jipenjanneke
door jipenjanneke Jul 31, 2014 om 19:42
Computers & telefonie

Telkens nieuwecode hotmail

Goedemiddag,

Ik heb onlangs mijn wachtwoord bij Hotmail gewijzigd.
Maar als ik nu inlog, pakt hij dat wachtw. wel, maar op de volgende pagina wordt dan telkens opnieuw een beveiligingscode. Die wordt dan ge-smsd of gemaild naar mijn andere e-mailadres. Vervolgens lukt het dan.
Het probleem is echter, dat een volgende keer die code weer niet gepakt wordt, en het hele gedoe van de code opvragen weer van voren af aan begint. Als je 3x per dag inlogt, is dit heel vervelend!!

Al jarenlang wijzig ik zo om de 3 of 4 maanden het wachtwoord op Hotmail, al die tijd zonder problemen:
gebruikersnaam+wachtwoord = ingelogd.
Hoe kom ik nu van die vervelende codes af? Die zou ik kunnen begrijpen als eenmalige beveilgingscode op gebruik van een andere pc, maar ik zit gewoon thuis op de eigen pc.

m.vr.gr.

4826 21 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jul 31, 2014 om 20:36
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Na succesvolle verwerking krijgt u een bedank mailtje waarin een link staat om de beveiligingtest uit te zetten. Daar kunt u gebruik van maken.

"klik hier om je af te melden voor beveiligingsmeldingen of aan te passen waar je deze meldingen wilt ontvangen"

door 1953 - Jul 31, 2014 om 22:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Leve Hotmail! LOL!!

Ga toch over op Gmail.com?

jipenjanneke
door jipenjanneke - Aug 1, 2014 om 11:12
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Gerboe en @Jantje

Hartelijk dank voor het antwoord! Die 30 dagen zijn over een week om, dus dan merk ik
het wel. MAAR..... als ik dan over bijv. 3 maanden het wachtwoord opnieuw wil wijziging,
hetgeen door Hotmail zelf sterk aangeraden wordt, krijg ik dat hele gedoe dan weer opnieuw?
Dat was voorheen toch niet?

Ik hoor het graag!

groetjes

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 1, 2014 om 11:32
7242 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo jipenjanneke,
omdat er ingebroken kon worden bij de beveiligingsgegevens heeft Microsoft een tijdje geleden ingegrepen en alles veiliger gemaakt. Zo zal er een mailtje naar uw alternatieve account gestuurd worden als u uw instellingen wilt veranderen waar alleen u op kan reageren. Ik heb destijds na die maand een beveiligingscode gekregen die uitgeprint moest worden dus bewaren. Ik heb die code op een usbstick gezet maar nog niet gebruikt.
Vr. gr. sjoppie.

simon55
door simon55 - Aug 1, 2014 om 11:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

als u bent ingelogd klikt u op t radartje daar kunt u t wachtwoord heel simpel wijzigen en klaar is kees

vr1944
door vr1944 - Aug 1, 2014 om 16:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin die LOL.Waarom overgaan naar Gmail ,dat kan TS er ook gewoon bijnemen . Overigens werkt Gmail(google) nu ook met dezelfde soort verificatie codes .Dat is bedoeld voor je eigen veilighei

=1953 schreef op donderdag 31 jul 2014, 22:24: Leve Hotmail! LOL!!

Ga toch over op Gmail.com?

simon55
door simon55 - Aug 1, 2014 om 16:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

misschien handig als jip en Janneke eens antwoord geven op t genoemde

simon55
door simon55 - Aug 1, 2014 om 16:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En pure waanzin om de haverklap je wachtwoord te wijzigen neem gewoon n sterk wachtwoord

vr1944
door vr1944 - Aug 1, 2014 om 17:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Helpdesk van Hotmail bellen of mailen bedoel je ?TS neem eens contact op met Hotmail (Outllook),als je alles goed doet , dus de code invullen op de plek waar die ingevuld moet worden.Dat is het een eenmalig gebeuren.

=simon55 schreef op vrijdag 1 aug 2014, 16:55: misschien handig als jip en Janneke eens antwoord geven op t genoemde

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 1, 2014 om 18:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gebruik 'n mailcliënt, werkt overigens ook nog eens 'n stuk prettiger en overzichtelijker.

filos
door filos - Aug 1, 2014 om 18:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik doe met dat probleem omdat ik nooit een 25 cijferige code heb gekregen is als je je aanmeld dan krijg je misschien zijn we overbeschermend enz klik ik op ik kan mijn account niet controleren dan volgende en annuleren en klik dan weer op mijn outlook favoriete programma en ik heb hotmail te pakken moet soms wel 3 keer per dag maar ik heb het nog op deze manier. Heb al tig keer gechat met outlook/hotmail over dit probleem maar helpt allemaal niks

simon55
door simon55 - Aug 1, 2014 om 21:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@filos ik lees dat je al tig keer gechat hebt maar da s pure waanzin t is heel simpel op te lossen hoor ik had twee weken geleden ook iemand die met dat probleem zat en na n kwartiertje op t toetsenbord getikt te hebben was ik klaar en werkt t als n speer

jipenjanneke
door jipenjanneke - Aug 2, 2014 om 16:16
143 Antwoorden / 78 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik wacht die laatste code (over een week) nog
even af.

