Telfort geeft geen nieuwe telefoon
Mijn sony ericson van augustus 2011 is kapot gegaan op het slotje van de usb kabel.
Met het stekkertje in en uithalen heb ik altijd al problemen gehad, maar dacht dat dit normaal was.
Nu gaat het stekkertje er wel in maar hij laad op en dan loopt hij meteen leeg. Routeplanner doet het niet meer.
Kortom printje is waarschijnlijk kapot.
Ze zeggen dat het wel 5 weken kan duren, maar ik krijg hem binnen een week terug, in een zakje via de post (GOD WEET WAT ER MEE GEBEURT IS)
En ik krijg er een brief aan geniet met een brief AFGEKEURD, En dokken 36 euro onderzoekskosten.
Dat ding is 5 maanden oud.
Kortom telfort geeft geen nieuwe telefoon, maar een rekening, daarbij heb ik ineens deze maand 140 euro meer verbruikt.
Wat moet ik doen?
Groeten Frank
Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Via het Telfort forum kunt u in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.
Laïla
daarbij heb ik ineens deze maand 140 euro meer verbruikt.
Heb je je eigen simkaart laten zitten tijdens de "reparatie", want dat zou een reden kunnen zijn om je extra kosten te verklaren door testgebruik van "de reparateur".
Gebrek binnen 6 maanden na aanschaf
Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond bij aanschaf
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
Enkel roepen dat het onheil van buitenaf is is niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief of geef deze af bij het inleveren van delaptop waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken
Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.
VoorbeeldbriefConsuwijzer
Dank je voor de tips Ik stap morgen even bij de fnv binnen, ben niet voor niets lid van die klup.
Via die berichten reageren ze toch niet.
Die vent ligt nu lekker op de bank, aan een bruine rakker!!
Ok ik heb dus nog geen nieuwe telefoon en ze hebben mij gebeld, met de optie een ander toestel twv 140 euro te geven ipv mijn xperia mini10 want die kost nu nog 140 euro.
Ik moet nog 580 betalen voor mijn abbo, dus ergens gaan alle bellen rinkelen...
IK WORD WEER GENAAID.
Telfort reageert zo:
Mijnheer rietdijk als u die 140 euro terug laat storten kunt u zelf een toestel kopen.
Ant ik heb garantie van 8 maanden gehad?? waar is de rest.
Omdat er valschade is aan mijn telefoon wat niet raar is, zo een klein k.t toestel.
Ik vraag niet om de valschade te repareren die er vanaf dag 1 al zit.
Het feit is dat het apparaat nu pas kapot is gegaan, en aan iets heel anders dan valschade, anders had ik hem wel meteen na de val opgestuurd he...
Daarop krijg ik weer een helpdeskpief aan de telefoon die mij even gaat uitleggen hoe het allemaal werkt.
Als ik een bankstel koop, heb ik ook gewoon garantie.
Dus die onzin van wij hebben de telefoon niet meer das de juiste ja.
Als jullie dat toestel niet meer kunnen krijgen kan ik er eentje uit de KLUIS op het hoofdkantoor krijgen???
Als je daar dan niet mee accoord gaat, krijg je gewoon niets dus.
Ik heb de helpdesk nu twee x gemaild stuur dan maar een kluismodel uiteindelijk heb ik gewoon de telefoon nodig en verder niets.
En ik hoor gewoon niets meer.
Wtf is hier aan de hand, HET IS NEDERLAND HOOR.
sorry van mijn boosheid maar mijn bedrijfje gaat zo naar de knoppen zonder routeplanner zoek ik me de neten heel de dag onderweg.
Helaas heb ik geen fotografisch geheugen zodat ik blind ergens heen rijd.
Dus telfort aub? Bel mij even en geef mij gewoon waar ik recht op heb.
Of garantie of een ander vervangend toestel.
Bel mij maar voor een deal zoals jullie deden toen ik net gepost had.
De rekening a 167 euro die nu openstaat betaal ik NIET eerder dan dat ik mijn toestel in mijn handen heb en het werkt.
Ik ben al 10 jaar lid van de telfortclub maar ik twijfel nu over overstappen.
beste Laila,
Weer een verwijt mijn kant op.
Dat bedoel ik nou mijn email raken jullie nog kwijt daar.
Ik heb 2 adressen misschien zit het hem daarin!
Verder kijken dan de neus lang is.
Frank
@grootebozewolf,
Wij hebben maar één e-mail van u ontvangen, deze moet nog in behandeling worden genomen. Ik heb uw terugkoppeling doorgegeven, er wordt opnieuw contact met u opgenomen.
Laïla
Uiteindelijk heel netjes behandeld door telfort, en ik heb een vervangend toestel galaxy + gekregen bijna nieuw in de doos, dus ik heb niets te klagen en zal zodra het kan de openstaande rekening voldoen.
Dank u Telfort t mag ook weleens gezegd worden dat niet alles kommer en kwel is.
Groeten een tevreden klant.
Nou is nog steeds bras bij telfort hoor ik heb een zelfde geval maar zit nog steeds met het gezeik
Toestel ter reperatie in de winkel aangeboden// omdat hij niet meer oplaadde.. bekend probleem van de iphone 4 aldus de dame in de winkel// binnen een week hebt u hem weer terug// nou mooi niet vandaag gebeld waar het toestel blijft// mevrouw uw toestel heeft valschade dus u krijgt een prijsopgave (MIJN TOESTEL IS NOG NOOIT GEVALLEN) ik vraag waarom de prijsopgave ja die krijgt u einde van de week !?!?!? Is een zakelijke telefoon!!En niks geen vervangend toestel moest zelfs nog een simkaarthouder aanschaffen ( werd door verwezen naar de t-mobile winkel door een telfortmedewerker!!!) want bij haar waren ze duurder!?? nou men klomp brak toen al maar nu word nog beweerd dat het toestel is gevallen... niet bij mij maar begin ernstig te denken dat er in de winkel iets is gebeurd en dat ze daar nu mij als klant voor op willen laten draaien..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer