lelyonnais
door lelyonnais Apr 1, 2009 om 11:36
Computers & telefonie

Toshiba A 300

Goed morgen,

Ik heb een toshiba laptop, de A300  met VISTA sinds een halve jaar. Mij valt op dat als ik de laptop start 2,10 minuten nodig heb!

Natuurlijk zijn enkele programmas gedownloaden, maar is dat de reden voor het langzaam starten? Of is die starttijd gewoon normaal?

Antivirus is van Mac afee,

m.v.g. Robert.

392 10 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 1, 2009 om 12:08
463 Antwoorden / 14 Vragen

Blijft het scherm lang op zwart tijdens het opstarten.Schakel dan eens het gebruikersaccountbeheer uit.Ga via het configuratiescherm naar gebruikersaccounts.
Goede kans dat het nu sneller gaat.
Als dit niet helpt zou ik eens gaan kijken welke programma's allemaal opstarten.Daar kun je  er vast een hele partij van uitschakelen.Dat scheelt ook weer.

lelyonnais
door lelyonnais - Apr 1, 2009 om 12:16
109 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Harry,

De scherm is precies 30 seconden zwart. Daarna is het vrijwel meteen blauw nadien de windowbalk heeft gelopen.

ikbenik
door ikbenik - Apr 1, 2009 om 12:27
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Heeft wel niks met de vraag te maken, maar gooi McAfee eraf.

Het is een waardeloze beveiliging. Laat veel te veel virussen en trojans door.

lelyonnais
door lelyonnais - Apr 1, 2009 om 12:36
109 Antwoorden / 24 Vragen

2 jaar abonnement zomaar weg gooien? Is Mac afee zo slecht?

Ik heb geen last van virus, nergens last van, en met een andere proef ( windows doctor, Hitman pro) virusprogramma gecontrolleerd, en er was niks te vinden! Na de control worden telkens de proefprogrammas verwijderd.

m.v.g. Robert

jvdorst
door jvdorst - Apr 1, 2009 om 13:16
186 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem kan zijn te weinig intern geheugen. Als u minder dan 2Gb geheugen in uw notebook heeft dan geeft Vista problemen.

Dat verhaaltje over McAfee is onzin, grotere problemen zijn er met Norton 360.

lelyonnais
door lelyonnais - Apr 1, 2009 om 20:01
109 Antwoorden / 24 Vragen

Gladdeharry,

heb zojuist de gebruikersaccound uitgeschakkeld en opnieuw gestart!

binnen 1 minute en 15 seconden is alles weer klaar voor gebruik!

harstikke bedank voor de tip.

m.v.g. Robert

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 1, 2009 om 20:01
463 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je mijn suggestie uit mijn eerste antwoord al geprobeerd???
Gebruikersaccountbeheer uitschakelen.Is een bekend probleem.

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 1, 2009 om 20:26
463 Antwoorden / 14 Vragen

Mooi dat het is opgelost.Wist het bijna zeker dat het dit was omdat ik zelf hetzelfde had met mijn HP en ook diverse Toshiba gebruikers al had geholpen met deze tip.

jv
door jvdk - Apr 5, 2009 om 09:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

als je glary utilitys downdload (nederlandstalig en gratis!) en je kijkt bij het onderdeel opstartmanager dan schrik jij je het apenzuur. standaard trapt "viesta" allen de naam al, ca 48 programma's aan terwijl je er maar 3 hoeft op te starten!! je virusscanner IE explorer en je firewall! Meer niet dus.

Even dowloaden en klaar ben je!

makkelijker kan het niet. mijn zwager had hetzelfde probleem!

mvg jan van der kolk

M: 0640 423 313

holpen
door holpen - Apr 5, 2009 om 10:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jan,
Het is niet heel erg verstandig overal je mobiele telefoonnummer te vermelden (of je e-mailadres of overige persoonlijke gegevens). Stuur even een mailtje naar de redactie met het verzoek je nummer te verwijderen.