si
door sieke Oct 6, 2023 om 19:16
Computers & telefonie

Telefoontereur

L.S
Krijg dagelijks 6-8 ongewenste telefoontjes, meestal buitenlandse nummers maar ook binnenlandse.
Er is mij aanbevolen om de telefoon dan niet op te pakken. Doe ze direct blokkeren maar dit heeft geen effect, zij schijnen een onuitputtelijk aantal nummers te hebben.Mijn laatste hoop was  alle nummers blokkeren behalve van mijn contacten, dit werkt inderdaad voor familie en kennissen die niet in mijn contactenlijst staan zij kunnen mij dan inderdaad niet bereiken.Wat ik niet begrijpt dat dit niet werkt tegen die ongewenst nummers die immers niet in mijn contacten staan.
Als ik zie dat dit item al verschillende keren in dit forum is aangehaald zal hiervoor wel geen oplossing zijn buiten een nieuw nummer aanvragen?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.

Met vriendelijke groeten,
Sieke.

5544 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 6, 2023 om 19:23
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Spreek uw voicemail in met: "U spreekt met "uw voornaam" en vervolg met: "Noem uw naam en telefoonnummer en het onderwerp van gesprek, dan bel ik u terug". Ze leren snel af om dan te blijven bellen. En buitenlandse nummers gewoon wegtdrukken kan ook. Blijken ze anders te bellen, dan stopt u het gesprek.

john devries
door john devries Oct 9, 2023 om 15:56
219 Antwoorden / Vragen

Heeft weinig zin computers leer niets af , in de meeste gevallen word je dus door een computer gebeld en wordt je nummer geregistreerd als een bestaand nummer als er opgenomen wordt.

sira
door sira - Oct 6, 2023 om 19:34
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u een bedrijf? Anders lijkt mij 6-8 per dag wel erg veel.

Het is even een kwestie van een lange adem hebben Ik heb wel een bedrijf en inmiddels zit ik op 43 geblokkeerde nummers, maar de rust is wedergekeerd.

Soms belt er nog 's eentje, meestal "Microsoft" en dan blokkeer ik die ook weer. Ik sla ieder nummer op als Irritant 01, Irritant 02 etc.
Op een gegeven moment zult u geen last meer hebben.

Aanvulling: u heeft dezelfde vraag ook al eens jongsleden maart gesteld, maar u heeft verder nooit gereageerd op de antwoorden.
Tips geven hebben dan ook geen nut.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/telefoonterreur-4?id=606493

Ergo, zover ik kan zien, reageert u in geen enkel door u geplaatste topic.

tenormin
door tenormin Oct 6, 2023 om 23:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, je hebt gelijk, dat geen antwoord op een vraag geven. Misschien moet de site van Kassa daar duidelijker in zijn wat je moet doen als men een vraag heeft gesteld, aanvinken om antwoorden te lezen: zou misschien gemakkelijk zijn om dat vanuit de moderatie dat automatisch te doen. Maar dat is ijdele hoop. Ik krijg nog steeds vragen te zien die al de dag ervoor gesteld zijn. En beantwoorden idem dito: zie geen antwoorden en als ik dan een antwoord hebben gegeven staan er al minimaal 5. Het is nog steeds een amateur site. Oeps, ik zal nu wel verbannen worden. Nou ja, Maandag: op zijn vroegst.

Mabelle
door Mabelle Oct 7, 2023 om 08:13
427 Antwoorden / 1 Vragen

@sira: Sieke reageert incidenteel wel op o.a. door hem gestelde vragen. In maart ontving hij nog dagelijks 8 - 10 ongewenste telefoontjes, dus het wordt al minder.;-))

ro
door ronny530 - Oct 7, 2023 om 10:12
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Hoe storend het ook is niet opnemen of wegdrukken gewoon laten gaan meestal gaat de telefoon om en nabij de 5 keer over en stopt dan ook.
De verzender van die telefoon spam gebruikt een telefoonnummer generator en die generator onthoud actieve telefoonnummers dus als u opneemt of voortijdig het nummer wegdrukt betreft het een actief telefoonnummer.
Een voicemail bericht inspreken heeft geen enkele nut want voor die tijd wordt de verbinding al verbroken want het doel is dat slachtoffers terug gaan bellen tegen zeer hoge kosten.
Een oplossing is er niet en zal er ook niet komen tenzij iedereen die telefoontjes negeert en wacht tot het bel signaal ophoudt.

