neononame
door neononame Mar 27, 2009 om 09:10
Computers & telefonie

Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven.

Ik krijg zojuist een email van telfort. Ze gaan de abonnementskosten verhogen met 2.5% per 1 juni  en vanaf 1 mei is gratis bellen afgeschaft en moet een starttarief worden betaald voor elk gesprek van 5 cent. En dat terwijl ik een contract heb getekend voor onbeperkt bellen en internetten voor 29,90.

Het komt neer op een stijging van 5 euro per maand. Ik ben het er niet mee eens. Wat kan ik hier, buiten opzeggen van het contract, tegen doen?

Wat een oplichting. In de kleine lettertjes staat dat zij eenzijdig de prijzen mogen aanpassen. Maar geld dat dan ook voor een contract waarbij gratis bellen is bedongen?

Dit noemen ze dus service verbeteren bij Telfort. Over de rug van hun klanten.

Bovendien kun je niet je abonnement downgraden. Ik wil af van bellen maar kan dat via de website niet opzeggen of aanpassen. Ik moet dan weer bellen naar het dure servicenummer.


Binnen de KPN organisatie zitten ze met de slechte kwaliteit van Telfort in hun maag. Willen ze op deze wijze massaal en goedkoop van hun Telfort klanten afkomen?

Ik baal als een stekker en ben vreselijk boos hierover.

2226 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

holstein
door holstein - Mar 27, 2009 om 09:42
922 Antwoorden / 16 Vragen
0

Als de aanbieder een abonnement zomaar verhoogt mag jij opzeggen, een andere mogelijkheid zal er volgens mij niet zijn....

neononame
door neononame - Mar 27, 2009 om 13:51
17 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het gaat niet om het opzeggen, het gaat er om dat ik een contract heb voor gratis bellen dat gewoon wordt gewijzigd. En dat kan niet. GRATIS is GRATIS !!!!

edwardus
door edwardus - Mar 27, 2009 om 20:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Elke aanbieder van een dienst mag de voorwaarden en tarieven daarvan aanpassen. Dat mag uitdrukkelijk wél. Daar staat tegenover dat als de wijziging in je nadeel werkt (dat is bij deze wijziging het geval) je het contract binnen 30 dagen mag opzeggen zonder kosten.

Dan kun je bij een andere provider een voordeliger oplossing zoeken.


Let op: je kunt bij deze specifieke wijziging niet
je adsl opzeggen, alléén het vast bellen gedeelte mag je tussentijds
opzeggen. Voor het adsl deel geldt gewoon de normale conractduur +
opzegtermijn.




pe
door pedro01 - Mar 27, 2009 om 20:44
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

je mag het wel opzeggen want de internetabb wordt 2,5 % verhoogd en er gaat een starttarief gelden voor het bellen

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 27, 2009 om 20:46
1163 Antwoorden / 60 Vragen
0

Hoe komt u aan die 5 euro per maand? De verhoging is 50 cent. Daarnaast 5 Cent per gesprek. Voert u 3 gesprekken per dag? Dan kan ik u skype adviseren:

Skype





edwardus
door edwardus - Mar 27, 2009 om 20:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Bijna goed; de 2.5% verhoging voor adsl is inflatiecorrectie en die is toegestaan (Algemene Voorwaarden artikel 9.2).


neononame
door neononame - Mar 28, 2009 om 09:31
17 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dat van die aanpassing van het abonnement dat snap ik nog wel. Maar ik heb een contract voor Internet plus GRATIS bellen. En gratis is bij mij geen 5 cent start tarief.


GRATIS is GRATIS. En tegen die verhoging moeten toch stappen mogelijk zijn !!!


Verder heb ik naast de telfort aansluiting al jaren een voip aansluiting via VOIPDISCOUNT op een vaste telefoon met een inboundnummer. Je kunt dan namelijk voor nul cent naar heel veel landen bellen naar zowel vast als mobiel (in sommige landen). Ik heb namelijk een buitenlandse partner en die belt dagelijks naar haar thuisland voor 0 cent naar vast en mobiel. Iets wat via KPN en Telfort kapitalen kost, Het vervelende is nu dat ik ook in Nederland via die telefoon moet gaan bellen.


Jammer dat Telfort zo hun klanten besodemieterd


 

edwardus
door edwardus - Mar 28, 2009 om 09:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Klopt, je hebt nu -nog- wel een contract voor internet plus gratis bellen, maar vanaf 1 mei niet meer (is ook al niet gratis met 9,95 per maand, maar goed). Daarom mag je er ook tussentijds vanaf en je eigen plan trekken. Ik vind het ook jammer dat het zo loopt maar Telfort zal op de lange duur vanzelf wel hierop terugkomen als genoeg klanten weglopen.


is
door isabelleke - Mar 28, 2009 om 16:02
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als je het brief goed leest, dan mag je abonnement binnen 4 wkn opzeggen. Er staan nergens dat de opzegging alleen voor telefonie is.


 

is
door isabelleke - Mar 28, 2009 om 16:09
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

5 euro? Hoe komt u daar aan?  Het is 50cent per maand.


Ik heb zitten kijken voor een andere provider maar uiteindelijk zijn allemaal hetzelfde, dus blijf ik bij Telfort........voorlopig


 


 

edwardus
door edwardus - Mar 28, 2009 om 16:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als je gebruik maakt van Telfort Vast bellen, dan betaal je per 1 mei €0,05 per gesprek naar vaste telefoons i.p.v. €0,00. Bij een gemiddeld belgedrag van 3 uitgaande gesprekken per dag betaal je dan per maand zo'n €5 extra aan starttarief. Bel je vaker, dan meer natuurlijk.


edwardus
door edwardus - Mar 28, 2009 om 17:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het staat inderdaad niet in de email zelf. Dat is op zich jammer, want zo wordt weer veel onduidelijkheid en onzekerheid gecreëerd.
Telfort spreekt zichzelf nu zelfs tegen.

In de FAQs staat het volgende in dit bericht:

Wanneer gaat de inflatiecorrectie in?


Het tarief van uw internetabonnement wijzigt per 1 april 2009.
Aangezien Telfort het abonnementsgeld vooraf incasseert, vindt u deze
tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur van maart 2009.





Ik ben het niet eens met de prijsaanpassing van mijn internetabonnement. Wat moet ik doen?


Mocht u niet akkoord zijn met deze kleine prijsaanpassing, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na
dagtekening van de e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen.


Tegelijkertijd staat in de Algemene Voorwaarden (art. 9.2) dat een jaarlijkse inflatiecorrectie geoorloofd is. Ook in dit bericht over de tariefsverhoging staat o.a. te lezen:

Mogen klanten opzeggen?
•  Als gevolg van de tariefsverhoging vast bellen mogen klanten vanaf het moment van aankondiging 4 weken lang hun vast bellen abonnement kosteloos beëindigen per 1 mei 2009. Dit geldt ook voor klanten die een vast bellen abonnement nemen in de periode dat wij
onze bestaande klanten informeren over de tariefswijziging (23-31 maart) totdat op www.telfort.nl (1 april) de nieuwe tarieven staan vermeld. 
•  Als gevolg van de vast bellen tariefsverhoging hebben klanten echter niet het recht om hun internetabonnement kosteloos te beëindigen per 1 mei 2009.




neononame
door neononame - Mar 28, 2009 om 21:11
17 Antwoorden / 4 Vragen
0

Nou ik heb 65 gesprekken per maand a 0,05 cent en dan nog de 2.5% verhoging van het internet dus dat is ongeveer 5 euro pm.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He

Heeft iemand ervaring met een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart bij Argonaut?

Heb op 27 mei j.l. een aanvraag ingediendt voor een gehandicaptenparkeerkaart. Tot op op heden geen enkele reactie van Argonaut. Er over gebeld, maar je wordt er niets wijzer van.

Met vriendelijke groet

Herman van der Poort Lees meer

Lo
Lodep - Jul 1, 2024 om 14:07
Huishouden & energie

Airco unit defect binnen garantie periode, onderdelen levering duurt lang

Bijna twee jaar geleden heb ik een airco set gekocht. Recentelijk is gebleken dat de buiten unit defect is. Deze heb ik terug gebracht naar waar ik heb gekocht heb, waar na twee weken de bevestiging kwam dat deze inderdaad twee defecte printplaten en een defecte compressor pomp had.
Toen kwam het slechte nieuws; de onderdelen bleken (erg) lange levertijd te hebben, weken tot waarschijnlijk m ... Lees meer

ta
tarwe15 - Jul 1, 2024 om 10:55
Computers & telefonie

Smartphone APPS werken niet

Heb een Poco x3 van 35 mnd oud. 
Sinds kort openen  enkele APPS niet. 
Moet tel herstarten dan probleem  verholpen (tijdelijk) 
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug  gezet  nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen. 
Hoe los ik dit o ... Lees meer