barnhoorn
door barnhoorn Feb 12, 2017 om 14:30
Computers & telefonie

Thunderbird haalt mail Telfort-account niet meer op na laatste update

Ik gebruik Thuderbird onder windows10. Opeens merkte ik dat de mail van mijn telfort-account sinds 9 feb jl. niet meer binnenkomt.

Op een andere machine onder Windows8 gebruik ik ook Thunderbird en daar komt dezelfde mail wel binnen.

Op zoek naar waar het probleem vandaan kwam ontdekte ik dat op 9 feb. ook de laatste versie van Thunerbird is geinstalleerd. Vandaar dat ik de conclusie trek dat dat het probleem is.

Op de Windows8 machine is ook die update geinstelleerd maar daar dus geen problemen dus zeg ik dat het wellicht te maken heeft in combinatie met Windows10.

Toen dacht ik die laatste update ongedaan te maken via systeemherstel maar tot mijn vebazing staat dat niet aan en zijn er dus geen herstelpunten gemaakt.

Wat adviseren jullie om te doen? Kan ik een update ongedaan maken? Kan ik via Configuratiescherm/programma's die update verwijderen of verwijder ik dan geheel thunderbird?

En als Thunderbird verwijderd is kan ik die dan opnieuw installeren (zonder de laatste update?) en dan mijn datagegeven terugzetten?

2580 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2017 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heef u al gecontroleerd of in Thunderbird nog wel aangevinkt staat dat mails een periode op de server van de provider moeten blijven staan?

barnhoorn
door barnhoorn - Feb 12, 2017 om 14:59
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ja dat heb ik gechecked.

gsm
door gsm - Feb 12, 2017 om 15:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De laatste versie van 9 feb is 45.7.1. Ik heb er geen problemen mee, maar gebruik ook niet Telfort.
Herstelpunten hebben geen enkelinvloed op Mozilla Thunderbird, maar zijn uitsluitend voor Windows zelf bedoeld.
Ik zou Thunderbird niet zomaar verwijderen en teruggaan naar de vorige versie, al is dit wel mogelijk.
Herstart eerst de PC (Start, Aan/Uit, Opnieuw opstarten). Gebruik hiervoor dus niet Afsluiten!
Als het probleem nog steeds bestaat kun je wachten op een nog nieuwere update of een vorige versie van Thunderbird installeren.
Beschrijving: http://kb.mozillazine.org/Go_back_to_an_old_version_of_Thunderbird
Download:
 http://download-origin.cdn.mozilla.net/pub/thunderbird/releases/45.7.0/win32/nl/

gsm
door gsm - Feb 12, 2017 om 15:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je zou ook een tweede Telfort account aan Thunderbird kunnen toevoegen, gelijk aan het eerste, om te zien of dat wel werkt.
Probeer eerst de automatische instellingen en als die niet werken de handmatige.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 12, 2017 om 16:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Over 3 dagen werkt het gewoon weer.

barnhoorn
door barnhoorn - Feb 12, 2017 om 17:53
336 Antwoorden / 288 Vragen

Hoezo 'over drie dagen werkt het gewoon weer' ?

gsm
door gsm - Feb 12, 2017 om 21:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Precies zoals het er staat: Heel vaak werkt de e-mail na enkele dagen vanzelf weer.

Dit hoeft ook helemaal niet een Thunderbird probleem te zijn.
Mogelijk ligt de oorzaak elders, vooral ook omdat Thunderbird op een andere PC nog wel goed met Telfort samenwerkt.
Het zou zo maar aan een update voor het beveiligingspakket  te wijten kunnen zijn.
Je zou als eerste de antivirus of internet security tijdelijk kunnen verwijderen en zien of het dan weer werkt.
Ik heb recent een soortgelijk probleem met Windows Live Mail opgelost door Avast Free te verwijderen.

br
door brui0929 - Feb 13, 2017 om 22:15
635 Antwoorden / 10 Vragen

Het is mogelijk om uw email te lezen start winsows mail op deze haalt ook alle berichtten binnen en is gekoppeld aan thunderbird.
Stel de server voor binnen komende email in vul hier als imap wordt gebruikt imap.telfort.nl in. LETOP vul telfortglasvezel in als u glasvezel heeft.
vul bij poort (het poort nummer:993) in bij binnenkomende  e-mail.
stel de server voor uitgaande email (SMTP) in smtp.telfort.nl in. LETOP hebt u glasvezel vul dan telfortglavel in.  .
Vink aan op de server voor uitgaande e-mail is SSl vereist
Vink aan op de server voor uitgaande e-mail is authericatie vereist
vul bij uitgaande e-nmail poort 587 in.
(het poort nummer:587)
Vink aan dezelfe gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te verzenden en ontvangen

KLik op verbinding maken.