens met vooral zijn overigens uitstekende Gigaset. (Ik was daar heel blij om want veel wederverkopers stuurden mij al hun reparatiegevallen op, ook de garantie, want bij Siemens waren ze veel meer geld kwijt dan bij mij en meestal waren het kleine standaardklachten)
Een klacht die echter heel veel voorkomt, en ik heb dit al enkele malen hier behandeld, is de vochtschade, die kwam ik ook bij veel apparaten tegen terwijl de klant bij hoog en laag beweerde nooit in de regen te hebben gelopen! Na diepgaand onderzoek, kan ik mij als kleine zelfstandige permitteren, bleek dat men er in meerdere gevallen toch echt wel eens "even" buiten geweest was. Wat het veel voorkwam waren vochtige handen door transpiratie en het meest, en dat was het meest bij draadloze telefoons die men tegen de wang drukt, één of andere vorm van gecondenseerde aftershave die zich soms als een lekker ruikende vette film op de print afzet maar niet vluchtig genoeg is om de waterschade sensor te activeren. Ik ben zelfs een keer met een overige heel goede klant waarvoor ik repareerde naar diens kant geweest en de gebruiker, een kantoorpief, letterlijk met zijn neus op de geopende telefoon gedrukt en hij bekende meteen dat dat de lucht was van zijn aftershave. We hebben daarna allemaal heel hard gelachen, hij heeft dat nog een jaar moeten horen en omdat ik hem gratis schoongemaakt had, het was een goede klant, heb ik dat ook een jaar moeten horen.
Nog één off topic opmerking:
Ik weet dat hier veel VARA sympathisanten schrijven maar als je geen zinnige bijdrage hebt begin dan niet weer elke keer over: " het zijn allemaal dieven en zakkenvullers- de politici doen daar aan mee- ze doen niks voor je. Het allergrootste deel van de Nederlandse ondernemers zijn hardwerkende mensen die proberen d.m.v. goede service een goede naam op te bouwen en, inderdaad, dan hun zakken te vullen, maar wél op een eerlijke manier, minstens 60 uur per week werken of zo. Dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
Als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken.

zi
door zigster123 - Feb 10, 2012 om 15:14
54 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=abarth schreef op donderdag 9 feb 2012, 22:21]U kunt bij de webwinkel van uw providor een zelfde type simlockvrije telefoon kopen. Deze binnen de wettelijke termijn omruilen.
En maar hopen dat u de telefoons niet door elkaar heeft gehaald.

Louter en duivelse theoretische gedachte mijnzerzijds

Zal niet lukken, het imeinummer is gekoppeld aan het toestel en bekend bij de provider. Een nieuw toestel heeft een ander imei, het imei staat (als het goed is) op de nota en zal bij inlevering\ruiling gecontroleerd worden.

wildy
door wildy - Feb 10, 2012 om 15:16
27 Antwoorden / 2 Vragen

De diagnose "Waterschade" is al zo oud als Mattusalem en voorbehouden aan lager opgeleiden als escape route voor : Ikke nie weet nie nie. In 99 van de 100 gevallen verwijnt de waterschade nadat het apparaat gedroogd is. Het probleem zit hem in de aanwezige kennis van de technicus, die vele bedrijven niet kunnen of willen betalen. Dus de kreet "Waterschade" moet je vertalen als Bull Shit.

oa
door oarend - Feb 10, 2012 om 15:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 10 feb 2012, 15:07]hoe vaak is waterschade nu al niet behandeld, steeds weer dezelfde vragen en steeds weer voor de helft criminele antwoorden. Ik heb jaren geleden enkele technische dienste op poten gezet, o.a. voor de Phone house. Daar ben ik, evenals bij de vele andere T.D.'s waar ik af en toe heen ga voor ondersteuning of waar men, bij de kleinere zaken met bijv. maar één handige jongen die als monteur dienst doet en ik zo eens in de twee weken de probleemgevallen oplos, in ongeveer vijf procent van de gevallen, en dan ging het om een klein éénmansbedrijf met een lage omzet, de mentalieit tegengekomen van pakken wat er te pakken valt, desnoods oneerlijk. Vooral bij witgoed kwam dat vroeger veel voor, zijn ook wel TV programma;s met verborgen camera's over geweest. De enige grote jongen die er een potje van maakt en veel te vaak terechte garantie afwijst wegens z.g. "onoordeelkundig gebruik" is Siemens met vooral zijn overigens uitstekende Gigaset. (Ik was daar heel blij om want veel wederverkopers stuurden mij al hun reparatiegevallen op, ook de garantie, want bij Siemens waren ze veel meer geld kwijt dan bij mij en meestal waren het kleine standaardklachten)
Een klacht die echter heel veel voorkomt, en ik heb dit al enkele malen hier behandeld, is de vochtschade, die kwam ik ook bij veel apparaten tegen terwijl de klant bij hoog en laag beweerde nooit in de regen te hebben gelopen! Na diepgaand onderzoek, kan ik mij als kleine zelfstandige permitteren, bleek dat men er in meerdere gevallen toch echt wel eens "even" buiten geweest was. Wat het veel voorkwam waren vochtige handen door transpiratie en het meest, en dat was het meest bij draadloze telefoons die men tegen de wang drukt, één of andere vorm van gecondenseerde aftershave die zich soms als een lekker ruikende vette film op de print afzet maar niet vluchtig genoeg is om de waterschade sensor te activeren. Ik ben zelfs een keer met een overige heel goede klant waarvoor ik repareerde naar diens kant geweest en de gebruiker, een kantoorpief, letterlijk met zijn neus op de geopende telefoon gedrukt en hij bekende meteen dat dat de lucht was van zijn aftershave. We hebben daarna allemaal heel hard gelachen, hij heeft dat nog een jaar moeten horen en omdat ik hem gratis schoongemaakt had, het was een goede klant, heb ik dat ook een jaar moeten horen.
Nog één off topic opmerking:
Ik weet dat hier veel VARA sympathisanten schrijven maar als je geen zinnige bijdrage hebt begin dan niet weer elke keer over: " het zijn allemaal dieven en zakkenvullers- de politici doen daar aan mee- ze doen niks voor je. Het allergrootste deel van de Nederlandse ondernemers zijn hardwerkende mensen die proberen d.m.v. goede service een goede naam op te bouwen en, inderdaad, dan hun zakken te vullen, maar wél op een eerlijke manier, minstens 60 uur per week werken of zo. Dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
Als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken. Allemaal prima wat je hier wil zeggen, en het zal ook niet voor iedereen gelden dat men waterschade beweert. Maar ik ben er 100% zeker van dat als dit toestel waterschade heeft het dan van condens moet zijn geweest. Mijn vraag/probleem is dus, als ik een mobiel koop vervalt de garantie blijkbaar als ik van een koude omgeving naar een warme omgeving ga. En ik ben het meest geërgerd over het feit dat zodra mijn toestel op waterschade stond, ik kpn probeer te bereiken voor wat vragen ik ze niet te pakken krijg. 3 dagen lang 2 keer per dag gebeld en voicemail ingesproken. vervolgens bellen ze mij op ja je had onze voicemail ingesproken ik heb u vele malen geprobeert te bereiken, ja sure dan had ik wel gemiste oproepen gehad. en daarnaast Sony ericsson die de neus al ophaalt als ik er over begin. Sorry hoor maar je kunt zeggen veel mensen werken hard dat zal best zo zijn, maar je maakt mij niet wijs dat de consument in bepaalde gevallen gewoon niet in zijn recht staat en gewoon lekker in de * zakt. Ik betaal niet voor niks voor zon toestel, en als ik dan het nieuws krijg waar ik het mee oneens ben hoop ik op zijn minst een goed verhaal te krijgen en dat ik tewoord gestaan wordt. dus nee ik heb er geen seconde over na gedacht om niet op verzend te drukken.

gsm
door gsm - Feb 10, 2012 om 15:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Afstandsbedieningen vertonen vaak vocht onder de druktoetsen.
Het lijkt er heel erg op dat de rubberen mat met de toetsen poreus is en dat het vocht dus rechtstreeks door de rubberen toetsen gaat.

Mensen met klamme handen en/of vochtige oren zouden op die manier "waterschade" kunnen veroorzaken. Er komt namelijk meer vocht uit je vingers dan je zou denken.

Fabrikanten zouden hun apparaten uiteraard vocht-dicht moeten maken of in elk geval zodanig vochtwerend dat vochtige vingers in elk geval geen probleem kunnen zijn. Nu komt het er bij sommige apparaten op neer dat de gebruiker een apparaat niet met de blote huid kan of mag aanraken.

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 10, 2012 om 15:24
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tiempje schreef op vrijdag 10 feb 2012, 15:09] Dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
Als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken.

Dit vind ik een gouden tip. DOEN

oa
door oarend - Feb 10, 2012 om 15:33
9 Antwoorden / 1 Vragen

Als iemand uit zijn/haar ervaringen beweert dat repair centers etc. allemaal perfect zijn en dat wij als consument allemaal maar een verhaaltje ophangen, prima dat je dat zo ervaart ik ben blij voor jullie. Maar we leven hier op een aardbol waar iedereen elkaar bedriegt en waarin iedereen probeert zoveel mogelijk geld naar zich toe te schrapen. En ik (wellicht mag ik voor 90% wij zeggen) voel me als consument verschrikkelijk beet genomen. Niet alleen omdat er vaak verkeerde diagnose's gesteld worden (en vertel me niet dat het niet zo is ik heb ook in computer winkels gewerkt) en dat de klant daar het dupe van is. Ik probeer altijd, als er iets stuk is de klant sowieso een goede reden te geven, en uit te leggen hoe het kan en waarom. 90% loopt tevreden de winkel uit en de overige 10% moet even afkoelen maar komt ook gewoon weer terug. Maar ik heb vaak zat dingen gehoord van vrienden, veel duurdere onderdelen dan nodig verkopen want de klant heeft het toch niet door en als een oude pc niet meer goed werkt gewoon zeggen dat hij niet meer te repareren is en adviseren om een nieuwe te kopen. dus ga mij niet vertellen dat die repair centers allemaal mensen zijn die dat soort dingen niet doen. In dat wereldje wil ik niet meedoen.

vr1944
door vr1944 - Feb 10, 2012 om 15:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 10 feb 2012, 15:07]hoe vaak is waterschade nu al niet behandeld, steeds weer dezelfde vragen en steeds weer voor de helft criminele antwoorden. Ik heb jaren geleden enkele technische dienste op poten gezet, o.a. voor de Phone house. Daar ben ik, evenals bij de vele andere T.D.'s waar ik af en toe heen ga voor ondersteuning of waar men, bij de kleinere zaken met bijv. maar één handige jongen die als monteur dienst doet en ik zo eens in de twee weken de probleemgevallen oplos, in ongeveer vijf procent van de gevallen, en dan ging het om een klein éénmansbedrijf met een lage omzet, de mentalieit tegengekomen van pakken wat er te pakken valt, desnoods oneerlijk. Vooral bij witgoed kwam dat vroeger veel voor, zijn ook wel TV programma;s met verborgen camera's over geweest. De enige grote jongen die er een potje van maakt en veel te vaak terechte garantie afwijst wegens z.g. "onoordeelkundig gebruik" is Siemens met vooral zijn overigens uitstekende Gigaset. (Ik was daar heel blij om want veel wederverkopers stuurden mij al hun reparatiegevallen op, ook de garantie, want bij Siemens waren ze veel meer geld kwijt dan bij mij en meestal waren het kleine standaardklachten)
Een klacht die echter heel veel voorkomt, en ik heb dit al enkele malen hier behandeld, is de vochtschade, die kwam ik ook bij veel apparaten tegen terwijl de klant bij hoog en laag beweerde nooit in de regen te hebben gelopen! Na diepgaand onderzoek, kan ik mij als kleine zelfstandige permitteren, bleek dat men er in meerdere gevallen toch echt wel eens "even" buiten geweest was. Wat het veel voorkwam waren vochtige handen door transpiratie en het meest, en dat was het meest bij draadloze telefoons die men tegen de wang drukt, één of andere vorm van gecondenseerde aftershave die zich soms als een lekker ruikende vette film op de print afzet maar niet vluchtig genoeg is om de waterschade sensor te activeren. Ik ben zelfs een keer met een overige heel goede klant waarvoor ik repareerde naar diens kant geweest en de gebruiker, een kantoorpief, letterlijk met zijn neus op de geopende telefoon gedrukt en hij bekende meteen dat dat de lucht was van zijn aftershave. We hebben daarna allemaal heel hard gelachen, hij heeft dat nog een jaar moeten horen en omdat ik hem gratis schoongemaakt had, het was een goede klant, heb ik dat ook een jaar moeten horen.
Nog één off topic opmerking:
Ik weet dat hier veel VARA sympathisanten schrijven maar als je geen zinnige bijdrage hebt begin dan niet weer elke keer over: " het zijn allemaal dieven en zakkenvullers- de politici doen daar aan mee- ze doen niks voor je. Het allergrootste deel van de Nederlandse ondernemers zijn hardwerkende mensen die proberen d.m.v. goede service een goede naam op te bouwen en, inderdaad, dan hun zakken te vullen, maar wél op een eerlijke manier, minstens 60 uur per week werken of zo. Dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
Als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken.

vr1944
door vr1944 - Feb 10, 2012 om 15:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een onzin .Electronica van auto's en motoren hebben geen problemen met vocht en grote temperatuur verschillen.Ook (ingebouwde)navigatie zoals Tom Tom hebben ook geen last van condens en vocht.Een mobiele telefoon is ook voor buiten gebruik en hoort spatwaterdicht te zijn.Telefoons die dat niet zijn moet je dus niet kopen.Oftewel dat is duur betaalde Chinese troep waar kapitalen op verdient wordt

=vliegenderob schreef op vrijdag 10 feb 2012, 15:07: hoe vaak is waterschade nu al niet behandeld, steeds weer dezelfde vragen en steeds weer voor de helft criminele antwoorden. Ik heb jaren geleden enkele technische dienste op poten gezet, o.a. voor de Phone house. Daar ben ik, evenals bij de vele andere T.D.'s waar ik af en toe heen ga voor ondersteuning of waar men, bij de kleinere zaken met bijv. maar één handige jongen die als monteur dienst doet en ik zo eens in de twee weken de probleemgevallen oplos, in ongeveer vijf procent van de gevallen, en dan ging het om een klein éénmansbedrijf met een lage omzet, de mentalieit tegengekomen van pakken wat er te pakken valt, desnoods oneerlijk. Vooral bij witgoed kwam dat vroeger veel voor, zijn ook wel TV programma;s met verborgen camera's over geweest. De enige grote jongen die er een potje van maakt en veel te vaak terechte garantie afwijst wegens z.g. "onoordeelkundig gebruik" is Siemens met vooral zijn overigens uitstekende Gigaset. (Ik was daar heel blij om want veel wederverkopers stuurden mij al hun reparatiegevallen op, ook de garantie, want bij Siemens waren ze veel meer geld kwijt dan bij mij en meestal waren het kleine standaardklachten)
Een klacht die echter heel veel voorkomt, en ik heb dit al enkele malen hier behandeld, is de vochtschade, die kwam ik ook bij veel apparaten tegen terwijl de klant bij hoog en laag beweerde nooit in de regen te hebben gelopen! Na diepgaand onderzoek, kan ik mij als kleine zelfstandige permitteren, bleek dat men er in meerdere gevallen toch echt wel eens "even" buiten geweest was. Wat het veel voorkwam waren vochtige handen door transpiratie en het meest, en dat was het meest bij draadloze telefoons die men tegen de wang drukt, één of andere vorm van gecondenseerde aftershave die zich soms als een lekker ruikende vette film op de print afzet maar niet vluchtig genoeg is om de waterschade sensor te activeren. Ik ben zelfs een keer met een overige heel goede klant waarvoor ik repareerde naar diens kant geweest en de gebruiker, een kantoorpief, letterlijk met zijn neus op de geopende telefoon gedrukt en hij bekende meteen dat dat de lucht was van zijn aftershave. We hebben daarna allemaal heel hard gelachen, hij heeft dat nog een jaar moeten horen en omdat ik hem gratis schoongemaakt had, het was een goede klant, heb ik dat ook een jaar moeten horen.
Nog één off topic opmerking:
Ik weet dat hier veel VARA sympathisanten schrijven maar als je geen zinnige bijdrage hebt begin dan niet weer elke keer over: " het zijn allemaal dieven en zakkenvullers- de politici doen daar aan mee- ze doen niks voor je. Het allergrootste deel van de Nederlandse ondernemers zijn hardwerkende mensen die proberen d.m.v. goede service een goede naam op te bouwen en, inderdaad, dan hun zakken te vullen, maar wél op een eerlijke manier, minstens 60 uur per week werken of zo. Dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
Als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken.

jo
door jorisw - Feb 10, 2012 om 16:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien de hoeveelheid mensen die in de elektronicawereld werken (leveranciers, winkels, reparatiebedrijven), dan moet dat statistisch toch betekenen dat er hier op dit forum ook van die boeven (zoals hierboven continu wordt gesuggereerd) rondlopen.

Kan iemand bevestigen dat ze de klant bewust oplichten tijdens hun werk, en zo ja, waarom doe je dat?

oa
door oarend - Feb 10, 2012 om 16:32
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 10 feb 2012, 16:17]Gezien de hoeveelheid mensen die in de elektronicawereld werken (leveranciers, winkels, reparatiebedrijven), dan moet dat statistisch toch betekenen dat er hier op dit forum ook van die boeven (zoals hierboven continu wordt gesuggereerd) rondlopen.

