natascha_4810687
door natascha_4810687 Oct 13, 2011 om 14:07
Computers & telefonie

Telefoon over laten gaan kost 12 cent???

Mijn moeder heeft het belbasis abonnement (met internet en tv) van KPN en kwam er zojuist achter dat ze 12 cent betaald per keer dat ze de telefoon over laat gaan!

Ik heb zelf 'bel onbeperkt altijd' van KPN, dus laat ze altijd mijn telefoon even over gaan en bel ik haar gratis terug.

Na de factuur even goed bekeken te hebben, blijkt ze dus elke keer 12 cent te betalen voor het 1x over laten gaan van mijn telefoon!! Ook als iemand na vaker over laten gaan niet opneemt of de lijn in gesprek is, kost het 12 cent per poging zonder dat er contact is geweest. Dat kan toch niet kloppen???

Ze krijgt verder geen voicemail van mij ofzo want dat is uitgeschakeld.

Wie kan mij uitleggen hoe dit zit?
Alvast bedankt!

4856 44 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - Oct 13, 2011 om 14:09
678 Antwoorden / 3 Vragen

De verbinding wordt toch tot stand gebracht? Moeder gebruikt dus KPN om bij de telefoon over te laten gaan. Dat daar iets voor betaalt moet worden lijkt mij logisch.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:15
73 Antwoorden / 6 Vragen

als iemand in gesprek is, of wanneer er gewoon niet opgenomen wordt (dus ook geen voicemail of soortgelijk bandje) dan werd dat voorheen toch nooit in rekening gebracht? mobiele telefoon betaal je ook pas bij echt contact. ik vind dit absoluut niet logisch, en dan 12 cent, dat betaal je volgens de prijslijst niet eens als starttarief, daarnaast kan ik die 12 cent nergen op de site terug vinden!!

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 13, 2011 om 14:18
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=~*natascha*~ schreef op donderdag 13 okt 2011, 14:15]kan ik die 12 cent nergen op de site terug vinden!!
12 cent is het starttarief + de eerste volledige minuut.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:19
73 Antwoorden / 6 Vragen

ok, maar er is geen contact gemaakt, dus waarom dan al een minuut betalen? dat gaat toch pas in zodra er contact is met de ander of de voicemail?

loreleigil
door loreleigil - Oct 13, 2011 om 14:20
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=~*natascha*~ schreef op donderdag 13 okt 2011, 14:15]als iemand in gesprek is, of wanneer er gewoon niet opgenomen wordt (dus ook geen voicemail of soortgelijk bandje) dan werd dat voorheen toch nooit in rekening gebracht? mobiele telefoon betaal je ook pas bij echt contact. ik vind dit absoluut niet logisch, en dan 12 cent, dat betaal je volgens de prijslijst niet eens als starttarief, daarnaast kan ik die 12 cent nergen op de site terug vinden!! Vindt u dan dat zij maar gratis een verbinding tot stand moeten brengen? Dat kost toch geld? Moeten zij dan zelf maar die kosten voor rekening nemen?

birdies
door birdies - Oct 13, 2011 om 14:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het starttarief is 0,0897 + 0,0350 per minuut = 0,1247. Dat is dus het bedrag dat bij je moeder in rekening wordt gebracht.

Volgens mij is het al een tijdje dat je ook moet betalen voor het laten rinkelen van de telefoon.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 13, 2011 om 14:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Belachelijk zeg!
In mijn ogen wordt er pas een verbinding tot stand gebracht als er aan de andere kant ook daadwerkelijk wordt opgenomen.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:25
73 Antwoorden / 6 Vragen

Ik wist niet dat dit al een tijdje zo is, kwamen er nu pas achter. Voorheen was het niet zo dus lijkt me niet zo vreemd dat wij er verbaasd over zijn.
Bij de mobiele telefoon kan je wel gratis de telefoon over laten gaan, snap het verschil niet.

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 14:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij belbasis kpn lees ik:

Bovenstaande tarieven zijn inclusief btw.
Het starttarief geldt per gesprek.
Gesprekken worden per seconde verrekend.

M.i. is er pas sprake v.e. gesprek als de ander de telefoon opneemt.
Het starttarief is: 0.0897 eurocent.

Ik zou dus eens opheldering vragen over hoe het begrip starttarief door KPN gehanteerd wordt.
Uit uw vraag blijkt immers dat starttarief gerekend wordt als bij u de telefoon overgaat zonder dat u opneemt.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:26
73 Antwoorden / 6 Vragen

@ Sonjaatje: dat dacht ik dus ook...

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:27
73 Antwoorden / 6 Vragen

@ tdehond: inderdaad, dat is toch vaag!

birdies
door birdies - Oct 13, 2011 om 14:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Volgens mij is het ongeveer een jaar geleden dat ik er voor het eerst over las (op diverse fora). Op de site van KPN kan ik dit overigens nergens vinden. Slordig.

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 13, 2011 om 14:40
842 Antwoorden / 1 Vragen
birdies
door birdies - Oct 13, 2011 om 14:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ook op Kassa *klik* zijn er al eerder vragen over gesteld. O.a. dus vermelde link van dec. 2010.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:46
73 Antwoorden / 6 Vragen

kon het niet vinden, bedankt voor de link! helaas geen antwoord erbij, was toen dus al net zo vaag!

macwouter
door macwouter - Oct 13, 2011 om 14:46
825 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u ios 5 of android op u toestel gebruik dan messenger.De dikke bonussen moeten bij KPN ook betaald worden en daar doet de politiek gewoon niets mee want die hebben er ook een dikke vinger in de pap.De telecom bedrijven doen net of het allemaal duurder word vanwege investeringen maar de winsten die ze maken zijn enorm. Veranderen van provider heeft ook geen zin want die lopen elkaar gewoon achterna.

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 14:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 13 okt 2011, 14:46]Heeft u ios 5 of android op u toestel gebruik dan messenger..

Het betreft hier een vraag over vaste telefonie belbasis + rekenen starttarief ( als de telefoon door de ander niet opgenomen wordt) door KPN. Er wordt dus geen gebruik van mobiele telefonie gemaakt.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 14:57
73 Antwoorden / 6 Vragen

@ Tdehond: je bent geweldig!!! er stond me iets van bij, maar kon het dus nergens terug vinden! Ik zocht dus op KPN en niet op UPC, duh :p

@ Macwouter: ehh nee geen iso 5 (nog nooit van gehoord ook haha) of Android, dus roeien met de riemen die we hebben ;-)

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 14:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ vraagsteller
Een soortgelijke vraag wat speelde bij UPC is al eens bij kassa aan de orde geweest:

Telecomprovider UPC rekent al een starttarief zonder dat er verbinding is geweest.

Kassa kreeg meerdere klachten hierover binnen. Deze mensen zagen een starttarief van 10 cent terug op hun rekening voor niet gevoerde gesprekken. Navraag bij de klantenservice levert tegenstijdige informatie op.

Kassa heeft meerdere malen gebeld met de klantenservice. Ook Kassa krijgt tegenstrijdige informatie. De ene keer wordt er gezegd dat er geen starttarief gerekend wordt als er geen verbinding is. In het volgende gesprek wordt juist bevestigd dat UPC kosten in rekening brengt bij geen gehoor of in gesprek.

Volgens Telecomwaakhond OPTA zijn er geen regels voor het starttarief. “Het is niet wettelijk vastgelegd welke tarieven een provider in rekening mag brengen. Maar natuurlijk wel dat deze tarieven transparant moeten zijn. Als een provider een andere definitie van het starttarief hanteert, dan dient hij dit de consument duidelijk uit te leggen”, aldus OPTA.

Uiteindelijk komt UPC met het verlossende antwoord. Het bedrijf laat weten dat het geen kosten in rekening brengt voor gesprekken die niet zijn beantwoord.

“Door een storing in het systeem is er bij sommige klanten onterecht een starttarief in rekening gebracht. Het gaat hierbij om kleine bedragen tussen de 1 en 11 eurocent per gesprek. We informeren de klanten die het betreft hierover en storten dit teveel in rekening gebrachte geldt zo snel mogelijk terug”, aldus UPC.

Bron Kassa
--------------------------------------------------------------------------------

Het lijkt mij dus een goede vraag voor uw moeder aan KPN om transparant te zijn in deze en het begrip starttarief aan uw moeder uit te leggen volgens de visie van KPN.

tr
door trappist - Oct 13, 2011 om 15:21
240 Antwoorden / 0 Vragen

Natascha, gaat het bij u om een gewone aansluiting? of een alles-in-een pakket?
Uw moeder zou eens een test moeten doen naar iemand met een "ouderwetse" gewone vaste aansluiting, dus dan ook niet laten opnemen en daarna de rekening bekijken,
Het zou kunnen dat KPN het maken van verbinding met uw modem beschouwt als een geslaagde verbinding...
hetzelfde doet zich namelijk ook voor bij bellen naar doorschakelnummers achter een telefooncentrale, dan rinkelt de kassa ook zodra een verbinding met de bedrijfscentrale is gemaakt!

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 15:30
73 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad iets om te checken.
Ze had eerst gewoon een standaard telefoon abonnement. Paar jaar geleden internet basis erbij wat internet-plus bellen werd. Sinds afgelopen maandag TV erbij, nu samen een pakket. Rekeningen van de afgelopen maanden geven dus dat tarief van 12 cent aan.

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2011 om 16:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Heb gewone, vaste telefoonlijn van KPN. Rekeningen geven normale gesprekken aan, ik kom nergens €0,12 tegen. Tussen 5 en 6 beantwoord ik geen telefoon, hoor dus wel bellen; dat zou er dan bij moeten staan, maar niet dus. Verder geen internet en t.v. van KPN.

tr
door trappist - Oct 13, 2011 om 16:52
240 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=~*natascha*~ schreef op donderdag 13 okt 2011, 15:30]Ze had eerst gewoon een standaard telefoon abonnement.maar ik bedoel uw aansluiting, dus het nummer waarheen wordt gebeld, is dat een klassieke aansluiting of ook high-tech? ;-)

birdies
door birdies - Oct 13, 2011 om 17:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Tussen 5 en 6 beantwoord ik geen telefoon, hoor dus wel bellen; dat zou er dan bij moeten staan........

Nee natuurlijk niet, jij bent toch niet de beller!

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 17:55
73 Antwoorden / 6 Vragen

@ trappist: oh haha ik heb internet-plus-bellen + interactieve tv van KPN, telefoon met bel onbeperkt altijd :-)

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2011 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit de site van KPN blijkt dat ze kosten per gesprek rekenen, dus een starttarief en gesprekskosten. Als je belt en je krijgt geen verbinding, dan is er geen sprake van een gesprek en dan mogen ze dus niet in rekening brengen. Een hele nare manier om aan extra inkomsten te komen dus van KPN, als je over gaat klagen zullen ze het wel op een misverstand of storing gooien?

Overigens, u weet toch wel zeker dat er geen verbinding tot stand komt? Niet een of andere centrale in huis dit het gesprek over neemt?

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 18:37
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het starttarief bestaat uit het starttarief plus de eerste volle minuut , je kan bij geen gehoor dus niet zeggen dat je het geld van die eerste minuut terug wilt hebben .

Dit is te vergelijken met de taxi , het starttarief ligt rond de 7,50 euro ( dat is het starttarief plus de eerste twee kilometers ) EN DAN IS ER NOG GEEN METER GEREDEN .

De reden waarom kpn dit een jaar geleden heeft ingevoerd is tweeledig , ten eerste er moet winst ( veel winst ) gemaakt worden en ten tweede , door de nieuwe media en doordat er meer concurenten zijn die ook nog eens gratis bellen naar vaste nummers aanbieden waardoor de inkomsten van deze kpn-tak flink terugliepen .

Ik lees dat joew moeder ook internet heeft , is gratis Skypen een optie ?

Hans

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2011 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van de site van KPN.com.[quote]Het starttarief geldt per gesprek. De gesprekken worden per seconde verrekend.De vergelijking met een taxi gaat niet op, want je maakt dan immers wél een rit. Stel je stapt in en de taxi blijkt defect, je hebt nog geen meter gereden, dan betaal je toch ook niet?

Overigens je zegt dat KPN dit bewust heeft ingevoerd, het zou ze sieren als dat ze dat duidelijker op de site vermelden.

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2011 om 18:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 13 okt 2011, 17:16].......Tussen 5 en 6 beantwoord ik geen telefoon, hoor dus wel bellen; dat zou er dan bij moeten staan........

Nee natuurlijk niet, jij bent toch niet de beller!

je hebt gelijk, "ondersteboven" gelezen.

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 18:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 13 okt 2011, 18:46]Overigens je zegt dat KPN dit bewust heeft ingevoerd, het zou ze sieren als dat ze dat duidelijker op de site vermelden.

Zie mijn antwoord over soortgelijk probleem bij UPC.
Opta verwacht dat duidelijk naar de klant aangegeven wordt hoe de provider het begrip starttarief interpreteert.

Op de site staat dat starttarief geldt bij een gesprek.
M.i. is er geen sprake van een gesprek als het gesprek niet tot stand komt omdat niet opgenomen wordt.

KPN moet dan neerzetten: als u iemand probeert te bereiken wordt het starttarief gerekend. Dan weet consument waar deze aan toe is.

birdies
door birdies - Oct 13, 2011 om 18:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Stel je stapt in en de taxi blijkt defect, je hebt nog geen meter gereden, dan betaal je toch ook niet?.......... Is te hopen dat KPN niet haar werkterrein naar taxi's uit gaat breiden.

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 18:58
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 13 okt 2011, 18:46]Van de site van KPN.com.[quote]Het starttarief geldt per gesprek. De gesprekken worden per seconde verrekend.De vergelijking met een taxi gaat niet op, want je maakt dan immers wél een rit. Stel je stapt in en de taxi blijkt defect, je hebt nog geen meter gereden, dan betaal je toch ook niet?

Overigens je zegt dat KPN dit bewust heeft ingevoerd, het zou ze sieren als dat ze dat duidelijker op de site vermelden.

Ja en de kpn bedoeld met een gesprek , het maken van een verbinding dus niet of er ook daadwerkelijk wordt opgenomen .

Vb. taxi , als de taxi defect is is dat de pech voor de chauffeur , als ik instap en ik zeg hem waar ik naar toe wil maar ik bedenk mij , dan moet ik toch die 7,50 betalen .

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 19:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 13 okt 2011, 18:58][quote=diumenge schreef op donderdag 13 okt 2011,

Ja en de kpn bedoeld met een gesprek , het maken van een verbinding dus niet of er ook daadwerkelijk wordt opgenomen .

/quote]
KPN maakt niet duidelijk aan de gedupeerde klant dat KPN het maken van een verbinding als een gesprek beschouwt.

Het zou voor mij reden zijn om naar een andere provider om te zien, want dit lijkt mij een lucratieve business.
Of ik ga aandelen kopen van KPN want deze weten hun zakken zo te spekken ten koste van hun klanten.

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2011 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 13 okt 2011, 18:58]Ja en de kpn bedoeld met een gesprek , het maken van een verbinding dus niet of er ook daadwerkelijk wordt opgenomen .
Werk je bij KPN dat je weet wat KPN met een gesprek bedoeld? Zo ja, zeg dan tegen je bazen dat ze deze afwijkende definitie van een gesprek duidelijker moeten melden aan hun klanten. Zo nee, hoe weet je wat KPN met een gesprek bedoeld? Want het blijkt nergens uit hun site.

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 19:27
654 Antwoorden / 61 Vragen

Nee , werk niet bij de kpn , heb geen aandelen en werk ook niet op de taxi .

Het starttarief is dus "het inbeltarief plus de eerste minuut "
En dit blijkt uit de rekening van de moeder van TS , en zo ook op de rekening van andere kpn gebruikers . Dit alles is een jaar geleden veelvuldig in de media geweest . De kpn is hiermee begonnen en de andere providers zijn gevolgd ( zij maken nl gebruik van de kpn lijnen en berekenen de hogere kpn kosten door aan de afnemers ) Er was toen ook ophef dat bij de mobiele telefonie er per minuut ging worden afgerekend ipv. per seconden .

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2011 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dan hoef je dat niet op je website duidelijk te maken? Blij dat ik niets met die club te maken heb.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 20:03
73 Antwoorden / 6 Vragen

M'n zusje had vanmiddag de vraag gemaild naar KPN:
"Waarom wordt er 12 cent in rekening gebracht voor het over laten gaan van een telefoon, al wordt er niet opgenomen?
Wat verstaan jullie dan onder starttarief en waarom is hierover nauwelijks duidelijkheid op jullie website?"

Antwoord van KPN:
"Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:
Bij elk gesprek wordt er een starttarief berekend.
Elke keer dat u belt en verbinding maakt, betaalt u een bijdrage aan het tot stand komen van de verbinding. Dit is het starttarief. Daarna gaat pas het gesprekstarief per minuut lopen. Het starttarief maakt hierdoor een belangrijk deel uit van uw totale gesprekskosten.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest."

hmm...?

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 20:12
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=~*natascha*~ schreef op donderdag 13 okt 2011, 20:03]M'n zusje had vanmiddag de vraag gemaild naar KPN:
"Waarom wordt er 12 cent in rekening gebracht voor het over laten gaan van een telefoon, al wordt er niet opgenomen?
Wat verstaan jullie dan onder starttarief en waarom is hierover nauwelijks duidelijkheid op jullie website?"

Antwoord van KPN:
"Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:
Bij elk gesprek wordt er een starttarief berekend.
Elke keer dat u belt en verbinding maakt, betaalt u een bijdrage aan het tot stand komen van de verbinding. Dit is het starttarief. Daarna gaat pas het gesprekstarief per minuut lopen. Het starttarief maakt hierdoor een belangrijk deel uit van uw totale gesprekskosten.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest."

hmm...?

Waarom " hmmm "
Het kpn antwoord is duidelijk , al zijn zij niet geheel transparant door niet aan te geven wanneer het gesprekstarief ingaat , dit is namelijk na de eerste minuut , want de eerste minuut zit in het starttarief ( pakket ) . De 12 cent .

Hans

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 20:45
654 Antwoorden / 61 Vragen

Mijn provider voor internet en telefoon is alice , tot 1-1-2011 kon ik gratis bellen naar alle vaste nummers , echter door de verhoging van de kpn ( zij beheren de telefoonlijnen ) heeft mijn provider dus ook een starttarief ( 0.064 cent ) de gesprekken blijven gratis .

Toch zie ik op de rekening NIET terug het starttarief voor de niet gevoerde gesprekken en deze zijn er veelvuldig .
Waarschijnlijk is mijn provider minder op winst uit dan de kpn .

Ook suggereerde ik al eerder Skype , hiervoor heb jij nodig een headset ( = een koptelefoon met een microfoon ) , een gratis softwareprogramma en om het nog leuker te maken een webcam ( zit vaak al standaard in een laptop ) .

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 20:55
73 Antwoorden / 6 Vragen

"Bij elk gesprek wordt er een starttarief berekend." --> bij elk gesprek, maar er was geen gesprek.
"Elke keer dat u belt en verbinding maakt, betaalt u een bijdrage aan het tot stand komen van de verbinding. Dit is het starttarief." --> ok dus betaal je een bijdrage aan het tot stand komen van de verbinding als je verbinding maakt, mag het iets duidelijker? Als de ander opneemt heb je verbinding, als je de telefoon over laat gaan is dan 'het tot stand komen van de verbinding, die er dus niet is tot er beantwoord wordt. Belt EN verbinding maakt, toch?
"Het starttarief maakt hierdoor een belangrijk deel uit van uw totale gesprekskosten" --> gesprekskosten krijgt dan ook een nieuwe definitie?

@ Snah: bel nu dus gratis en betaal geen starttarief bij KPN, voordat ik het belonbeperkt abonnement had betaalde ik ook geen starttarief als er niet opgenomen werd. Kennelijk hebben ze bedacht zo lekker te kunnen cashen zonder dat de klanten het snel in de gaten hebben?
In het geval van mam en mij is het dus dat ik wel gratis kan bellen en het daarom dus goedkoper is als ik haar bel in plaats van andersom. Dan maakt het oproepen via Skype wat omslachtiger.

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2011 om 21:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft ze geen mobiel? Dan belt ze toch even via mobiel en bel jij op vaste lijn terug?

Ik blijf het overigens belachelijk vinden en de reactie van Snah is ook niet consequent. Eerst zeggen dat andere providers volgen en vervolgens zeggen dat Alice dat toch niet op dezelfde manier doet. Ook de telefonische uitleg van KPN is zeer onduidelijk.

Het slaat gewoon nergens op om geld te rekenen voor een verbinding die niet tot stand is gekomen. Uw moeder doet het nog bewust, maar als je een dus een paar keer iemand probeert te bellen die niet thuis is ben je zo veel geld kwijt.

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 21:19
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ook jij betaald een starttarief , alleen zit dit bij jou ingebakken in jouw abonnement . Veel abonnementen zijn er het afgelopen jaar bijgekomen of aangepast .

Ik begrijp dat jij jouw moeder een kosteloze manier wil aanbieden om jou te laten weten wanneer jij haar gratis kan bellen , Skype is dus geen optie , als jij een mobieltje bezit dan kan moeders ook via internet jou een gratis smsje sturen zodat jij weet dat je moet bellen . En er zijn wellicht nog meer oplossingen , echter via de telefoon en via haar abonnement zal dit 12 cent blijven kosten .

snah
door snah - Oct 13, 2011 om 21:35
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo duimenge ,
Niet consequent ?
Eerst zeggen dat andere providers volgen en vervolgens zeggen dat Alice dat toch niet op dezelfde manier doet.

Iedere provider berekent de hogere kpn ( lijn ) kosten door , de een hanteerd een opstarttarief hoog of laag en de ander een hoger abonnement , Hoe dan ook wij moeten dit links of rechtsom betalen .

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 13, 2011 om 21:55
73 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 13 okt 2011, 21:17]Heeft ze geen mobiel? Dan belt ze toch even via mobiel en bel jij op vaste lijn terug?
Dat gaan we nu voortaan doen ja! dat kost niks :p

klinkt wel heel veel als het UPC verhaal van vorig jaar; lekker onduidelijk!