mjvanderwerf
door mjvanderwerf Sep 17, 2020 om 12:18
Computers & telefonie

Titel groter

Goedenmiddag,
de ouderdom komt met gebreken !
Als ik mijn desktop open, zie ik allemaal iconen.
Onder elke icoon staat (in wit en heel klein) de bijbehorende titel.
Hoe krijg ik (zonder dat er verder iets veranderd) die titel groter ?
Bij voorbaat dank voor uw reactie !
MJ

2910 11 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Sep 17, 2020 om 12:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Pas zo de lettergrootte in Windows aan:

  • Ga naar het Bureaublad.
  • Wijs met de muisaanwijzer een leeg plekje aan.
  • Klik op de rechtermuisknop.
  • Klik op Beeldscherminstellingen.
  • Klik onder 'De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen' een balk. op het uitklapmenu. Klik vervolgens op uw keuze, bijvoorbeeld 125%.

De lettergrootte verandert automatisch.

Bron Seniorweb

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Sep 17, 2020 om 13:06
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hartelijk dank Sprietje,
heb je instructies uitgevoerd.
Werkt wel, maar nu wordt alles groter; ook de iconen
Is alleen de letters niet mogelijk ?
MJ

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 17, 2020 om 15:23
2071 Antwoorden / Vragen

Dan denkt ik dat u het niet goed doet. Dit zou alleen de tekst groten moeten maken.

marita5
door marita5 - Sep 17, 2020 om 13:42
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

De iconen worden inderdaad groter .
U kunt de naam( titel) van de iconen wijzigen , maar dit moet u bij ieder icoon doen .

Rechtsklik op een icoon > naam wijzigen > druk op Backspace > druk op Capslock , wijzig nu de naam > bij een aantal iconen krijgt u de melding administrator  machtigingen opgeven , klik op doorgaan > klik dan op een lege plek op bureaublad , de naam is nu gewijzigd .

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Sep 17, 2020 om 15:12
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank Marita5 voor het meedenken.
Ik begrijp dat het dus niet mogelijk is alleen het font te wijzigen.
MJ

@H
door @HENK@ Sep 18, 2020 om 13:27
159 Antwoorden / 1 Vragen

dat is zeker wel mogelijk!!

Je
door Jeff59761 - Sep 17, 2020 om 15:54
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de opties hier al gegeven de enige zijn maar als u het echt zeker wilt weten even bellen met de helpdesk van microsoft: klantenservice 020-5001500.

Donuts
door Donuts - Sep 17, 2020 om 17:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat u ook kunt doen, is de tekst onder de iconen in hoofdletters zetten. Rechtsklik op het icoon en klik op Naam wijzigen.

Weet niet op hoeveel % u de grootte nu heeft staan, maar ik zou dat maximaal op 125% zetten ander worden de iconen wel erg groot. En dan de tekst in hoofdletters.

Testbeer
door Testbeer - Sep 17, 2020 om 18:25
1 Antwoorden / Vragen

Wat u ook zou kunnen doen, instellen op Beeldscheminstellingen > Grootte van tekst > 150%

Op bureaublad met muis staan > CTRL + SCROLL DOWN (op de muis)

Grote letters - Kleine pictogrammen

sa
door sandramuys - Sep 18, 2020 om 12:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het is mogelijk om alleen de tekst van de pictogrammen groter te maken, maar dan wordt overal de tekst groter. Maar het kan.

Selecteer om de weergave in Windows 10 aan te passen Start Windows logo Start button Instellingen Gear-shaped Settings icon > Toegankelijkheid Beeldscherm. Als je alleen de tekst op het scherm groter wilt maken, pas je de schuifregelaar aan onder Tekst groter maken. Als je alles groter wilt maken, inclusief afbeeldingen en apps, kies je een optie in het vervolgkeuzemenu onder Alles groter maken.

gerbera
door gerbera Sep 18, 2020 om 22:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat om teksten onder de pictogrammen, met de optie die u geeft wordt alle tekst vergroot en dat is niet de bedoeling.

Li
door Lia E - Sep 18, 2020 om 13:16
1 Antwoorden / Vragen

Beste MJ

·        Zo kun je de grootte van tekst, afbeeldingen en apps veranderen in Windows 10.

·        Selecteer om de weergave in Windows 10 aan te passen Start Instellingen  > Toegankelijkheid Beeldscherm. Als je alleen de tekst op het scherm groter wilt maken, pas je de schuifregelaar aan onder Tekst groter maken. Klik op Toepassen. Zie hierna de tekst op het Bureaublad.

Als je alles groter wilt maken, inclusief afbeeldingen en apps, kies je een optie in het vervolgkeuzemenu onder Alles groter maken.
Vriendelijke groet
Lia E

ja
door jan24 Sep 18, 2020 om 13:24
109 Antwoorden / 4 Vragen

Voor het bureaublad werkt dit, maar ook andere zaken worden zo vergroot. Wat m.i. niet de bedoeling was van de topicstarter.
Ik heb de teksten onder de pictogrammem in hoofdletters gedaan. Wel zijn er enkele uitzondering qua programma's waar dit helaas niet werkt.

@H
door @HENK@ - Sep 18, 2020 om 13:26
159 Antwoorden / 1 Vragen

ga naar Configuratiescherm
kies: Lettertypen
Kies: Tekerngrootte wijzigen
Kijk daar onder "Alleen de tekengrootte wijzigen en kies er voor pictogrammen en verhoog het getal wat er staat of kies voor vet

Zo kom je er ook:      Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beeldscherm

en zo ook: Rechtermuisknop op leeg stuk scherm, kies aan persoonlijke voorkeur aanpassen en kies dan onder zie ook voor beeldscherm, dat brengt je ook op dezelfde plaats

Let wel op, het aanpassen van lettergrootte (tekengrootte)  kan toch dingen in de war brengen zoals b.v. schermindeling.
Pas het alleen ingrijpend aan wanneer het nodig is!

en hier moet je misschien ook eens kijken:  Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Toegankelijkheidscentrum\De computer beter leesbaar maken, daar is e.e.a. te doen aan scherpte enz.

sv
door svdende - Sep 18, 2020 om 22:05
11 Antwoorden / Vragen

Als je eerst eens verteld welk besturingssysteem je hebt? Windows of Apple (of iets anders?)

gerbera
door gerbera Sep 19, 2020 om 16:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Werkt met WIN10, het is een vraagsteller op dit forum die regelmatig computervragen stelt;-))