ki
door kip_1 Mar 14, 2005 om 19:00
Computers & telefonie

Tiscali adsl valt om het kwartier uit

ik heb al ongeveer 2 jaar tiscali adsl... en dat ging tot nu toe goed maar nu verbreekt de verbinding om ongeveer om het kwartier.

heeft iemand hier ook las van en/of weet iemand wat de fout is. of die fout bij mij of bij tiscali legt.

groetjuss...

386 6 Rapporteer

co
door commalone - Mar 14, 2005 om 19:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens een laptop of andere computer  te lenen en daarmee in
te loggen op je adsl mischien dat het dan wel lukt.

Of mischien gebruikt u een router. Als u niet weet wat dit is gebruikt
u deze waarschijnlijk ook niet. Probeer de computer eens rechtstreeks
op de modem aan te sluiten als als u dit nu nog niet doet .

Als dit alles niet helpt zou u tiscalie moeten vragen naar een nieuw modem want hier kan het ook aan liggen.

meer op lossingen kanik zo niet bedenken.

kd
door kdw44 - Mar 14, 2005 om 20:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

zet de drijfers er op nieuw op .of stel de vraag eens op de web zijt

van tiscali.ook kan je kijken op deze webzijt onder de meest gestelde vragen.(helpdesk)

dirck
door dirck - Mar 15, 2005 om 09:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een USB modem hebt en je hebt hem op een USB 1.0 poort
aangesloten en je snelheid is laatst verhoogt naar 3200 kbps, dan kan
je modem de snelheid niet meer aan.

De enige mogelijkheid is om een Ethernet modem aan te vragen, of  een USB 2.0 PCI kaart in je computer te zetten.

Een USB modem op een USB 1.0 poort werkt tot ongeveer 2200 kbps stabiel en op een USB 2.0 poort tot 8000 kbps.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 15, 2005 om 09:36
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Kip,

Tiscali geeft aan dat bij haar bekende storingen op teletekst pag 770 van uw regionale omroep vermeld staan.

U geeft aan dat de verbindingsproblemen "ineens" zijn ontstaan. Bij gebruik van een bijgewerkte virus-scanner en idem anti-spy-ware programmatuur, lijkt het mij dat er mogelijk iets is aangepast in de instellingen van de netwerkverbinding. (En Dirck zou heel goed gelijk kunnen hebben)

Mijn advies zou zijn die instellingen even te controleren, dan blijkt vanzelf waar die fout nu zit...

Succes!

dirck
door dirck - Mar 15, 2005 om 10:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

17. Kan mijn USB modem al die snelheidsverhogingen wel aan?

Het modem zou geen probleem behoren te zijn. Alle drie de
USB-modems een volledig open downloadverbinding van 8 Mbps. KPN
garandeert tot zeker 4 Mbps. Het probleem kan wel liggen in de ouderdom
van de computer: als de computer nog gebruik maakt van een USB 1.0 bus
kan deze geen snelheden hoger dan 2 Mbps aan. In dat geval is het
verstandiger te upgraden naar een ethernetmodem. U heeft hier wel een
ethernetkaart voor nodig.

Bron: www.xs4all.nl

gsm
door gsm - Mar 15, 2005 om 14:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klik eens op Start en dan opUitvoeren.

Type hier: MSCONFIG en druk op de Enter-toets.

Klik op het tabblad Opstarten.

Kijk eens goed of hier één of meer van de volgende programma's genoemd worden:

smsss.exe      Let op de DRIE s'en voor de punt!

rant.exe

mcafe32.exe

Gebruik desnoods, dus alleen als verder niets helpt, REGEDIT of beter
nog HijackThis om deze virussen te verwijderen. KIJK WEL UIT MET
HijackThis en REGEDIT. Gebruik het alleen met hulp van deskundigen!

Helaas heeft u wel enigszins het kip/ei probleem omdat de verbinding met het internet is aangetast.

Op het internet zijn goede forums voor het gebruik van HijackThis, bijvoorbeeld: http://forums.breekpunt.nl/

Registreer als het lukt even en log daar in.

Ga naar het HijackThis-logs forum en vraag daar verder..

groeten,

GSM