pa
door patricia85 Jan 16, 2013 om 13:40
Computers & telefonie

Telfort

Op 2-01-13 heb ik online mijn telefoonabonnement verlengd met een iphone 4 8gb toestel. Diezelfde avond nog kreeg ik via een sms binnen dat het pakket verzonden was en de volgende werkdag geleverd zou worden. Dit alles kon ik volgen via een track en trace. Echter bleef het pakket hangen in het sorteercentrum en na 5 werkdagen gewacht te hebben kon er via telfort een onderzoek gestart worden. Dit telefointjebwerd gepleegd naar hun op 08-01-13. Ik kreeg te horen dat dit tot 6 weken in beslag kon nemen en werd ik dus de dupe van een fout van postnl. Op 09-01-13 had ik het 1 en ander uitgezocht en kwam ik uit op de wet kopen op afstand dat ik binnen 7 werkdagen de dienst mocht cancelen en dat deed ik diezelfde dag nog. Dat was geen enkel probleem zei de vrouw bij telfort en binnen 5 werkdagen zou ik daarvan een bevestiging ontvangen. Vandaag 16-01-13 zit ik op werkdag 6 en had geen bevestiging ontvangen dus belde met telfort. Ik kreeg te horen dat de canceling niet was geaccepteerd en ik het onderzoek toch echt moest gaan afwachten en ben ik dus als consument de dupe. Ik wil graag weten hoever ik in mijn recht sta betreft de wet kopen op afstand en of hun zich daar gewoon aan mee had moeten werken zodat ik zonder rompslomp mijn dienst gewoon in de winkel kan verlengen.

1251 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 16, 2013 om 23:48
3851 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wet kopen op afstand geldt niet voor telefoonabonnementen.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Jan 17, 2013 om 10:11
124 Antwoorden / 0 Vragen
0

@patricia85,

Laat ik voorop stellen dat ik me goed voor kan stellen dat je hier enorm van baalt.
Je vraagt een toestel aan via Telfort en je verwacht dat deze tijdig geleverd wordt.
Ik zoek graag verder voor je uit wat op dit moment de status is en hoe dit op een passende wijze opgelost kan worden.
Ik wil je vragen om jouw naw-gevens en 06-nummer kenbaar te maken via een privébericht op het forum.
Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Denise

pa
door patricia85 - Jan 17, 2013 om 11:33
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jan 2013, 00:32]Zeker geldt de wet koop op afstand ook voor telefoonabonnementen. Koop op afstand geldt voor zowel producten als diensten.

Het hangt er alleen vanaf wanneer de dienst ingaat of u bedenktijd heeft. Als de dienst binnen 7 werkdagen ingaat dan is er geen bedenktijd. In dit geval blijft het toestel hangen ergens halverwege. Ik neem aan dat er wel "een soort abo' doorgaat op het oude toestel en dat er daarom wel een dienst wordt verleend, alleen welke, het oude abo, of het nieuwe? Of ligt het abo nu helemaal stil en heb je even niets?
Als je nieuwe abo niet binnen 7 werkdagen ingaat, dan heb je gewoon weer 7 werkdagen bedenktijd, erger als ze je daar niet over inlichten, dan gaat die bedenktijd over in 3 maanden! (totdat ze je vertellen van je bedenktijd en dan gaat het weer over in 7 werkdagen) Beetje ingewikkeld om uit te leggen.
Wat je het beste kunt doen is morgen even met het juridisch loket bellen 0900 8020

Natuurlijk idioot dat je 6 weken op het onderzoek moet wachten. Jij hebt in principe niets met dat onderzoek te maken, dat speelt tussen telfort en post.nl. Telfort moet gewoon een nieuwe iPhone leveren, die oude komt toch niet meer boven water, die is waarschijnlijk weer eens gepikt.
Telfort kan beter een eigen courierdienst instellen, want die telefoontjes verdwijnen nogal eens in de zakken van iemand voor wie ze niet bedoeld zijn.
Laatst hadden we er ook een vraag over van iemand die een kapotte opengescheurde en dichtgeplakte lege doos door post.nl kreeg aangeleverd. Ook telfort.
Toen schoot overigens de webcare van Telfort te hulp.




Het juridisch loket heb ik gesproken en ik sta volledig in mijn recht en heb me gehouden aan alle termijnen. De canceling deed ik omdat ik hoe dan ook als het pakket boven water zou komen ik hem sowieso niet zou accepteren en ik de verlenging dus in 1 van hun winkels wilden gaan uitvoeren. Helaas worden we bij de klantenservice als dom beschouwd en blijven ze zich achter het vermiste pakketje verschuilen.
Zoals je zegt is het iets tussen telfort en postnl en sta ik ertussen in terwijl telfort mij gewoon tegemoed had moeten komen. Zo behoud je je klanten.

