Telefoon van Android 6 naar 7?

Mijn Siemens   (gigaset(  GS160  wil ik graag van  Android 6.0 naar een 7.? zetten.

Mijn vraag is;   Kun je via fabrieksinstellingen weer terug na download  geinstalleerd te hebben?

En  welke  7 versie,  7.0  of 7.1 of 7.2   en nee,  de 8.0 of  9.0  hoef ik niet,  Quattro processor heeft maar 1.3 Ghz. en 1GB geheugen.

En bleef met een universele Download ook de vingerprint Sensor werken?  Die wil ik graag behouden.
Voor ik iets doe graag de mening van enkele deskundige hier die het eerder hebben gedaan.

5659 12 Rapporteer

rj
door rjw - Nov 22, 2020 om 16:25
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Android 7 is al een hele oude versie, dus ik betwijfel of Siemens hier uberhaupt nog support op biedt. Als je dit wilt gaan doen kom je uit bij custom ROMs met. Je zou dit eens kunnen proberen: https://cyanogenmod-roms.apk.cafe/gigaset/gs160

M
aar voordat je dat gaat doen: koop eerst een nieuwe telefoon. Mocht het fout gaan met die CyanogenMod, dan is er geen weg meer terug.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 22, 2020 om 20:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, was het maar 7.0.....
Dit is een 6.0  en  werkte nog prima...
Heb een betere site met   ook downloads  maar vraag of het kan en  terug?
Deze site die je noemde  vind ik minder betrouwbaar....
Universele  Android heb ik meer vertrouwen in, wel alles zelf instellen.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 22, 2020 om 18:13
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte SDABTW,

Het antwoord op uw vragen is : nee

Uw smartphone is verouderd.

Toevallig is bij Dirk op 24,25 en 26 november 2020 de Gigaset GS 100 in de aanbieding voor 40 euro.....

diumenge
door diumenge Nov 22, 2020 om 18:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij een prima tip! Zit TS voor 40 euro zelfs op een hogere Android versie.

https://www.dirk.nl/boodschappen/non-food/non-food/gigaset-smartphone-gs100/65915

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 22, 2020 om 19:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Android 8.1 en   weer maatje grotere.....

Vinger  achterop ontbreekt maar  ik sta  om 7.00 uur dan wel  elders  te wachten en hoop dat ze deze Op=op hebben...
nog  2 andere vestigingen of is het niet leverbare klanten lokker?

Normaal  zitten deze tussen  €80 en €120,-  en dit is verdacht goedkoop...
Rest hoef ik niet.

Het is even rijden omdat er geen Dirk in de buurt is... maar  komt deze ook in alle winkels?
Net als de  50"  TV,    Dekamarkt heeft ook wel eens zelfde probleem en daar vaker meegemaakt van dezelfde eigenaar...

Bedankt voor de tip, maar ik wilde wegens bepaalde functie deze nog prima werkende  naar 7.0 maar als ik deze heb ga ik zeker voor 8.1 proberen...  1.3 of 1.4 Ghz maakte nauwelijks uit....  bedankt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 22, 2020 om 20:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Sorry geboren Mokummer,
 Je gaf misleidende informatie,  geen €40,-  slechts  €39,99!

Bedankt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 22, 2020 om 20:25
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@SDABTW,

Veel succes ermee : je krijgt er zelf een gratis hoesje bij.....

Hier in Amsterdam heb je veel Dirk van de Broeks....

 Bij het Belgiëplein kun je gratis parkeren in de blauwe zone, in Osdorp kun je gratis parkeren in de garage van Albert Heijn (wel moet je iets kopen bij Albert Heijn), in Amsterdam Noord heb je 2 Dirks, waarvan 1 met een blauwe zone en de andere met gratis parkeren.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 23, 2020 om 09:57
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Volendam, Zaandam en Oostzaan eerst,  en dan  de  Mokum route waar ik  minder goed thuis ben... dus een winkel of 6...
en dan naar Almere voor werk.. nr 7 daar, mits ze deze Dinsdag om 7.00 uur open ook werkelijk binnen kregen...
heb daar bij  kruidvat een kort lontje van gekregen en  Dekamarkt waar ik vaker kom ook ervaring mee!

Bedankt voor de tip, en  ga geen €40,- betalen, betaal wel  €39,99 met bankpasje als ze er zijn!

me
door mein33 Nov 23, 2020 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zorgt u wel voor een volle tank ??

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 23, 2020 om 20:26
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Mein33,

Bij uw Amerikaanse oldtimer is dat wel nodig......

In de Randstad is alles dichtbij.....

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 22, 2020 om 20:49
2067 Antwoorden / Vragen

Dit is helemaal los van wat doorgaat voor de werkelijkheid. Je overweegt Android 7 te installeren vijf jaar na dato? Bespaar jezelf de moeite. Dat levert niets op en je hebt een goede kans dat er juist iets niet meer werkt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 23, 2020 om 10:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ja,  daarom  ook mijn vraag, kan ik via fabrieksinstellingen terug en een oude half gebroken  4.4 getest en die naar 6.0 gezet....
lukte ook niet.....
Wel is die kleine oude  4.4 android 3½"  nu wel op  6.0 gekregen en werkte als Slak.
Maar een 3½" Mobiel  is dus geluk,  maar terug lukte niet....

Zodra de  GS100 binnen is ga ik zeker de  GS160  ook op  8.1 testen,   en  er kan weinig verloren gaan...
Een nieuwe batterij koste ook al  €34,73  dus  die komt er nu zeker niet in....

Wel voor de GS100 een  klaphoes van Ali nodig die volgende jaar geleverd zal worden!
De oude  GS160 is leuk voor kleinkinderen en jammer dat de  Vingerprint scanner ontbreekt...op de GS100....

Topantwoord

audb
door audb - Nov 23, 2020 om 14:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

https://androidrootonline.pro/forum/download-firmware-gigaset-gs160-update-to-android/  Android 10

10 seconden nodig gehad...

Ook kan je Android 7 vinden op http://www.needrom.com
Ook zijn er custrom roms die zonder reclame of door de fabrikant ingebouwde rotzooi bevatten en meestal ook sneller werken..

https://androidrootonline.pro/forum/download-firmware-gigaset-gs160-update-to-android/ deze vergat ik nog te melden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 24, 2020 om 15:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt, ga dit gelijk testen...  Android 10 erop....  hoop dat de processor dat houd....

Via   Fryslan  toch een  GS100 gekregen,  Dirk werkte wel vreemd,   van  6 in 1 winkel en anderen niets.

audb
door audb - Nov 23, 2020 om 14:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nog een tip die ik ben vergeten, koop een Xiaomi telefoon daar staat al gewoon een Nederlandse taal op en zijn spot goedkoop.

Wel opletten dat het verzonden wordt van uit Spanje of Frankrijk anders komt er BTW en €13 inklaring kosten bij.

Even samen met de klein kinderen zoeken mits ze oud genoeg zijn hebben die wel verstand van hoe ze moeten zoeken op de beste prijs.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 24, 2020 om 08:16
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas Pindakaas?

Ja,  was bij  1 vestiging en om 7.01 bleken er  0 geleverd te zijn.

De assistend bedrijfsleider heeft nog naar  5 andere in de buurt gebeld  maar   4x niets en 1x  enige verkocht aan cassiere..
die is er erg blij mee en had  gisteravond gewerkt en stond voor de deur als 1e klant....

Echte klanten lokker en weinig gekocht.
Helaas veel LPG verstookt voor niets!

Als je niet elke winkel 1 artikel kan leveren en zoveel adverteerde?
Vandaag, morgen en overmorgen veel gezeur  van waar liggen ze en zijn ze er nog?

Ze hadden beter reserveren en online betalen kunnen doen en dan in winkel naar keuze afhalen.
En als er ergens 1 over zou blijven,  hoeveel KM moet ik dan rijden?

maar mijn oude  GS 160 al omgezet nu en de 8.1 Android is vooral de  instellingen lastige... maar lukte wel....
Alleen de  Corona App  niet want Bleutooth  doet niets.... maar  die gebruik ik toch al zelden.
Wel waarschuw ik iedereen dat  oude  6.0 uitlezen en 8.1 aanpassen aan Siemens Gigaset instellingen een flinke klus is voor deskundige...
En als je niet vooraf de  6.0  hebt opgeslagen  heb je huisvuil!
Met de  Micro SD kaart terug zetten niet getest maar in theorie.....  maar  nu de 8.1 maar even voor zekerheid opslaan.
Alle forum leden bedankt voor de info.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jul 22, 2021 om 23:20
98 Antwoorden / 1 Vragen

De huidig varsie van Android is 11. De volgende versie is Andoid 12. Alle providers maken gebruik van 5G en dit ondersteunt Android 7 niet. Wanneer u een backup op de computer heeft kunt u dit met de bijgeleverde software opnieuw installeren. Van windows, IOS, Linux komen nieuwe versies het is niet met zekerheid te zeggen dat de software blijft werken. Beter is het om te blijven updaten. Een telefoon met Android versie 10 of hoger is mijn advies.