Kan iemand bevestigen dat ze de klant bewust oplichten tijdens hun werk, en zo ja, waarom doe je dat? Misschien wel onbewust, dat wil zeggen dat er een protocol is zoals als je iets ziet wat op waterschade duidt gelijk afkappen die reparatie want dat is het probleem die waterschade. terwijl dat plekje wat ontstaan is door een keer van -2 naar 20 graden te lopen en het probleem helemaal niks met dat plekje te maken heeft.

cw
door cwestern - Feb 10, 2012 om 17:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede telefoon kan wel tegen een drupje water.
De mijne een LG GM 205 heeft vorig jaar 20 minuten in de wasmachine meegedraaid, toen ik het door kreeg heb ik hem snel onder de kraan afgespoeld,batterij er uit en alles goed laten drogen.
Sticker is inderdaad verkleurd, maar telefoon werkt nog steeds perfect.

do
door doberlover - Feb 10, 2012 om 17:32
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk, dat alle reparatie afdelingen van div. telecom bedrijven deze smoes gebruiken. Mijn telefoontoestel van nog geen jaar oud deed het ineens niet meer. Ik heb het naar een winkel van de Phonehouse gebracht. Ze hebben er nog een nieuwe batterij ingezet, maar dat hielp ook niet. Over waterschade zeiden ze niets. Tot ik bericht kreeg dat ik het toestel terug kreeg en het niet gerepareerd was, omdat er waterschade in zat. Ik heb het toestel altijd in mijn jaszak zitten, en dat zei ik hen ook. Als antwoord kreeg ik, dat ik dan waarschijnlijk door de regen had gelopen. Ik heb nog geprotesteerd bij the Phonehouse en toen kreeg ik een mail van de repair afdeling met foto's van de waterschade wat microscopisch was vastgesteld. Dus niet te zien met het blote oog. Ook bij NOKIA nederland kreeg ik hetzelfde antwoord. Als er waterschade te zien was, kon het niet meer gerepareerd worden, garantie of geen garantie. Wat betreft het bovenstaande: er zal toch heus wel wat mis zijn met de repair afdelingen van diverse telecombedrijven, want anders waren er niet zoveel klachten van mensen die allemaal afgescheept zijn met dezelfde constatering: waterschade.

do
door doberlover - Feb 10, 2012 om 17:39
6 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is het eerdaags afgelopen met deze praktijken.

http://tweakers.net/nieuws/79638/consumentenautoriteit-onderzoekt-naleving-garantie-mobieltjes.html

hagaman
door hagaman - Feb 10, 2012 om 17:44
107 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zeggen "als je geen argumenten hebt, dan grijp je naar de persoon zelf " :) in dit geval is het precies hetzelfde, meneer heeft geen argumenten om toe te voegen dus wil hij typ foutjes even aanpakken :)
Mijn best.
Net als hiervoor werd gezegd telefoon moet spatwater dicht zijn, en ook niet zomaar door condens kapot gaan. Ik gebruik al mijn telefoons vrij van beschermnig, wekelijks vallen ze meerder malen, als het buiten regent, en iemand me belt, meestal klanten die ik niet mag missen, dan neem ik het gewoon op, en dan zie ik erna dat het iets nat is geworden, droog ik het even af met n doekje.
Hiervoor heb ik een Samsung Galaxy S gehad, 2 jaar lang gebruikt, voor mij was die all 3-4 maanden gebruikt. Daarna heb S 2 gekocht, nu all bijna een jaar. al tientallen keren gevallen, en onder regen geweest, en als ik aan het koken ben met natte handen opgenomen met all die stoom in de keuken. Tot nu toe nog geen teken van falen. Dus jah.
DIt is mijn zoveelste, ik gebruik mobiele telefoons sinds 1997. Nog nooit meegemaakt dat het zomaar vanzelf door condens of natte handen kapot gaat.
Moet wel bekennen tot nu toe heb ik allen Nokia, Samsung, Siemens en Motorola langdurig gebruikt. Ook Iphone en zo maar wel kort.
Ik heb jaren geleden zelf als monteur gewerkt, heb duizenden telefoons gerepareerd. ook wel's vochtschade meegemaakt. maar wel duidelijk aantoonbare schade, dan zie je een grote grijswitte vlek op de board, meestal aan de zijkanten van de chip's, dan gaan de voetjes / contacten van de chip rotten. en krijgt de chip geen contact meer. maar dat is gewoon aanwijsbaar. duidelijk zichtbaar.
en dit soort schade heeft tijd nodig voor gevolgen. DUs vandaag onder water, dan gebeurt nog komenden maanden niets. misschien aan de einde van het jaar, want het heeft tijd nodig om te rotten.
Meneer is gewoon belazerd, en zo simpel is het.
en het werhaal over hard werkende mensen, die ken ik wel. Ik zeg niet dat iedereen een oplichter is, maar er zitten genoeg rotte appels tussen.
Ik was laatst nog bij een klant, die had pc gekocht van een monteur voor 1500 eu, terwijl deze pc gewoon in de winkel 300 tot 500 kost. Je kan het service noemen en hardwerkend noemen, maar enigste harde actie hier is 1000 euro binnen half uur in je zak steken, misbruik makend van de situatie waarbij de klant er geen verstand van heet en je gewoon vertrouwt.

keessie1
door keessie1 - Feb 10, 2012 om 19:36
138 Antwoorden / 9 Vragen

Als alle telefoons nou eens zo werden gemaakt.
Met een extra rubbertje.
Dan gingen ze VEEL te lang mee en verkocht men niets.

Onverwoestbare GSM Water geen probleem

Geen stickertje en vocht schade.

Lachen toch?

Groetjes Keessie

keessie1
door keessie1 - Feb 10, 2012 om 19:43
138 Antwoorden / 9 Vragen
wimmi20
door wimmi20 - Feb 10, 2012 om 23:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zomaar een gedachte van mij:
van een importeur van electronica kopen grote winkelketens ook wel partijen zonder fabrieksgarantie.
Dan is de inkoop gunstiger qua prijs.
Die winkelketen neemt dan zelf het garantie risico.
Bij een garantie claim wordt het defecte artikel opgestuurd naar een algemeen reparatiebedrijf.
Daar repareert men voor zeer veel merken.
Als zo'n algemeen reparatiebedrijf snel geld wil verdienen dan constateren ze waterschade als het een telefoon betreft.
De winkelketen moet dan wel onderzoekskosten betalen.
Lekker snel waterschade constateren verdient voor een reparatie bedrijf dus sneller en beter dan een tijdrovende reparatie.
Waterschade constateren is een kwestie van enkele arbeids minuten.
Dat is snel verdiend.
Want alleen de onderzoekskosten bedragen meestal een flink bedrag.
Het is misschien zinvol om met uw defecte telefoon naar zo'n kleine 1 mans telefoonwinkel te gaan.
Voor een second opinion.
En van die taalvouden hierbofe dat klop, ik erger me er doot aan.

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 11, 2012 om 00:07
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tappie schreef op vrijdag 10 feb 2012, 16:29]Ik erger me dood aan vliegenderob, aan het eind van zijn verhaal schrijven dat je je stukje moet na-lezen omdat je dan de taalfouten eruit kan halen!

Nee, dat schreef ik niet, JIJ kunt kennelijk niet lezen, ik schreef niet dat je je stukje MOET nalezen om taalfouten eruit te halen, (geen slecht idee overigens) ik schreef haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) dat is heel wat anders. Maar je hoeft mijn bijdragen niet te lezen, ik heb genoeg andere fans hoor!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2012 om 09:48
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel er al zeer veel, maar hlaas ook uiteenlopende, reacties zijn toch dit:

Deze vraagstelling komt al voor sedert ik actief werd op deze site.
Het is daarmee, als ook anderen melden, een probleem dat zich nog altijd voordoet en vaak als 'smoes' waarbij men er vanuit gaat dat de klant de smoes uiteinedlijk 'pikt'. verdere actie kost moeite, tijd en mogelijk ook geld.
Nu is het echter wel zo, dat de leverancier in een dergelijk geval moet kunnen bewijzen dat er sprake is van waterschade!
Als ook aan de orde bij de vorige beantwoorder (doberlover) in dat geval: laat dan de foto zien met het z.g. microscopische bewijs.

Daarbij te bedenken dat dus uitsluitend microscopisch zichtbare 'schade' oorzaak zou zijn. Misleiding in ernstige mate?

De reacties m.b.t. betrouwbare reparatiures: die zullen er ongetwijfeld ook wel zijn. (Maar misschien met een microscoop te zoeken)

gi
door gio_vanni007 - Feb 11, 2012 om 11:02
10 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon een samsung galaxy s 2 nemen ipv de sony en apple shit...

di
door dinyg - Feb 11, 2012 om 13:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dit verhaal heeft veel weg met het probleem dat ik bij Wehkamp met een ASUS laptop heb ! Het scherm kreeg na amper 8 maanden gebruik streepjes en flimmers .Via overleg met Wehkamp opgestuurd naar ASUS repair-centrum.Sturen ze me foto's waarop ineens een groot zwart omrande witte vlek in de rechterhoek van het scherm zit ?! User-damage noemen ze het,ik noem het smijten met andermans spullen. Had het extra goed en in originele v erpakking opgestuurd,wij hebben het apparaat NORMAAL gebruikt,hoezo user-damage?Dit wordt schijnbaar door die firma's gebruikt om klanten extra geld af te troggelen is mijn idee!

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 11, 2012 om 15:11
292 Antwoorden / 1 Vragen

GSM schreef ook al,: Afstandsbedieningen vertonen vaak vocht onder de druktoetsen.
Het lijkt er heel erg op dat de rubberen mat met de toetsen poreus is en dat het vocht dus rechtstreeks door de rubberen toetsen gaat.

Ik heb mij ook vaak afgevraagd hoe het vocht in die toestellen komt, ik heb er in de loop der tijd heel veel gerepareerd, ik werkte voor bedrijven die zelf niet of niet voldoende "know how" en/of apparatuur in huis hadden, of beiden. De meeste hier genoemde gevallen zijn individueel, in het grote geheel is echt weinig mis maar (haast) niemand opent een topic om te vertellen dat zijn apparaat zo goed gerepareerd is. Daarnaast doen we het allemaal niet zo goed als cwestern. Ik heb het vaak meegemaakt dat iemand die vocht in zijn apparaat had en toen hem tóch te binnenschoot dat er even een vochtig moment was geweest na aanvankelijke ontkenning ("Ik bel nooit in de regen") zei: "Ik heb hem meteen afgedroogd, aangezet en hij deed het nog maar de volgende dag niet meer!". Helemaal fout, accu eruit en, als hij in vuil water is gevallen en ook van binnen nat is, kun je zien als de accu eruit gehaald wordt en het vocht loopt eruit, van binnen en buiten afspoelen, drupje afwasmiddel erin, vóór het spoelen en vervolgens goed laten drogen, minsten één dag, föhn een paar keer even er bij, klaar! In de gevallen dat het een partikulier betrof of een nieuwe klant, liet ik het apparaat open liggen tot de klant kwam en het kon zien! Vaak is het pas na enkele dagen te zien als de aanwezige kalk witte vlekken op de print of de onderdelen achterlaat. Een beetje groot bedrijf zal daar meestal geen tijd voor hebben. Resumerend, de meeste apparaten schijnen op de één of andere manier, met of zonder rubbertje van Keesie1 tóch wel eens nat te worden van binnen. doberlover: Inderdaad, er is wat mis want waterschade kan in de meeste gevallen wél gerepareerd worden, ik deed dat wél, voor vaste klanten, maar daar gaat veel tijd inzitten plus het risico dat er kort na de reparatie toch weer iets stuk gaat wat als indirecte oorzaak de eerdere waterschade heeft en dan moet er onder garantie misschien een duur IC worden vervangen, want de klant pikt niet dat hij wéér moet (bij)betalen. Ook heb ik regelmatig, weer voor vaste klanten, een apparaat gerepareerd dat weer stuk ging maar met een andere oorzaak. Toch maar onder garantie dan, (al schrijf ik altijd bij de omschrijving: geen garantie maar gratis) want de klant is niet technisch en snapt dat niet en gaat dan misschien bij VARA's Kassa schrijven dat dat bedrijf zo slecht is en niet goed repareert!
De meeste grote reparatiebedrijven doen het écht goed, want anders raken zij hun klanten, opdrachtgevers dus, kwijt als er veel klachten komen van diens klanten, al hebben de meeste opdrachtgevers (wederverkopers) enigszins technische mensen in dienst die de reparaties aannemen en inschrijven. Zo, nu nog even nalezen of ik niet een "n" of andere letter vergeten ben, dat is heel wat anders dan een schrijffout en dan maar op de knop "verzend" drukken. Prettig weekend allemaal!

oa
door oarend - Feb 11, 2012 om 15:26
9 Antwoorden / 1 Vragen

vliegenderob: Toch maar onder garantie dan, (al schrijf ik altijd bij de omschrijving: geen garantie maar gratis) want de klant is niet technisch en snapt dat niet en gaat dan misschien bij VARA's Kassa schrijven dat dat bedrijf zo slecht is en niet goed repareert!

Technisch ben ik genoeg weest daar maar niet bang voor, maar bepaalde momenten kun je technisch genoeg zijn maar kom je niet verder omdat je als consument makkelijk bedrogen kunt worden.
Jij beschrijft het alsof repair centers allemaal perfect zijn omdat jij er vaak komt en alles is dan goed. Maar ik weet ook waar ik over praat en ik kan je vertellen dat overal rotte appels te vinden zijn.

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 11, 2012 om 19:41
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=oarend schreef op zaterdag 11 feb 2012, 15:26]
Jij beschrijft het alsof repair centers allemaal perfect zijn omdat jij er vaak komt, ik kan je vertellen dat overal rotte appels te vinden zijn.

Je hebt helemaal gelijk maar ik schreef dat de meesten echt wel goed zijn en dat er inderdaad ook rotte appels tussen zitten schreef ik ook, vooral in witgoed. Overigens kom ik niet bij TD' , ik werk er voor, dus ben aardig bekend met de interne policy aldaar.

keessie1
door keessie1 - Feb 11, 2012 om 21:16
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk dat je van een GSM toestel mag verwachten dat hij redelijk ongevoelig is voor vocht.

Dus klamme handen , transpiratie en zelfs regen zou hij tegen moeten kunnen.
Van een GSM mag verwacht wordt dat je die overal mee naar toe neemt en hem ook altijd en over mag of moet gebruiken.
Dus op het strand en in de regen en sneeuw.

Het is voor de fabrikant dan ook niet moeilijk om aan deze verwachting te voldoen alleen wil men dit niet omdat zo'n toestel te lang mee zou gaan.
(Zie voorgaande link van de Xcover.)

Ik vind dat een telefoon, waar men makkelijk 500 tot 600 euro voor durft te vragen, je mag verwachten dat hij dus behoorlijk water dicht is.
Voor dat geld koop je ook b.v. een 17 Inch Laptop of een 110 cm 3D TV
Dus wordt er nogal grof verdient aan deze kleine GSM toestellen.
En zijn bedoeld om mee te bellen mobiel dus ook buiten.

Zou jij bij mij een mobiel apparaat kopen voor zo'n 500 euro als ik bij zeg, het is niet de bedoeling dat je hem gebruikt als je transpireerd of klamme handen hebt of als het vochtig is buiten en zeker niet van een warme huiskamer mee naar buiten lopen ivm condens vorming enz.... Ik denk het niet toch.

Als je je mobieltje in een bak water laat vallen is het een andere zaak, dat ze daar niet tegen kunnen lijkt me normaal, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Groetjes Keessie

peedee
door peedee - Feb 13, 2012 om 10:33
96 Antwoorden / 10 Vragen

Ach, er zijn ook bedrijven die heel netjes en open nar de consument zijn. Neem nou Ikea. Bij hun badkamermeubelen staat keurig aangegeven dat die niet bestand zijn tegen vocht........

maanaap
door maanaap - Feb 13, 2012 om 12:05
45 Antwoorden / 1 Vragen

tiempje,

Goed gecopy-paste.

zie antwoord van vliegenderob

maanaap
door maanaap - Feb 13, 2012 om 12:19
45 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 10 feb 2012, 16:17]Gezien de hoeveelheid mensen die in de elektronicawereld werken (leveranciers, winkels, reparatiebedrijven), dan moet dat statistisch toch betekenen dat er hier op dit forum ook van die boeven (zoals hierboven continu wordt gesuggereerd) rondlopen.

Kan iemand bevestigen dat ze de klant bewust oplichten tijdens hun werk, en zo ja, waarom doe je dat?

Ik denk niet dat de klant bewust wordt opgelicht in de meeste gevallen denk ik, het is meer een kwestie(vooral in electronicazaken) dat er zo goedkoop mgelijk personeel wordt aangenomen en dan vooral scholieren die meestal van de producten die zij verkopen geen verstand hebben.

Voorbeeld; electrozaak in Ridderkerk op mijn vraag naar een harde schijf of ik voor mijn moerbord met ondersteuning van E-sata 1,5 de schijf die ik wou kopen was 3,0, of deze met een jumper kon worden ingesteld voor mijn moederbord.

Genoemde verkoper kon hier geen antwoord op geven en wist ook niet hoe hij het te weten moest komen, dus heb van de koop afgezien.

M.vr.gr. maanaap

tappie
door tappie - Feb 13, 2012 om 12:25
289 Antwoorden / 82 Vragen

[Off-topic bijdrage verwijderd, gelieve on-topic te reageren - Edit redactie Kassa-online]

maanaap
door maanaap - Feb 13, 2012 om 12:26
45 Antwoorden / 1 Vragen

[Off-topic bijdrage verwijderd, gelieve on-topic te reageren - Edit redactie Kassa-online]

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 13, 2012 om 13:50
292 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik als redelijk goed ingevoerd al schreef, er zitten rotte appels tussen. Dat kan gebrek aan kennis zijn, lage omzet, slechte mentaliteit en tóch goed willen verdienen of, wat ik eens meemaakte, een monteur die de fout niet vinden kan en om niet af te gaan, dan maar het apparaat afkeurt om er vanaf te zijn. In dat geval voornoemd was de eigenaar redelijk technisch en stuurde het apparaat naar mij en toen bleek inderdaad dat het geen waterschade was. Maanaap, als je zelf al aardig verstand er van hebt, kijk je dat toch zelf (eerst) na!