be
door beertje1952 May 11, 2005 om 09:37
Computers & telefonie

Telefoon via de kabel van essent

Ik heb een tijdje geleden een mailtje van at home gekregen over de telefoon via de kabel.

De prijzen van het abbonnement zag er zeer gunstig uit stukken goedkoper als bij KPN, verder de gesprekskosten lagen zelfs lager als KPN en tele 2.

Wat ik ook als voordeel zag was je eigen nummer behoud, en een eventuele nadeel is dat je verplicht bent internet via de kabel moet hebben maar die had ik al en ben daar uiterst tevreden over.

Waarschijnlijk eind van het jaar zou het hier in Zuid Limburg worden verwezelijkt en heb me natuurlijk aangemeld als geinterresseerde.

Heeft iemand ervaring met telefoneren via de kabel, wat zijn de voordelen en de nadelen buiten de lage abbonementsgelden en lage gesprekskosten.

Verder had ik gehoord als je iemand belt die dan ook kabeltelefoon heeft dat het dan gratis is klopt dat.

groetjes Beertje1952

923 8 Rapporteer

pedissekali
door pedissekali - May 11, 2005 om 20:42
66 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Beertje,

Ik heb zelf alleen ervaring met bellen via de kabel van upc, maar ben
hier zeer positief over. Het enige negatieve wat ik heb meegemaakt, is
dat soms de verbinding met andere continenten slecht is. Dat gratis
bellen met andere gebruikers verschilt verder per leverancier, dus dat
moet je even nakijken op hun site.

Succes,

Joost

cp
door cptswim - May 11, 2005 om 21:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

In de tijd dat ik student was in Groningen, ik had daar een eigen 1-kamer appartement, ben ik toen Essent met hun telefoondienst begon direct overgestapt van de KPN naar Twinner.

De voordelen in die tijd was: nummerbehoud, duidelijk lagere rekening.

Het enige mogelijke nadeel wat ik zou kunnen noemen is dat voor kabeltelefonie er weer een aparte kast aan de muur wordt gemonteerd in de buurt van de plek waar de kabel in huis komt. Verder moet er een nieuw telefoon aansluitpunt aangesloten worden. De aansluiting van de KPN bleef namelijk zitten maar wordt door KPN buiten gebruik gesteld.

Wat kwaliteit betreft heb ik nooit verschil gemerkt tov de KPN-lijn

Groet, Stefan

st
door stevengemin - May 11, 2005 om 21:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

hoi beertje 1952.

ik heb voor ongeveer 3jaar via twinner/kabel gebeld en heb zelf nooit
problemen ondervonden ook niet met bellen naar het buitenland. nooit
storingen gehad en inderdaad is het voordelig wat de kosten
betreft.  afz s.g.

lu
door luto - May 19, 2005 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij bellen inderdaad sinds kort met Essent kabeltelefonie. Ik kan je zeggen het gaat perfect!

De nota is echt stukken goedkoper!!!!!!

Bij je installatiepakket zit een toestel; dit vertoonde bij ons wel wat problemen omdat je de stekker niet goed in het toestel kunt stoppen. Ander toestel gepakt en nu geen problemen meer

hoffie1965
door hoffie1965 - May 19, 2005 om 14:18
126 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Beertje,

Misschien is het wat goedkoper, maar houdt er heel goed rekening mee dat je na het afsluiten er een jaar aan vast zit, en daardoor ook automatisch aan internet via de kabel.

Mocht je willen overstappen op een leuke aanbieding van ADSL, ook na dat jaar, mag je weer gaan dokken voor aansluiting van KPN

Dus je moet wel heel zeker van je zaak zijn als je er aan wil beginnen!

yv
door yvonne27 - May 22, 2005 om 23:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Beertje

Ik heb een hele slechte ervaring met @home. Ik zou vanaf 25 april al gebruiken moeten maken van @home telefonie en tot op de dag van vandaag ( 22-5) kan het nog steeds niet. Heb mijn verhaal ook op deze site gezet en heb een aantal reactie ontvangen van mensen met het zelfde probleem. Misschien verstandig om het eens een keer door te lezen. Ik heb er heel veel spijt van dus mijn advies zou dan ook zijn: Doe het niet!

Yvonne27

be
door beertje1952 - May 23, 2005 om 07:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Yvonne

Ik heb jou verhaaltje gelezen en geconcludeerd dat je telefoon heb via de kabel en zelf niet kan bellen, maar wel gebeld worden.

Mij lijkt dit een technisch probleem wat opgelost kan worden.

Maar waarom kan ik volgens jou beter geen kabeltelefonie via al home  nemen dat haal ik niet uit jou verhaal.

Groetjes Beertje

hoffie1965
door hoffie1965 - May 23, 2005 om 09:40
126 Antwoorden / 0 Vragen

Yvonne, als het goed is het je een brief gehad, waarin staat dat je even #21 moet intoetsen, en wachten op kiessignaal.

Heb vrijdag zelf voor iemand UPC-telefonie ingesteld, en daar werkte dat tenminste zo......

Test het eens uit door daarna met je mobiel naar je eigen nr te bellen

En aangezien alle kabelboeren dezelfde zooi hebben ...... ;-)