ne
door nel_1 Nov 7, 2003 om 14:11
Computers & telefonie

Telfort: oplichting of diefstal?

ik heb een prepaid mobieltje van telfort.
In het begin moest ik dat beltegoed 1 x per jaar opwaarderen en kon ik er een jaar mee bellen. sinds het laatste jaar moet ik 1 x per 6 maanden opwaarderen, en dan kan ik 6 maanden bellen volgens telfort.
Ik kan er tegenwoordig echter maar 5 maanden mee bellen, na 5 maanden wordt mijn beltegoed geblokkeerd. En de enige mogelijkheid om te deblokkeren is opnieuw opwaarderen. Is hier nu sprake van oplichting of diefstal? ik raak zo erg enel door mijn geld heen.

708 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sm
door smoldersb - Apr 16, 2004 om 11:54
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar het kan nog erger! Ik heb 3 October opgewaardeerd Afgelopen Maandag ontdekte ik dat het toestel was afgesloten. Via de webside dit gemeld, doch tot op heden geen enkele reactie. Er was nog ruim 30 euro beltegoed Bellen met hun lukt niet.Zou dit hun manier zijn om klanten weg te jagen?
N.SMOLDERS SPANJE
smoldersb@wanadoo.es

oo
door ooste272 - Apr 16, 2004 om 11:54
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

de oplossing is heel simpel, ga naar een van de Orange shop of verkoop punten, koop daar een orange prepaidsimkaart en laat je nummer over zetten van Telfort naar Orange gratis, of kies voor een nieuw nummer. Orange is het enige telecombedrijf waarbij je beltegoed onbeperkt geldig is zonder voorwaarden.

ka
door kaatje2 - Apr 16, 2004 om 11:54
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja koop gewoon een nieuwe sim, dan ben je van Telfort af! Ze zijn namelijk heel sneaky met dit soort zaken! Ik weet dat bij T-MOBILE je maar 1x per half jaar gebruik hoeft te maken van je telefoon. Dus 1x bellen of gebeld worden, of 1x smssen of een sms ontvangen. Nou, 1x per half jaar moet toch wel een goede voorwaarde zijn.
MAAR 1 TIP: blijf gewoon geld eisen van Telfort, want daar heb je recht op! Vooral als het om zo'n groot bedrag gaat. En krijg je het alsnog? Eis dan wel een goede vergoeding!! Dan ga je dat als nog opbellen! En daarna gewoon weer met de provider (bijv. T-mobile) verder bellen waarnaar je was over gestapt!

sm
door smoldersb - Apr 16, 2004 om 11:54
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eerlijk is eerlijk. Uiteindelijk heb ik telefonisch contact gekregen met Telfort en ben daar keurig te woord gestaan en zij waren werkelijk behulpzaam.Ik wwon in Spanje en gebruik de telefoon eigenlijk alleen in Nederland om te voorkomen dat mijn dochters via Spanje moeten bellen om mij te bereiken.Ik heb Telfort dit uitgelegd en verteld dat ik niet voor Februari in Nederland kom. Geen nood ik kan dan een nieuwe simkaart halen (daarin schuilt het probleem waarschijnlijk) en het beltegoed wordt dan daarop overgezet. Wat mij betreft probleem opgelost.
Allemaal bedankt en gegroet van N.Smolders.

markie024
door markie024 - Apr 16, 2004 om 11:54
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er is in deze gevallen volgens de wet geen sprake van diefstal of oplichting. De rechter heeft onlangs uitgesproken dat beltegoed niet beschouwd wordt als geld ! Echter heeft Telfort 1/2 november hun beltegoed onbeperkt houdt baar gemaakt, mits je 1x per 6 maanden naar een betaal nummer beld of sms-t ! (dit natuurlijk om te concureren met Orange en T-Mobile.)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer