bi
door bigbob May 2, 2007 om 12:36
Computers & telefonie

Telefoon overlast

Sinds jan 2007 wordt ik iedere dag om het uur gebeld door een "onbekend" nummer. De telefoon gaat slechts drie keer over. Tekort voor het antwoordapparaat.Als je opneemt hoor je niets, de lijn wordt onmiddellijk verbroken.
De KPN houdt mij aan het lijntje met allerlei formulieren en aanvragen.
Ik heb te kennen gegeven geen "onbekende" bellers te accepteren, als men mij nodig heeft , spreekt men maar in of belt mij op een ander nummer.
Het zg. infofilter is ingeschakeld.
Bij sommige aanbieders zijn dit soort "secret" telefoontjes te blokkeren met *141. De KPN beschikt niet over deze faciliteit.
Wat kan ik doen?
Groet Bob Hofstede

1055 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2007 om 12:44
16966 Antwoorden / 202 Vragen

m.i. toch weinig anders dan bij KPN met een zeer stevige brief aandringen op het blokkeren van dat nummer waarvandaan kennelijk "automatisch"wordt gebeld. Ze moeten dat kunnen.

stacey
door stacey - May 2, 2007 om 13:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lastig probleem altijd.

( Infofilter is tegen verkoop-telefoontjes, die mogen je dan niet meer bellen, dus dat zal in deze niet het geval zijn. En die hangen als ze iets willen verkopen zowieso nooit op na 3x ;-(

Je zult een stalker hebben, KPN kan daar wel iets tegen doen, maar dan moet je een heel traject doorlopen.........als je geluk hebt houdt het dan na een waarschuwing van KPN aan adres van beller op.

Je kunt Gelijk de telefoon oppakken en heel hard op een fluitje blazen, wellicht is beller het dan snel zat..............

Ander nummer nemen of een telefoonaanbieder die dit soort blokkering wel mogelijk maakt.

Succes,

vladja
door vladja - May 2, 2007 om 13:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je een ADSL-aansluiting?

Ik heb het volgende gedaan. Ik heb van de ADSL een ander nummer (eindcijfer) als telefoonlijn gekozen. Met het oude nummer sta ik in de gidsen. Dat nummer is dus niet in gebruik. Gevolg: ik krijg geen enkel telefoontje over verzekeringen, pensioenen, fantastische aanbiedingen e.d.

Het minpunt is dat je telefoonnummer wijzigt, maar alleen het laatste cijfer. Dat is voor de meeste mensen nog wel te onthouden.

Vladja

varabas
door varabas - May 2, 2007 om 14:00
450 Antwoorden / 35 Vragen

U wordt bijna zeker gebeld door een automatisch kiesapparaat b.v. een alarmapparaat of een bewakingsapparaat. Heel veel bedrijven hebben zo'n apparaat voor velerlei doeleinden.

U moet KPN verzoeken te achterhalen waarvandaan u gebeld wordt en dan kan KPN eventueel stappen ondernemen.

Voor zover ik weet kan KPN uw nummer niet blokkeren voor wat u noemt onbekende nummers.

Dus mijn advies: Toch bij KPN melden.

Bassie

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2007 om 14:52
16966 Antwoorden / 202 Vragen

niet in herhaling maar inhakend op Bassie: Ga er vanuit dat het probleem inderdaad wordt veroorzaakt door iemand of ergens waar een automatische herhalen "op hol is geslagen"en dat nummer MOET KPN kunnen achterhalen.

libra15
door libra15 - May 2, 2007 om 21:04
116 Antwoorden / 6 Vragen

Ook toevallig, wij hebben precies dezelfde kwaal, en meerdere met ons. Maar wij zitten niet bij KPN. Dus dan heb ik het idee dat het niet alleen aan de provider ligt. Het is op het moment erg rustig, maar het is wel erg geweest. Waar het aan moet liggen.....ik weet het niet. Volgens mij zit er niemand aan de andere kant van de lijn, je hoort alleen een beetje geruis. Ik trek me er niet te veel van aan. Als mijn nummermelder "private" aangeeft, en hij belt 3 tot 4 keer, weet ik wel hoe laat het is.

Groet, Libra

drevil
door drevil - May 2, 2007 om 21:35
225 Antwoorden / 14 Vragen

Hier al enkele weken hetzelfde probleem. Een paar dagen geleden zat ik naast de telefoon en was er optijd bij. Bleek Amnesty International, of we lid wilde worden. Ik denk dat hun computer een beetje fout staat afgeteld. Na dit telefoontje geen last meer gehad...

drevil
door drevil - May 2, 2007 om 21:37
225 Antwoorden / 14 Vragen

fout staat afgesteld.... (want na drie keer overgaan, hield de telefoon op met rinkelen...)

brandtweer
door brandtweer - Jun 22, 2007 om 22:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

In dit IP-tijdperk is het steeds lastiger dit soort telefoontjes te achterhalen. Deze kunnen bij wijze van spreken tegenwoordig net zo makkelijk uit China komen als vanaf uw eigen buurman. Daarbij dient ook KPN zich aan de wet te houden. Via aanbieder UPC is het wel mogelijk om telefoontjes zonder nummerherkenning te blokkeren, via KPN helaas niet. Zou het kunnen zijn dat u minder dan een maand of 3, 4 op Infofilter staat? Het duurt namelijk even voordat alle bij Infofilter aangesloten bedrijven deze gegevens verwerkt hebben. Wel een aanradertje: http://www.kpn.com/kpn/show/id=412484/sc=3f957f. Geef aan bij KPN dat u het niet op prijs stelt dat uw gegevens ter beschikking aan derden worden gesteld.