Franske1958
door Franske1958 - Oct 7, 2023 om 11:28
428 Antwoorden / 2 Vragen

Bekijk    DIT    filmpje maar eens goed en U wordt nooit meer gebeld.

temmetje
door temmetje Oct 9, 2023 om 12:35
24 Antwoorden / 3 Vragen

Vermakelijk, maar nogal tijdrovend om dat bij elk ongewenst telefoontje toe te passen. Toch maar blokkeren.

eva de bruin
door eva de bruin - Oct 9, 2023 om 12:24
7 Antwoorden / Vragen

Ik heb mijn (Apple) telefoon zo staan dat nummers die niet in mijn telefoonboek voorkomen of anoniem zijn, rechtstreeks naar de voicemail gaan. Zakelijke mensen die mij terug willen bellen vraag ik of ze de voicemail in willen spreken, zodat ik ze terug kan bellen. Deze telefoon terrosten spreken eigenlijk nooit de voicemail is,mof heel gebrekkig, of maken andere geluiden. Als ik door weer een vreemd nummer ben gebeld, zoek ik dat telefoonnummer op internet op en dat geeft dan meestal voldoende verklaring of je dat betreffende telefoonnummer moet blokkeren. Zoals iemand anders al schreef, je moet een lange adem hebben, het wordt minder en het is wat extra werk, maar liever dat, dan dat je door een vreemde gast eordt opgelicht of wat dan ook.

pa
door pancraz - Oct 9, 2023 om 12:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn telefoon standaard op stil staan. Dat zorgt er voor dat ik alleen de telefoon opneem als ik zelf wil bellen. Mensen sturen mij een appje. Lekker rustig.

ma
door marleenvanh - Oct 9, 2023 om 12:50
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wij staan op de Bel me niet lijst en dat werkt voor ons. Uitzonderingen (lees: Oplichters) dààr gelaten. Wat ook werkt is: O hallo, ogenblikje graag. Telefoon neerleggen en niet meer oppakken de eerste paar minuten, dan zijn ze wel weg. Lol.

Engelse drop
door Engelse drop - Oct 9, 2023 om 14:54
63 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft al nummer herkenning dus u weet dat het een buitenlandsnummer is. Neem dan gewoon op met, " Hé hallo Arie nou dat is een tijd geleden dat is jouw gesproken. Hoe is met je vrouw, nee ben je alweer gescheiden. Wat heb jij toch met die vrouwen, je kinderen hoe is het daarmee enzzz. Blijf maar door praten zij hangen vanzelf wel op dan hoor

john devries
door john devries - Oct 9, 2023 om 15:51
219 Antwoorden / Vragen

Bliven blokkeren en vooral niet op nemen dus ook niet door de voicemail.

alk
door alk - Oct 13, 2023 om 22:34
86 Antwoorden / 9 Vragen

Nederlanders speken over het algemeen goed Engels en zijn beleefd als ze telefonisch lastig worden gevallen.

Als ik eens sporadisch een buitenlands telefoontje krijg spreek ik consequent Nederlands en begrijp ik geen enkel Engels woord. De scammers worden uiteindelijk wanhopig dat ze niet begrepen worden en hangen zelf op. Waarschijnlijk wordt je dan gelijk uit de bellijst geschrapt.

mi
door miennaamishaaz - Oct 17, 2023 om 14:30
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste wat u kan doen is de telefoon gewoon over laten gaan en deze laten aflopen.

als u het nummer wegdrukt krijgt de "Robo-caller" een bericht dat het nummer actief is.

Als er niet wordt opgenomen, dan verwijdert de robocaller na een paar keer het nummer van de lijst.

Indien u uw nummer ook publiek op "Facebook" hebt staan verwijder dit. dit is vaak hoe ze uw nummer krijgen/bemachtigen.