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2021 om 00:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De vraag is van november vorig jaar dus probleem zal wel al lang opgelost zijn.
Verder is het zo dat niet alle providers 5g gebruiken.
Meest voorkomende is nog steeds 4g en een opgewaarde 4g versie die ze 5g noemen op de 4g band want de frequenties voor 5g zijn nog niet in gebruik.

rj
door rjw Jul 23, 2021 om 09:19
3266 Antwoorden / 5 Vragen

@grunn1 er zijn geen specifieke 5G frequenties. Er komt wel extra spectrum bij maar dat is wat anders. En de 5G die nu wordt aangeboden maakt wel degelijk gebruik van 5G-NR, echt 5G dus, maar nog niet end-to-end.

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2021 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In 2022 wordt de 3,5 Gigahertz-frequentie geveild.  Daarna volgt nog de 26 GHz-frequentie. De winnaars van een veiling mogen die frequenties gebruiken. Bijvoorbeeld om mobiel internet met 5G aan te bieden

de huidige frequenties zijn die frequenties die voor 4g worden gebruikt en nu voor een geüpgraded versie hiervan die 5g wordt genoemd maar het nog niet is. De snelheid die moet worden behaald met 5g kunnen pas worden behaald  op de 3,5 gigahertz. Helaas is er nog een heel groot probleem en dat is dat die frequentie wordt gebruikt voor noodoproepen voor de scheepvaart waar voor de schotels in Friesland staan.

rj
door rjw Jul 24, 2021 om 09:21
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Nogmaals: het zijn geen specifieke 5G frequenties. Het is extra spectrum om in totaal veel meer throughout mogelijk te maken. Met de huidige frequentie kunnen ook de 5G snelheden behaald worden, afhankelijk van de gebruikte technologie. Dat providers dat nu nog niet aanbieden heeft te maken met de totale capaciteit en de mogelijkheden van de huidige device.

Topantwoord

Malcolm1
door Malcolm1 - Jul 23, 2021 om 11:03
5 Antwoorden / Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 23, 2021 om 16:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Via eerdere link  geen 7 geworden,  versie 9 lukte prima  en  5G..... 4G is ruim voldoende  tot nu toe.

Malcolm1
door Malcolm1 - Jul 23, 2021 om 11:10
5 Antwoorden / Vragen

De huidig varsie van Android is 11. De volgende versie is Andoid 12. Alle providers maken gebruik van 5G en dit ondersteunt Android 7 niet.Als je dit wilt gaan doen kom je uit bij custom ROMs met. Je zou dit eens kunnen proberen:

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 23, 2021 om 16:14
2067 Antwoorden / Vragen

Wat een malligheid, upgraden naar Android 7 op een toestel van jaren geleden, of nu een toestel kopen dat niet minsten Android 11 of 10 heeft. Koop iets van een Nokia 3.4 voor €99 en u kunt er weer jaren tegen.

mi
door miennaamishaaz - Jul 24, 2021 om 14:35
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een nieuwere android versie wilt is de enigste optie een custom rom:
!!!wel eerst een waarschuwing: met het flashen van de telefoon kan deze gebricked worden, en dus volledig onbruikbaar!!!

https://tweakdroid.com/custom-rom/gigaset-gs160-gigaset-gs160/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 24, 2021 om 21:19
2067 Antwoorden / Vragen

Een custom rom flashen? Zoals alles in het leven stelt het niets voor als je weet waar het over gaat maar vertel me eens @Haas, hoeveel roms heb jij persoonlijk al geslashed in jouw leven, en wat denk je dat dit zegt over jouw advies?

chris74
door chris74 Jul 24, 2021 om 21:26
564 Antwoorden / 44 Vragen

Topic is van 2020 zal waarschijnlijk al opgelost zijn.