@Simon: het wisselen van wachtw. zo eens per paar maanden, werd voorheen door
Hotmail zelf altijd geadviseerd. Ik heb altijd een sterk wachtwoord, maar na verloop van tijd komen de ongewenste mailtjes weer, en dan veranderde ik het wachtwoord weer, totdat het weer begint.
Het hielp altijd. Dus als Hotmail nu met het nieuwe beveiligings-systeem beter is, dan is dat
een goede zaak, maar ik heb er mijn twijfels over, omdat gisteren alweer 2 ongewenste
mails binnenkwamen die ik moest blokkeren.

Maar voorlopig wacht ik die definitieve code dan maar even af.

Bedankt en vriendelijke groeten

vr1944
door vr1944 - Aug 2, 2014 om 16:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wisselen van wachtwoord heeft niets met het ontvangen van ongewenste e-mail te maken Het is bedoeld ter voorkoming van het hacken van je account.Ongewenste mail kan direct blokkeren in je mailbox

=jipenjanneke schreef op zaterdag 2 aug 2014, 16:16: Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik wacht die laatste code (over een week) nog
even af.

@Simon: het wisselen van wachtw. zo eens per paar maanden, werd voorheen door
Hotmail zelf altijd geadviseerd. Ik heb altijd een sterk wachtwoord, maar na verloop van tijd komen de ongewenste mailtjes weer, en dan veranderde ik het wachtwoord weer, totdat het weer begint.
Het hielp altijd. Dus als Hotmail nu met het nieuwe beveiligings-systeem beter is, dan is dat
een goede zaak, maar ik heb er mijn twijfels over, omdat gisteren alweer 2 ongewenste
mails binnenkwamen die ik moest blokkeren.

Maar voorlopig wacht ik die definitieve code dan maar even af.

Bedankt en vriendelijke groeten

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 2, 2014 om 16:45
7242 Antwoorden / 3 Vragen

@ jipenjanneke,
de ongewenste mailtjes hebben niets met uw wachtwoord te maken maar met het e-mailadres dat zij van u hebben.
Vr. gr.

ro
door ron530 - Aug 2, 2014 om 16:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hotmail is gekoppeld aan uw e mail adres en niet aan uw wachtwoord. Zolang u het wachtwoord niet aan anderen geeft is Hotmail veilig.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Aug 2, 2014 om 16:58
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Ron530, @sjoppie @1944

Ik begrijp dat. Niemand anders heeft dat wachwoord. Het blokkeren van ongewenste mail is
ook een kleinigheid. Maar als dat weer gaat oplopen tot 3 of 4 per dag, dan wijzigde ik het
wachtwoorden en dat hielp echt voor een tijdje. Dan kreeg ik niets meer.

Het betreft dan mail van andere landen ("medicijnen" van raar e-mailadres US, of hele rare
afzenders uit China of zo) En die hebben NOCH mijn e-mailadres, NOCH mijn wachtwoord !!
Dus dat is ergens een zwak punt in hotmail zelf.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Aug 2, 2014 om 17:00
143 Antwoorden / 78 Vragen

P.s. Ik geloof ook zeker dat Hotmail veilig is. Alleen heb ik mij altijd afgevraagd hoe die
rare afzenders er op kunnen komen !!

ro
door ron530 - Aug 2, 2014 om 17:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Is wel grappig want die rare reclames zijn niet echt aan u gericht, bedrijven doen at random adressen genereren en verzenden de spam naar elk actief e mail adres.

simon55
door simon55 - Aug 2, 2014 om 17:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

jipenjanneke dan klik je mogelijk toch op iets wat in je ongewenste mail terecht komt ik heb er nog nooit last van gehad maar hoop dat t allemaal goed gaat komen succes

ge
door gerboe - Aug 2, 2014 om 17:39
806 Antwoorden / 0 Vragen

Die beveiligingscode krijgt u waar u ook bent of op wat voor computer u werkt. Die is gekoppeld aan uw account en niet aan een locatie. Lastig is de procedure wel weet ik uit ervaring. Maar als u de stappen goed heeft doorlopen krijgt u na 30 dagen een bevestiging dat uw account is definitief bevestigd is.