Idd is terug naar een koerier het beste. Postnl steelt als de raven en voelen zich absoluut nergens aansprakelijk voor. Telefonisch kom je ook bij hun geen stap verder.

Ik hoop dat na het versturen van mijn naw gegevens prive we verder komen want ben het goed zat.

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2013 om 11:34
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zeker geldt de wet koop op afstand ook voor telefoonabonnementen. Koop op afstand geldt voor zowel producten als diensten.

Het hangt er alleen vanaf wanneer de dienst ingaat of u bedenktijd heeft. Als de dienst binnen 7 werkdagen ingaat dan is er geen bedenktijd. In dit geval blijft het toestel hangen ergens halverwege. Ik neem aan dat er wel "een soort abo' doorgaat op het oude toestel en dat er daarom wel een dienst wordt verleend, alleen welke, het oude abo, of het nieuwe? Of ligt het abo nu helemaal stil en heb je even niets?
Als je nieuwe abo niet binnen 7 werkdagen ingaat, dan heb je gewoon weer 7 werkdagen bedenktijd, erger als ze je daar niet over inlichten, dan gaat die bedenktijd over in 3 maanden! (totdat ze je vertellen van je bedenktijd en dan gaat het weer over in 7 werkdagen) Beetje ingewikkeld om uit te leggen.
Wat je het beste kunt doen is morgen even met het juridisch loket bellen 0900 8020

Natuurlijk idioot dat je 6 weken op het onderzoek moet wachten. Jij hebt in principe niets met dat onderzoek te maken, dat speelt tussen telfort en post.nl. Telfort moet gewoon een nieuwe iPhone leveren, die oude komt toch niet meer boven water, die is waarschijnlijk weer eens gepikt.
Telfort kan beter een eigen courierdienst instellen, want die telefoontjes verdwijnen nogal eens in de zakken van iemand voor wie ze niet bedoeld zijn.
Laatst hadden we er ook een vraag over van iemand die een kapotte opengescheurde en dichtgeplakte lege doos door post.nl kreeg aangeleverd. Ook telfort.
Toen schoot overigens de webcare van Telfort te hulp.


pa
door patricia85 - Jan 17, 2013 om 17:05
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het is opgelost gelukkig. Wat ik telefonisch niet bereikte is nu door hier mijn beklacht te doen en te laten zien dat ik in mijn recht sta toch gelukt.
Handmatig is mijn order gecanceld en kan ik mijn abonnement als ik wil verlengen in hun winkel, daar moet ik na alles wel even heel goed over na denken.

Bedankt voor jullie hulp.

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2013 om 17:45
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Hallo Patricia,
Mooi dat het zo is gelukt en bedankt voor het terugmelden.

26
door 26271 - Feb 3, 2013 om 09:10
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sinds 18 december ben ik aangesloten bij Telfort dit heeft de Firma Guidion gedaan aangezien ik hier niet in thuis ben, sinds begin van dit jaar is het fout gegaan tot die tijd heeft het goed gewerkt.

Nu werkt het niet goed meer ik heb steeds vaker last van een stilstaand beeld en een hoop gekraak de afgelopen week al twee keer een advies gekregen van de klantenservice van Telfort en uitgevoerd maar dit heeft totaal niet mogen helpen sterker nog nu zit ik ook nog eens zonder telefoon, ik kan wel gebeld worden maar zelf niet meer bellen.

Eergisteren is de hele avond een collega bezig geweest maar dit heeft ook niet geholpen een van de dingen die hij onder andere heeft gedaan is een speedtest dit zat tussen de 6-7 Mbps en dit zou volgens hem 30 Mbps moeten zijn.

Ik weet niet meer wat ik moet doen er is al van alles geprobeerd maar niets helpt, ik heb ze nu voor de 7e keer benadert en mocht dit niet tot een oplossing komen zal ik mijn rechtsbijstandverzekering of de belbus maar moeten vragen om hulp.

sa
door sammysamir - Apr 3, 2013 om 21:23
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Telfort is i.d.d. zeer slecht geworden, ik heb veel problemen met hun: ik heb mijn contract willen verlengen: op de website stond 1 prijs, op de offerte een hogere prijs, op de 2-de offerte een lagere prijs dan de eerst offerte maar nog steeds te hoog. Ik heb in totaal 15 keer gebeld en ben 2 maal naar de winkel geweest: probleem nog niet opgelost, oh ja ook nog diverse e-mails gestuurd. Beste tip die ik je kan geven is je contract z.s.m. opzeggen!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer